Pile på tegninger
Fra : Per Andreasen

Dato : 08-10-09 15:10

Jeg har med jævne mellemrum brug for at lave nogle brugsanvisninger og har
nu selv brug for én.
Når jeg kopierer f.eks. et skærmbillede ind i et WORD-dokument, har jeg ofte
brug for at "pege" på noget i dette skærmbillede. Jeg har hidtil tegnet pile
efter at have skrevet dokumentet ud og efterfølgende scannet det ind igen.
Det virker dog som en kvajet måde at gøre tingene på.
Er der en mulighed, helst i Officepakken (2007), at indtegne pile i et
billede og give dem et kendetegn (tal eller bogstav)? Hvis det er nødvendigt
at gøre det i et andet program, er det så muligt i f.eks. PaintShopPro 7.0?

På forhånd tak for hjælpen Per
Andreasen

Fra : Max

Dato : 08-10-09 15:43

Hej Per

> Er der en mulighed, helst i Officepakken (2007), at indtegne pile i et
> billede og give dem et kendetegn (tal eller bogstav)? Hvis det er

Word har altid haft den mulighed for at kunne lave dem via
menuen "Tegning", mon ikke 2007 også kan det.

--
Mvh Max

Fra : prebenkaas

Dato : 08-10-09 18:21

On Thu, 8 Oct 2009 16:09:58 +0200, "Per Andreasen"
<per.andreasen(fjern_parantes)@gmail.com> wrote:

> [...]
>at gøre det i et andet program, er det så muligt i f.eks. PaintShopPro 7.0?

Du kan i hvert fald indsætte pile og andre figurer i Word 2007:

Indsæt>>Figurer

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

Fra : prebenkaas

Dato : 08-10-09 18:42

> [...]

>at gøre det i et andet program, er det så muligt i f.eks. PaintShopPro 7.0?

Du kan også indsætte tal, bogstav m.v. i billedet ved at bruge:

Indsæt >> tekstboks >> simpel tekstboks

i boksen kan du skrive og derefter trække den ind i billedet.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

Fra : TDJ

Dato : 06-11-09 21:00

prebenkaas <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote in

> Du kan også indsætte tal, bogstav m.v. i billedet ved at bruge:
>
> Indsæt >> tekstboks >> simpel tekstboks
>
> i boksen kan du skrive og derefter trække den ind i billedet.

Og du kan "tælle" ved at indsætte koden SEQ (for sequence).

Fra : Per Andreasen

Dato : 09-10-09 16:08

Tak for de gode råd.

Per