fejlretning af ADSL2+
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-10-09 14:54

Hej

Jeg har endelig fået en aftale i hus om fejlretning af min høje
dæmpning på min ADSL2+ forbindelse hos Dansknet

Forbindelsen kører 2/1Mbit og der er 1040meter til centralen og mine
naboer kører langt højere hastighed.

det tekniske tal for min forbindelse i routeren så sådan ud her:

noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 31 db

noise margin downstream: 12 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 44 db
Med en hastighed på ca. 2050/1003Kbit mener jeg den ca. lå på..

Nu er i aften da jeg kom hjem fra arbejde, synes jeg forbindelsen
kørte en del ustabilt osv....

Nu kører forbindelsen pludselig 2193 kbps / 1732 kbps

altså den del mere i upload, og her forstår jeg det ikke helt for SN
lå jo nede på 5db... og nu ser talene sådan ud her:
noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 32 db

noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 45 db

Gad vide om en har prøvet at stille på forskellige paramentre inde fra
Borups alle´ eller sådan noget? og hvordan kan upload blive højere
pludselig uden SN falder og der nok ikke er lavet fysiske
koblinger....

Når men det bliver spændende imorgen om der sker noget

Fra : Sørensen

Dato : 01-10-09 22:35

"Bjarke > skrev

Det kan du nok regne med at der gør, På den afstand burde du
kunne køre op imod 20 mb. det er nok en knækket tråd et eller
andet sted, men det kan jo også være så meget andet.
Skal Du være hjemme under fejlretningen ?.

vh.
Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-09 06:13

Fra : Sørensen

Dato : 02-10-09 16:47

"Bjarke skrev

??? hmm øheee hvad, hvordan gik det ?

Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-09 14:35

> [...]

> kunne køre op imod 20 mb. det er nok en knækket tråd et eller
> andet sted, men det kan jo også være så meget andet.

Ja jeg ville da mene man skule køre deropaf, ihvertfald 15/1 adsl2+
burde jeg kunne køre

> Skal Du være hjemme under fejlretningen ?.

Ja, men de kunne ringe ½time i forvejen..... Opgav 2 numre.... meen
teknikeren ringede aldrig.... Da jeg kom hjem lå der jo selvfølgelig
en blå sedl i postkassen med "træf nr optaget" men sjovt nok har jeg
"Banke på" på begge numre så den skal de længere ud på landet med...
Desuden var feltet "forsøgt kontaktet kl" ikke udfyldt.... Som jeg
forventede skulle fredagsakkorten holdes så de var hjemme klokken
10.... "alt måler ok, linie kører ok".... men det var så ikke det
fejlmeldingen var på...

Fra : Sørensen

Dato : 03-10-09 18:58

"Bjarke skrev

[...]

Beklager der ikke kommer indsætning når man svarre på det der
"møg goggllee"

Du skal regne med at teknikkerne er på accord og GPS-overvåget så
der er ikke tid til snak, desuden er din linie et discountprodukt
hvor der ikke er så store krav fra din udbyder til linien, (med
mindre du har en bitstream)

vh.
Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-09 14:35

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-09 14:36

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-09 14:40

On 2 Okt., 22:35, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> Ja, men de kunne ringe ½time i forvejen..... Opgav 2 numre.... meen
> teknikeren ringede aldrig.... Da jeg kom hjem lå der jo selvfølgelig
> en blå sedl i postkassen med "træf nr optaget"

hm ved ikke om der kom 2 beskeder afsted nu,,, hmm

Når men ud over det hang jeg også en seddl op at naboen har nøgle men
det har han heller ikke gidet kontakte.

Nu er jeg godtnok selv fået nyt arbejde i en TDC koncern, men
alligevel synes jeg simpelhen det er for dårlig kundeservice... og
kunne ikke være hjemme da jeg selv skulle betjene kunder på deres
bopæl.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-09 21:43

Bjarke Hansen skriver:

> hm ved ikke om der kom 2 beskeder afsted nu,,, hmm

3.......

Klaus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-09 14:48

On 2 Okt., 22:43, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Bjarke Hansen skriver:

> 3.......

Det går ikke så godt for google news engang imellem synes jeg... når
men de overskydende er slettet men de forsvinder vist ikke sådan lige
fra andre newssservere...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-10-09 06:25

Bjarke Hansen skriver:

> Det går ikke så godt for google news engang imellem synes jeg...

Google groups kan kun bruges i "nødstilfælde" og ikke som regulær
newsklient. Det er den alt for langsom til.

Det går meget bedre med en regulær newsklient om mod en rigtig
newsserver.....

Klaus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-10-09 02:21

On 3 Okt., 07:24, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

> newsklient. Det er den alt for langsom til.
>
> Det går meget bedre med en regulær newsklient om mod en rigtig

Okay klaus, men kan vi ikke prøve at holde os lidt til topic ellers må
vi vist snakke videre i en anden gruppe.

Hvad synes du ellers om forløbet med dsl fejlretningen, er det okay
eller sådan er det bare eller hvad... prøv at komme på banen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-10-09 12:15

On 3 Okt., 19:58, Sørensen <no...@microsoft.com> wrote:

> [...]
> der er ikke tid til snak, desuden er din linie et discountprodukt
> hvor der ikke er så store krav fra din udbyder til linien, (med

Så vidt jeg ved er deres 2vejs GPS´er deaktiveret fordi der var for
meget protest.....

Man forventer altså når man bliver lovet at blive ringet op i
forvejen, så bliver man det istedet for bortforklaring. fejlmelding er
jo heller ikke at linien ikke er online, men er der er alt for meget
dæmpning på.... Måske skulle man sende 400v i telefonledningen så Dslam
´en brænder af, så kan det da være der bliver fejlsøgt haha...

Når men nu er jeg nød til at bestille en ny linie evt på andet
råkobberpar så der er en chance for at forbindelsen bliver etableret
ordenligt fra mig til centralen.

Fra : Sørensen

Dato : 03-10-09 19:41

"Bjarke > skrev

Det er De ikke, og De bliver konstant holdt op på hvor mange
kunder De når

j>>>>o heller ikke at linien ikke er online, men er der er alt
for meget
´>>>>en brænder af, så kan det da være der bliver fejlsøgt
haha...

Ja det ser ud til at der er sket fejl, nu bliver det næste vel at
du får en regning på 500 kr for forgæves teknikkerbesøg )

Så husk at bestille inden du opsiger den anden, ellers genbruger
de nok den defekte linie

vh.
Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-10-09 13:51

On 3 Okt., 20:41, Sørensen <no...@microsoft.com> wrote:

> Det er De ikke, og De bliver konstant holdt op på hvor mange
> kunder De når

Holdt op på? De "hiver" vel listen over opgaven om morgen inden de
køre, og når de er færdige har de vel fri... og så er det jo klart
mange nok vil vælge hurtigt at slippe igennem.. Derfor tror jeg heller
ikke jeg siger ja til teknikertid på en fredag igen, for der vil de
fleste jo bestemt ikke arbejde over for at rette fejl.

> Ja det ser ud til at der er sket fejl, nu bliver det næste vel at
> du får en regning på 500 kr for forgæves teknikkerbesøg )

Det har han så ikke krydset af, men måske dansknet for en regning...
men han HAR jo ikke ringet og derfor er det jo lidt svært at opkræve..
Det eneste tidspunkt jeg faktist snakkede i privat-telefonen var der
jeg ville ringe og spørge hvorfor jeg ikke var blevet ringet op
endnu..

> Så husk at bestille inden du opsiger den anden, ellers genbruger
> de nok den defekte linie

Ja det er klart

Fra : Sørensen

Dato : 03-10-09 23:28

"Bjarke > skrev
De "hiver" vel listen over opgaven om morgen inden de
køre, og når de er færdige har de vel fri...

Det er hvist mange år siden, det er på accord nu, og hvis de ikke
holder accorden så er det ind til en samtale, Ligesom på et
slagteri og det er nok ikke smart at køre hjem for tidligt
med en GPS-sender på taget.

vh.
Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-10-09 16:40

On 4 Okt., 00:27, Sørensen <no...@microsoft.com> wrote:
> [...]
> holder accorden så er det ind til en samtale, Ligesom på et
> slagteri og det er nok ikke smart at køre hjem for tidligt

Sådan tror jeg nu næppe det er... man kan da ikke fejlsøge på akkort
så er der da noget galt....

jeg kan forstå hvis man laver installationer på akkort....

den eneste akkort der vist er, hedder fyraftensakkort. Hvordan skulle
kalenderen ellers planlægges? Der må jo være sat tid af til
forskellige fejlretninger...

Fra : Sørensen

Dato : 04-10-09 09:41

"Bjarke > skrev
Sådan tror jeg nu næppe det er... man kan da ikke fejlsøge på
akkort
så er der da noget galt....

Nej men så kan du kalde bonusløn, hvis De afslutter flere fejl
end gennemsnittet så er der ekstra penge på kontoen, så det
anspore ikke teknikkeren til at gå i dybden

jeg kan forstå hvis man laver installationer på akkort....

det gør De også

den eneste akkort der vist er, hedder fyraftensakkort. Hvordan
skulle
kalenderen ellers planlægges? Der må jo være sat tid af til
forskellige fejlretninger...

Jeg taler ofte med en teknikker og der er kommet andre boller på
suppen i TDC, ligesom i postvæsnet,

vh.
Sørensen

Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 05-10-09 06:25

On 1 Okt., 22:53, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Borups alle´ eller sådan noget? og hvordan kan upload blive højere
> pludselig uden SN falder og der nok ikke er lavet fysiske

Kan være at din linie er påvirket af xtalk fra andre linier - og at
det forstyrrende udstyr er slukket, hvorved din margin stiger.
Afhængig af hvordan din ADSL profil er skruet sammen, kan en upshift
margin være defineret. Dette betyder at hvis margin stiger over f.eks.
12 dB skal modemmet geninitialisere, hvorved en højere hastighed opnås
og margin så falder tilbage til 'target margin', som typisk er omkring
6 dB.

-Steen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-10-09 08:03

On 5 Okt., 14:25, Steen Enevoldsen <stee...@gmail.com> wrote:

> [...]
> 12 dB skal modemmet geninitialisere, hvorved en højere hastighed opnås
> og margin så falder tilbage til 'target margin', som typisk er omkring

Jeg ved ikke helt hvorfor de værdier sagde som de gjorde. Men talene
har hele tiden været de samme og kun svinget 1db+/-.'
Det var dansknet der havde sat modemmet i fail-mode hvad det så end
betyder for talene..