Skærme
Fijala 3554
Viser billede i 1 sek.
Fra : Hagar

Dato : 03-10-09 08:53

Hej

Jeg skal lige have nogle input her.
Jeg har to skærme til min Pc, nu er den ene begyndt på noget underligt, den
er sort nu, men hvis jeg roder med indstillingerne for hvordan skrivebordet
skal vises og gemmer indstillingerne, så kommer der billede på, i ét sekund,
og så går den i sort igen. Den var oprindeligt min primære skærm, men er nu
flyttet over til at være den sekundære skærm, men intet har ændret sig,
stadig sort skærm. Men hvis jeg "river" lidt i kablet bag på Pc'en, så
kommer der lige et blink fra skærmen.

Kan det være kablet den er gal med, eller er det så surt at det er skærmen
der er gået sig en tur ?

Hagar

Fra : lnc

Dato : 05-10-09 07:07

Jeg vil nærmere sige din psu er blevet træt og derfor ikke kan trække
strømmen op til dit behov

Mvh Lars

Fra : Hagar

Dato : 05-10-09 23:13

"lnc" <booh@it.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil nærmere sige din psu er blevet træt og derfor ikke kan trække
> strømmen op til dit behov

Min PSU, hvordan pokker er du kommet frem til det svar ?

Hagar

Fra : Morten

Dato : 06-10-09 08:19

> Min PSU, hvordan pokker er du kommet frem til det svar ?
>
> Hagar

PSU = Power Supply Unit. Alt der får strøm fra lysnettet sidder der en PSU
i. Inkl. din skærm. Muligt du ikke er opmærksom på den på samme måde som i
computeren, da den ikke er beregnet til at være en enhed som forbrugeren kan
skifte uden at garantien ryger - men den er der, det er helt sikkert ;)
(Også tit at skærmene er så godt som umulige at åbne uden at sætte mærker i
plastikken selvom man gør sig extremt umage, de er simpelthen ikke bygget
til at åbnes igen når først plasticdelene er clicket sammen).

Men er der lidt loddekolbe i dig, så er det bare at åbne den, lodde de gamle
elektrolytter ud af strømforsyningen og sætte nogle nye i med samme specs
eller bedre (husk det skal være low esr). Så virker din skærm igen. Sådan
har jeg fået mange næsten gratis skærme, kun stået mig i tid og få kr. til
nye elektrolytter.

Mvh
Morten

Fra : Morten

Dato : 06-10-09 13:48

> [...]
> Sådan har jeg fået mange næsten gratis skærme, kun stået mig i tid og få

Du kan naturligvis også vælge at tolke svaret sådan, at sandsynligheden
taler for at din skærm er kaput ;)

(Men den kan rimelig nemt fixes for småpenge hvis man selv eller en kammi
ordner den)

Mvh
Morten