Er dette en fornuftig maskine til Mandriva~
Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-10-09 13:06

Jeg tænker på at købe denne maskine, men vil lige høre, om der nu også er
fornuftige driver til dens udstyr,,,

http://www.elgiganten.dk/product/pchardware/stationar/IXTREA7540NCD/packard-
bell-ixtreme

Får du ikke linket til at virke, så bare http://elgiganten.dk og så søg på

IXTREA7540NCD

Vil jeg kunne forvente at "save to RAM" vil virke "ud af posen"?

Ivar

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-10-09 21:18

Ivar Madsen wrote:

> Jeg tænker på at købe denne maskine, men vil lige høre, om der nu også
> er fornuftige driver til dens udstyr,,,

Motherboard chipset/CPU og grafikkort bør ikke være noget problem. Jeg
kan ikke forestille mig andet end at Nvidia's proprietære driver virker.

DVB-T tuneren kan muligvis blive et problem. Videokort og scannere er
Linux' achilleshæl (læs: man skal se sig for, og ikke alt hardware vil
være understøttet).

> Vil jeg kunne forvente at "save to RAM" vil virke "ud af posen"?

Hvad er save to RAM?

--
Jesper Lund

Fra : Ivar Madsen

Dato : 05-10-09 21:29

Jesper Lund wrote:

> Motherboard chipset/CPU og grafikkort bør ikke være noget problem. Jeg
> kan ikke forestille mig andet end at Nvidia's proprietære driver virker.

OK

> DVB-T tuneren kan muligvis blive et problem. Videokort og scannere er
> Linux' achilleshæl (læs: man skal se sig for, og ikke alt hardware vil
> være understøttet).

OK.

> Hvad er save to RAM?

Gemme CPU'ens register, cache m.m. til RAM, og så slukke for alt andet end
RAM på bundkortet (incl. indstikskort).
Når man så trykker på tænd, så læser den fra RAM, og ligger på plads igen,
får evt. ny IP osv.

Da jeg kørte div. servere vænnede jeg mig til at maskinen altid stod tændt,
så jeg får (næsten) aldrig slukket for maskinen, så kunne jeg sætte den til
selv at slukke for det meste strømslugende på den måde, så ville det være
lækkert.

Ivar

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-10-09 21:37

Ivar Madsen wrote:

> Gemme CPU'ens register, cache m.m. til RAM, og så slukke for alt andet
> end RAM på bundkortet (incl. indstikskort). Når man så trykker på tænd,
> så læser den fra RAM, og ligger på plads igen, får evt. ny IP osv.

Suspend to RAM, ja det bør virke. Det er en ACPI feature (S3) som Linux
normalt understøtter.

--
Jesper Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 06-10-09 17:25

Den 05 Oct 2009 20:37:29 GMT skrev Jesper Lund:

> Suspend to RAM, ja det bør virke. Det er en ACPI feature (S3) som Linux
> normalt understøtter.

Det er stadig afhængig af driverme. Jeg opgav at bruge det på min
maskine, efter en dag netkortet ikke kom rigtigt op igen

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-10-09 17:53

Kent Friis wrote:

> Det er stadig afhængig af driverme. Jeg opgav at bruge det på min
> maskine, efter en dag netkortet ikke kom rigtigt op igen

Hvis det kun er netkortet, du havde problemer med, hvorfor skifter du det så
ikke bare ud med et der virker?

Jeg ved ikke hvad problemet er på min nuværende maskine, men under win. der
virker det.

BTW så var jeg ude for at købe maskinen i dag, men den er udsolgt på
netbutikken, og alle de fysiske butikker.

Ivar

Fra : Kent Friis

Dato : 06-10-09 18:14

Den Tue, 06 Oct 2009 18:53:05 +0200 skrev Ivar Madsen:

> Hvis det kun er netkortet, du havde problemer med, hvorfor skifter du det så
> ikke bare ud med et der virker?

Hvordan ved jeg hvilket der virker 100%? I modsætning til det jeg har,
som virker 9 gange ud af 10.

Mvh
Kent
--