Luk firefox pænt ned i cron.
Fra : Leif Neland

Dato : 30-09-09 09:20

En laptop med ubuntu kører med autologin og start af firefox, og bliver ikke
brugt til andet.
Dvs der skal bare tændes for maskinen om morgenen, og den ender op på den
side i firefox, der skal bruges. Dvs næsten som i "kiosk-mode"

Jeg har nu sat den til at i cron lave /sbin/shutdown -P 16:00

Det fungerer fint, bortset fra at når firefox starter op, brokker den sig om
at sidste session ikke er afsluttet pænt, genstart session eller start en
ny?

Hvorledes undgås dette?

Leif

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 30-09-09 09:56

On 09/30/2009 10:19 AM, Leif Neland wrote:
> Hvorledes undgås dette?

Du kan sætte firefox til ikke at gemme sessionen:

http://kb.mozillazine.org/Browser.sessionstore.enabled

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Mobile: +45 22 12 53 25

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 30-09-09 10:00

Leif Neland skrev:

> [...]
>
> Det fungerer fint, bortset fra at når firefox starter op, brokker
> den sig om at sidste session ikke er afsluttet pænt, genstart

Mon ikke »killall firefox« løser problemet.

God fornøjelse,

Jacob
--
Småprogrammer til at automatisere dele af
den daglige drift af dit linux-system:

Fra : Leif Neland

Dato : 30-09-09 11:30

"Jacob Sparre Andersen" <sparre@nbi.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke »killall firefox« løser problemet.

Det gav samme popup med en afbrudt session, men Mogens Kjærs forslag med at
slå sessions fra hjalp.

Ihvertfald med popup efter killall, men det er sikkert det samme efter
shutdown -P

Leif