Skærme
Fijala 3554
Nærmest vægmonteret 24"?
Fra : Z

Dato : 29-09-09 06:57

Hej,

jeg søger en skærm i 23-24" som jeg kan sætte tæt op ad min væg.
Min nuværende 19" Samsung står hele 20cm fra væggen, både pga. fodens
design, men også fordi stikkene sidder på bagenden af foden, og der
derfor også skal være plads til stik og ledninger før den rammer væggen.

Kvalitetsmæssigt har jeg ikke brug for noget specielt - Windows, lidt
strategispil, måske en smule WOW - det burde alle skærme idag kunne
klare. Jeg regner derfor selvfølgeligt med at finde noget under eller
omkring de 1500kr

Fra : Morten

Dato : 30-09-09 09:16

> [...]
> Jeg regner derfor selvfølgeligt med at finde noget under eller omkring de

Tag ned i en computerbutik og se på skærme hvor stikkene vender nedad under
skærmen.
Mange der har fod monteret fra fabrikken, som f.eks. ViewSonics, der kan man
uden at skade skærmen nemt pille en plastplade af rundt om det sted hvor
foden sidder fast og så er der skruehuller i standard størrelse og afstand.
Så er det bare af med foden og smække en vægmontering på i stedet.

Pas på med at skruerne naturligvis ikke må være for lange. Så enten brug de
skruer fra foden eller prøv efter med nogle andre ved kun at spænde med
fingrene om de støder på modstand og i hvilken dybde, så man ikke får skadet
skærmen når man skruer vægbeslaget på (gælder alle fladskærme helt
generelt).

Nogen vil sikkert himle op om garanti hvis brugsvejledningen ikke nævner
noget om vægmontering, men det er jo op til dig hvad du vil gøre ved det, nu
er det nævnt at der rent teoretisk kan være et problem (selvom i praksis
burde det ikke være, bare lad være med at ødelægge kærven på skruerne - brug
en skruetrækker/bit, der passer 100% og ikke bare den første og bedste fra
Netto)

Mvh
Morten