Apache server (Ubuntu Server 9,04)
Fra : Stampe

Dato : 06-10-09 03:18

Jeg har problemer med at konfigurere apache serveren, jeg kan kun få default
website vist. Da jeg kørte med XAMPP på Windows skulle jeg bare tilføje det
nye website i httpd-vhost filen. Men det ser anderledes ud på denne server
syntes jeg. Her er hvad jeg har gjort indtil nu!

Jeg har flere websites der skal køre på webserveren

Det ser ud til at de virtuelle sites skal ligge her
/etc/apache2/sites-available/default

Den har jeg så kopieret så så den hedder sådan:
/etc/apache2/sites-available/ask-service.dk

Og den ser sådan ud:

<VirtualHost *:80>
   ServerAdmin webmaster@localhost

   DocumentRoot /var/www/ask-service.dk
   <Directory />
      Options FollowSymLinks
      AllowOverride None
   </Directory>
   <Directory /var/www/ask-service.dk>
      Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
      AllowOverride None
      Order allow,deny
      allow from all
   </Directory>

   ScriptAlias /cgi-bin/ /usr/lib/cgi-bin/
   <Directory "/usr/lib/cgi-bin">
      AllowOverride None
      Options +ExecCGI -MultiViews +SymLinksIfOwnerMatch
      Order allow,deny
      Allow from all
   </Directory>

   ErrorLog /var/log/apache2/error.log

   # Possible values include: debug, info, notice, warn, error, crit,
   # alert, emerg.
   LogLevel warn

   CustomLog /var/log/apache2/access.log combined

Alias /doc/ "/usr/share/doc/"
<Directory "/usr/share/doc/">
Options Indexes MultiViews FollowSymLinks
AllowOverride None
Order deny,allow
Deny from all
Allow from 127.0.0.0/255.0.0.0 ::1/128
</Directory>

</VirtualHost>

Så har jeg genstartet serveren og fyret disse kommandoer af:

allan@ubuntu$ sudo a2ensite ask-service.dk
[sudo] password for allan:
Enabling site ask-service.dk.
Run '/etc/init.d/apache2 reload' to activate new configuration!
allan@ubuntu$ sudo /etc/init.d/apache2 reload
* Reloading web server config apache2

DET virker stadig ikke jeg få kun default site vist, jeg har lagt en
index.html fil her:
DocumentRoot /var/www/ask-service.dk/index.html

Hvad gør jeg galt?

Mvh
Allan

Fra : Per Jørgensen

Dato : 06-10-09 05:45

Stampe skrev:
> [...]
> index.html fil her:
> DocumentRoot /var/www/ask-service.dk/index.html

Tester du det udefra din router eller er det kun indefra via IP -adressen?
Mere hvis du tester på IP - så sender den ikke forespørgsel på
ask-service.dk med og derfor ender i default directory /var/www

Dette kan sættes i /etc/apache/apache.conf (eller hvad den hedder på
Ubuntu) og derinde er der en default directory for disse forespørgsler.

Husk du skal opsætte dns mm også for at det kan virke!
Per

Fra : Per Jørgensen

Dato : 06-10-09 05:49

Per Jørgensen skrev:

> [...]
> Ubuntu) og derinde er der en default directory for disse forespørgsler.
>
> Husk du skal opsætte dns mm også for at det kan virke!
Men jeg kan se der er noget helt galt i dit netværk.
Går jeg ind og vil se siden ask-service.dk
forespørger den på 192.168.1.111.
DET er ihvertfald forkert

Per

Fra : Stampe

Dato : 06-10-09 08:51

"Per Jørgensen" <archlinux@address.invalid> skrev i meddelelsen
> Men jeg kan se der er noget helt galt i dit netværk.
> Går jeg ind og vil se siden ask-service.dk
> forespørger den på 192.168.1.111.
> DET er ihvertfald forkert

Ja noget er galt og jeg er helt blank 192.168.1.111 er godt nok
Ubuntu-serverens IB

Mvh
Allan

Fra : Stampe

Dato : 06-10-09 09:05

"Stampe" <ask@ask-service.SLETdk> skrev i meddelelsen
UPS Ubuntu-serverens IP

Mvh
Allan

Fra : Stampe

Dato : 06-10-09 08:57

> Tester du det udefra din router eller er det kun indefra via IP -adressen?

Jeg tester fra WAN siden

> Mere hvis du tester på IP - så sender den ikke forespørgsel på
> ask-service.dk med og derfor ender i default directory /var/www

Ja det vidste jeg godt

> Dette kan sættes i /etc/apache/apache.conf (eller hvad den hedder på
> Ubuntu) og derinde er der en default directory for disse forespørgsler.

apache.conf findes men den er tom

> Husk du skal opsætte dns mm også for at det kan virke!
> Per

jeg har en XAMPP kørende der virker fint med ca 30 websites

Men som sagt er noget blank om hvor jeg skal starte jeg savner en
httpd-vhosts som jeg har på XAMPP installation, men det bruges åbenbart ikke
her på Ubuntu

Mvh
Allan

Fra : Søren Ager

Dato : 06-10-09 06:17

On 2009-10-06 04:17, Stampe wrote:

Umiddelbart vil jeg tro du mangler:

> <VirtualHost *:80>
> ServerAdmin webmaster@localhost

ServerName ask-service.dk

--

Hilsen
Søren

Fra : Per Jørgensen

Dato : 06-10-09 09:16

Søren Ager skrev:
> On 2009-10-06 04:17, Stampe wrote:
>
> Umiddelbart vil jeg tro du mangler:

> ServerName ask-service.dk

Det er da rigtigt.
Det havde jeg ikke set i hans conf.
Det er siom Søren skriver du mangler definationen af navnet på den
virtuelle host

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 06-10-09 09:04

Stampe <ask@ask-service.dk> skrev:

> Det ser ud til at de virtuelle sites skal ligge her
> /etc/apache2/sites-available/default

Næsten rigtigt.

Standardopsætningen af Apache på Debian (og derfor temmelig sikkert
også Ubuntu) læser filerne i »/etc/apache2/sites-enabled/«. Kataloget
»/etc/apache2/sites-available/« et tænkt til alle de websteder man
kunne finde på at have kørende. Man aktiverer dem ved at lave en
henvisning (sym-link) til filerne fra »/etc/apache2/sites-enabled/« og
genindlæse Apaches opsætning.

God fornøjelse,

Jacob
--
»Stekt kylling lever« -- Restaurantmeny

Fra : Stampe

Dato : 06-10-09 09:16

"Jacob Sparre Andersen" <sparre@nbi.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kunne finde på at have kørende. Man aktiverer dem ved at lave en
> henvisning (sym-link) til filerne fra »/etc/apache2/sites-enabled/« og

Hej, ja det var også det jeg mente faktisk det jeg mente, jeg har en fil der
hedder "ask-service.dk" liggende her:
/etc/apache2/sites-enabled/ask-service.dk

ask-service.dk indeholder:

---------
Nogen der kan hjælpe mig lidt videre?
Mvh
Allan

Fra : Stampe

Dato : 06-10-09 10:04

Ok nu kører det jeg har lavet denne procedyre:

i mappen "/etc/apache2/sites-available/" laver jeg en fil som feks hedder
domænetnavnet feks fokker.dk
filen ser således ud:

<VirtualHost *:80>
ServerName fokker.dkServerAdmin
webmaster@localhost
   DocumentRoot /var/www/fokker.dk
   <Directory />
      Options FollowSymLinks
      AllowOverride None
   </Directory>
   <Directory /var/www/fokkerask-service.dk>
[...]

Når det er gjort fyrer jeg disse kommandoer af:

---------
[...]

Takker for jeres hjælp jeg vender SIKKERT tilbage med flere spørgsmål

Mvh
Allan