I/O flaskehals i top
Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-10-09 15:38

Nedenstående er fundet i en anden tråd.

| I "top" kan man let se, om en maskine aktuelt har en CPU- eller en
| I/O-flaskehals.

Hvordan ser jeg om der er en I/O flaskehals?

Ivar

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-10-09 16:31

Ivar Madsen skrev:
> Nedenstående er fundet i en anden tråd.

> Hvordan ser jeg om der er en I/O flaskehals?

Se om "iotop" er tilgængelig for dit system.

Fra : Troels Arvin

Dato : 05-10-09 21:25

Ivar Madsen wrote:
> Nedenstående er fundet i en anden tråd.
>
> | I "top" kan man let se, om en maskine aktuelt har en CPU- eller en |
> I/O-flaskehals.
>
> Hvordan ser jeg om der er en I/O flaskehals?

I øverste opsummerende område, ud for "Cpu(s)": wa" (I/O wait)% er høj,
hvis systemet generelt har I/O-flaskehals.

_Hvilken_ proces, der genererer den megen I/O er svært at identificere,
med mindre du har en relativt ny kerne og et værktøj som iotop (som
Thorbjørn også nævner).

--
Troels