Første gang i Sharm
Fra : Nicedane

Dato : 06-10-09 00:26

Er blevet inviteret en uge til Sharm El Sheik af svigermor, sammen med
konen og børnene - ikke tosset.
Vi skal bo på Om el Seid Hill (Hotel Royal Plaza Sharm - tidligere
Iberotel), og der skal klemmes et par eller 4 dyk ind.

Jeg er uddannet DM med ca 200 dyk, men har kun været ude 3 gange de
sidste 3 år (pudsigt nok samme alder som den ældste).

Hvad kan der anbefales af dykkerbutik og divesite?
Gode råd og anbefalinger modtages meget gerne.

Hilsen
Kristian

Fra : Jan Birk

Dato : 06-10-09 07:35

> Hvad kan der anbefales af dykkerbutik og divesite?
> Gode råd og anbefalinger modtages meget gerne.

Du slipper sikkert ikke for et lokalt tjek-ud-dyk. Det betyder at den
første dykkerdag (2 dyk) går til lokalområdet. Det er også fint fint,
men ikke på højde ..... med

1) Tiranstræde
2) Ras Muhammed

Ras Muhammed er nationalparken med flere pragtfulde sites. Det koster
nogle ekstra euro at komme ind i parken.

Tiran er den modsatte vej. Der ligger en samling rev midt i strædet.
Dette område synes jeg er det bedste. Det er i reglen altid strømdyk,
hvor båden smider jer af i den ene ende af revet og henter jer i den
anden. Jeg synes der er meget mere liv og større dyr i Tiran end på
Ras Muhammed.

Så har du kun 2 dykkerdage, vil jeg klart vælge Tiran som den ene.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-09 10:24

"Jan Birk" <jan.birk@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er meget mere liv og større dyr i Tiran end på Ras Muhammed.
>
> Så har du kun 2 dykkerdage, vil jeg klart vælge Tiran som den ene.

Jeg er fuldstændig enig med Jan Birk.
Henning Brodersen (lige hjemkommet fra Nakari i aftes)
www.hbrodersen.dk

Fra : Essox

Dato : 06-10-09 18:50

Lige en rettelse, hotellet hedder nu "Royal Grand Sharm" og ikke "Plaza"
Det hed før "Iberotel Grand Sharm"

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 07-10-09 08:54

On 6 Okt., 08:35, Jan Birk <jan.b...@invalid.domain.null> wrote:

> Du slipper sikkert ikke for et lokalt tjek-ud-dyk.

Det kan faktisk lykkes, men det kræver en del. Jeg er sluppet af sted
med det een gang. Men jeg havde med 900 dyk også det dobbelt antal dyk
af den divemasteren, kunne dokummenteret 8 dyk på Brothers 2 måneder
forinden, seneste dyk 4 dage tidligere, og et trimix certifikat. Så
syntedes divemasteren alligevel at tjek-ud dyk var at overgøre det.

> Det betyder at den
> første dykkerdag (2 dyk) går til lokalområdet. Det er også fint fint,

Hvis man kan lokke dem til at gøre det ved Ras Um Sid så er det slet
ikke så ringe. Men det kræver at der ikke er alt for uerfarne dykkere
på båden.

> men ikke på højde ..... med
>
> 1) Tiranstræde
> 2) Ras Muhammed

Det er også min plan A, når jeg er dernede med konen og kun "får lov
til" to dykkerdage. En dag i Tiranstrædet, og en dag i Ras Muhammed
(og her helst dykket Annemone City til Shark/Yolanda).

Jeg plejer at dykke med Comex. De er lidt dyrere men sejler fra Nama
Bay og har egen båd, så man undgår hurlumhejet i den gamle havn. Og så
de ret effektiv og præcis og har stålflasker med gratis nitrox.. Men
det er et Schweisisk firma, så sommetider er det godt at kunne lidt
tysjk..

Jens Olsen

Fra : Nicedane

Dato : 22-10-09 02:11

Jeg takker mange gange for de gode råd og anbefalinger.
Har selv overvejet at det måske vil være en god idé med et tjek-ud-
dyk.
Det er såmænd også fint....med de lange pauser der er i min dykning
pt, så er alt undervand et godt dyk

Hilsen
Kristian

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 22-10-09 15:24

Nicedane wrote:
> [...]
> dyk.
> Det er såmænd også fint....med de lange pauser der er i min dykning

Helt enig, jeg kan ikke mindes nogensinde at havde taget en dykker
igennem checkdive/scubareview som ikke fik noget ud af det.

Det var selvfølgeligt altid nogen der mente de var 100 meters mestre,
men kunne nu alligevel se de faktisk fik noget ud af det alligevel

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : N/A