Så går turen nord på
Fra : oz3bto

Dato : 03-10-09 22:59

Mandag så skifter vi kolde våde Danmark ud med endnu koldere men hvide Norge

Tøsen er "afsat" til noget familie som gerne ville have hund igen.. Vel og
mærke nogen som ved hvordan en hund skal behandles

Bugsy har luret at der skal til at ske noget.. Der er kommet et mindre bur i
bilen og vi har fundet vintertøj og ski frem
Dyrlægen måtte vi også forbi igen (De er ikke skide gode venner mere)..
Denne gang gik dyrlægen enda med til at vi ordnede det ude bag i bilen..
Bugsy stresser helt extremt når vi kommer ind i dyrlæge huset

Så mandag går det nordpå til sne, ski og hundeslæde køring.. Ja Bugsy skal
endog op og lave et kuld hvalpe

Kan næsten ikke vente til vi skal afsted

Hvis i er på fjæsbogen så er her lidt billeder der er taget i Hemsedal ca
middag idag

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-10-09 10:11

In news:4ac7cad2$0$287$14726298@news.sunsite.dk,
oz3bto <no@in.dk> typed:
> Mandag så skifter vi kolde våde Danmark ud med endnu koldere men
> hvide Norge

Så må I have en rigtig god rejse. Der er bare så smukt i Norge, så I får
sikkert et kanonophold, og Bugsy vil jo også være i sit rette element. Han
vil ganske givet nyde naturen deroppe i fulde drag.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Mjav

Dato : 04-10-09 20:04

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Kan næsten ikke vente til vi skal afsted
>
> Hvis i er på fjæsbogen så er her lidt billeder der er taget i Hemsedal ca

Hejsa.

God tur til jer ...og held og lykke med hvalperiet.
Skal selv til Norge til jul med 4 hunde og var afsted den anden dag med de 3
for at få taget deres blodprøver.
Jeg var ski ved at få et slagtilfælde da jeg hørte prisen for
blodprøverne...puhaaaa, det bliver fisme dyrt at tage 4 hunde til Norge.
Noget jeg nok skule have undersøgt inden...tsk tsk.
Vidste ikke engang, at vi også skal forbi dyrlægen i Norge.
Kæresten mente dog, at det var der sikkert ingen der chekcede, men jeg er nu
RET sikker på vi IKKE skal springe det over.

Nå, men mon ikke turen bliver det hele værd...

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4479 (20091004) __________

http://www.eset.com

Fra : oz3bto

Dato : 04-10-09 21:50

"Mjav" <lochnees@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nu
> RET sikker på vi IKKE skal springe det over.
>
> Nå, men mon ikke turen bliver det hele værd...

Hvad skal den til dyrlæge i Norge for ?

Vi skal ihvertfald ikke forbi en dyrlæge deroppe .. kun herhjemme
Det med ormekur bliver alligevel aldrig tjekket

Fra : Mjav

Dato : 05-10-09 15:42

> "Mjav" <lochnees@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal den til dyrlæge i Norge for ?
>
> Vi skal ihvertfald ikke forbi en dyrlæge deroppe .. kun herhjemme
> Det med ormekur bliver alligevel aldrig tjekket

Der står således på fødevarestyrelsen hjemmeside:

Hunde og katte, der skal til Norge, skal ormebehandles mod bændelorm
(Echinococcus spp.) af en dyrlæge ved brug af et præparat, der indeholder
praziquantel, i løbet af de sidste 10 dage før indførslen. Behandlingen skal
gentages senest 7 dage efter indførslen til Norge og skal dokumenteres i
passet.

Da vi skal være i Norge i 9 dage, går jeg ud fra vi så skal forbi en
dyrlæge??

Fra : oz3bto

Dato : 07-10-09 16:00

> [...]
> dokumenteres i passet.
>

> Da vi skal være i Norge i 9 dage, går jeg ud fra vi så skal forbi en

Som vi fik afvide af dyrlægen så tjekker ingen det på hjemvejen og skulle
de gøre så får man hunden med alligevel da den jo er fra DK

Fra : Mjav

Dato : 07-10-09 18:19

"oz3bto" <no@here.dk> skrev i meddelelsen

> Som vi fik afvide af dyrlægen så tjekker ingen det på hjemvejen og
> skulle de gøre så får man hunden med alligevel da den jo er fra DK

Andre der ved noget om dette??
Jeg vil jo nødig tage chancen og det så får trælse konsekvenser for os

Fra : oz3bto

Dato : 07-10-09 20:45

> [...]
>

> Andre der ved noget om dette??
> Jeg vil jo nødig tage chancen og det så får trælse konsekvenser for os

Enste der kan ske er at hunden enten skal i karaentæne i max 1 døgn til der
kan komme en dyrlæge

Velogmærke i DK da det er der de skal tjekke en,, er det en dansk hund så er
de ligeglade

De gamle er tit udenlands og har aldrig haft problemer

Fra : oz3bto

Dato : 09-10-09 15:06

> [...]
>

> Andre der ved noget om dette??
> Jeg vil jo nødig tage chancen og det så får trælse konsekvenser for os

Er lige kommet hjem deroppe fra igen .. Enste de ville se var hundens pas..
Den blev ikke åbnet kun at vi havde den med