| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | telia   PBS-gebyr Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  24-07-09 21:07 |  
  |  
 
            Gebyrgribben har slået til igen.
 http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=23905275&rss
Telia tager næsten 10 kroner for modtagelse af penge via BS.
 De betaler selv kun lidt over 4 kroner.   samt påstår, at de ikke tjener 
 penge på gebyret.
 Gæt lige hvem der søger væk!
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hauge (24-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hauge | 
  Dato :  24-07-09 21:14 |  
  |   
            Carsten Riis wrote:
 > Telia tager næsten 10 kroner for modtagelse af penge via BS.
 > De betaler selv kun lidt over 4 kroner.   samt påstår, at de ikke
 > tjener penge på gebyret.
 
 Tjaeh, det er vel ikke anderledes end de virksomheder der tager 39 kr. for 
 en papirregning... Hvor meget tror du den reelt koster at producere?
 
 Mvh Hauge 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Carsten Riis (24-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  24-07-09 21:48 |  
  |  
 
            Hauge skrev  den 24-07-2009 22:14:
 > Carsten Riis wrote:
 >> Telia tager næsten 10 kroner for modtagelse af penge via BS.
 >> De betaler selv kun lidt over 4 kroner.   samt påstår, at de ikke
 >> tjener penge på gebyret.
 > 
 > Tjaeh, det er vel ikke anderledes end de virksomheder der tager 39 kr. for 
 > en papirregning... Hvor meget tror du den reelt koster at producere?
 Der kan jeg bedre forstå det, da der ved papirregninger er involveret 
 temmelig meget mere manuelt arbejde (selv ved alle de automatiske 
 pakninger), samt risikoen for at brevet bliver væk i Posten (ja! Det gør 
 post for PostDanmark!).
 Ved gebyrfri Betalingsservice er både betalingsmodtager og 
 betalingsafsender vindere.  Betalingsmodtager ved at han får sine penge 
 til tiden hver gang; betalingsafsender ved at pengene bliver betalt til 
 tiden hver gang.
 Ved gebyrbelagt BS er kun betalingsmodtager vinder.
 ((((husk lige, at der ikke er ret mange år siden, at det var ååhhhhh så 
 nødvendigt at komme på betalingsservice, da det jo var mere smartere end 
 papir-regninger...og nemt......Telias nye "gebyr-frie" betalingsmetode 
 er ikke spor nemt og nærmest inviterer til at genoverveje sit 
 abonnement/tilhørsforhold hver eneste måned.....min viv har ikke 
 overvejet en eneste gang at flytte fra Mobilix/Orange/Telia de sidste 12 
 år....men det har ændret sig).
 Hvad bliver det næste gebyr?  Direktions-gebyr for at telia kan betale 
 deres direktører?  antenne-gebyr hver gang du bevæger dig fra en masts 
 rækkevidde til en anden, da du aktiverer masterne....gebyr for ikke at 
 flytte mast, da du belaster den ene mast hele tiden.
 Come on.   Gi' nu bare gennemskuelige priser istedet for det der 
 gebyrsovseri.
 Har du måske også betalingsgebyr i supermarkederne, når du handler 
 dagligvarer?   Altså afhængig om du betaler med sedler, mønter eller 
 Dankort, kreditkort eller pantflasker....nej vel!   Hvorfor så ved 
 telefonregninger?
 Ej du....gebyrer i et vist omfang er ok, særlig på de ydelser som gør 
 det vanskeligere for parterne...... BS er nok det nemmeste 
 betalings-system overhovedet, hvorfor skal det nu ødelægges af gebyrer?
 Telenor/Bibob here we come.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Hauge (24-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hauge | 
  Dato :  24-07-09 22:03 |  
  |   
            Carsten Riis wrote:
 > Ved gebyrbelagt BS er kun betalingsmodtager vinder.
 
 Sikker? Tænk på hvor meget et rykkergebyr er på, i forhold til renter og 
 udgifter til BS..
 
 > ((((husk lige, at der ikke er ret mange år siden, at det var ååhhhhh
 > så nødvendigt at komme på betalingsservice, da det jo var mere
 > smartere end papir-regninger...og nemt......Telias nye "gebyr-frie"
 > betalingsmetode er ikke spor nemt og nærmest inviterer til at
 > genoverveje sit abonnement/tilhørsforhold hver eneste måned.....min
 > viv har ikke overvejet en eneste gang at flytte fra
 > Mobilix/Orange/Telia de sidste 12 år....men det har ændret sig).
 
 Er det ret meget anderledes en Dankortet?  Det var også fremtidens 
 betalingskort, gratis osv. lovprisninger..
 
 > Come on.   Gi' nu bare gennemskuelige priser istedet for det der
 > gebyrsovseri.
 
 Skidt da med det, skift til en selskab som er mest gebyrfrit, altså hvor det 
 beløb der skal betales hver måned er mindst i forhold til ens forbrug.
 
 > Har du måske også betalingsgebyr i supermarkederne, når du handler
 > dagligvarer?
 
 Det skal nok komme. Håber det kommer på betalinger hvor kunden ikke har 
 taget kort eller penge frem, når der skal betales.
 
 Mvh Hauge 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             JK (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : JK | 
  Dato :  25-07-09 15:44 |  
  |   
            
 "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4a6a2182$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Carsten Riis wrote:
 >> Ved gebyrbelagt BS er kun betalingsmodtager vinder.
 
 > Det skal nok komme. Håber det kommer på betalinger hvor kunden ikke har 
 > taget kort eller penge frem, når der skal betales.
 >
 Hvorfor skulle der komme et sådant gebyr, det er vel en priotering i 
 supermarkedet mens ekspedienten scanner varene ind ryge de fluks ned i min 
 vogn når sidste var er scannet og kommet ned i vognen, så kommer kort eller 
 penge frem.
 
 Det har så den fordel at der er klar til næste ekspedition når det hele er 
 færdigt, modsat dem der køber poser står med pengene og betaler for dernæst 
 at pakke i poser og pludselig er der 3-4 der står ved kassen og bliver sure 
 over varene blandes sammen 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Marco Rasmussen (28-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Marco Rasmussen | 
  Dato :  28-07-09 17:38 |  
  |  
 
            Carsten Riis skrev:
 > Hvad bliver det næste gebyr?  Direktions-gebyr for at telia kan betale 
 > deres direktører?  antenne-gebyr hver gang du bevæger dig fra en masts 
 > rækkevidde til en anden, da du aktiverer masterne....gebyr for ikke at 
 > flytte mast, da du belaster den ene mast hele tiden.
 Telia har for nylig indført et gebyr, der godt kunne være i stil med
 noget af det du skriver, nemlig gebyr for sms-kvitteringer, også
 kendt som leveringsrapporter. For at benytte denne service, der ellers
 burde være det mindste et teleselskab skulle stille gratis til rådighed,
 koster det nu 20 øre pr. modtaget leveringsrapport eller 5 øre,
 hvis man er tilmeldt en sms-pakke.
 En artikel om det kan findes på  http://mobilsiden.dk/?aId=8670
Personligt benytter jeg leveringsrapporter hver gang jeg sender en sms,
 så det er godt man ikke er kunde der. Ifølge artiklen har Telenor også
 et sådant gebyr.
 //Marco
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Stidsen (24-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  24-07-09 21:50 |  
  |  
 
            "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in
 news:4a6a1610$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk: 
 > Tjaeh, det er vel ikke anderledes end de virksomheder der tager 39 kr.
 > for en papirregning... Hvor meget tror du den reelt koster at
 > producere? 
 Jo, det er en helt anden verden. PBS betalinger er en datafil -  der bør 
 genereres helt automagisk af finanssystemet - der oploades til PBS. Hvis 
 det virkelig koster Telia 5kr pr kunde er der simpelthen noget galt med 
 deres system.
 En papirregning er langt dyrere end en PBS opkrævning og gebyrets størrelse 
 der dækker også i mange tilfælde over at man gerne vil have folk til at 
 vælge en anden mulighed, f.eks. PBS.
 -- 
 Henrik Stidsen -  http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Hauge (24-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hauge | 
  Dato :  24-07-09 21:51 |  
  |  
 
            Henrik Stidsen wrote:
 > En papirregning er langt dyrere end en PBS opkrævning og gebyrets
 > størrelse der dækker også i mange tilfælde over at man gerne vil have
 > folk til at vælge en anden mulighed, f.eks. PBS.
 Det er rart at der er så mange der intet kender til priserne på 
 papirregningerne i forhold til BS   
Mvh Hauge 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Henrik Stidsen (24-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  24-07-09 22:17 |  
  |  
 
            "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in 
 news:4a6a1ed5$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
 >> En papirregning er langt dyrere end en PBS opkrævning og gebyrets
 >> størrelse der dækker også i mange tilfælde over at man gerne vil have
 >> folk til at vælge en anden mulighed, f.eks. PBS.
 > Det er rart at der er så mange der intet kender til priserne på 
 > papirregningerne i forhold til BS   
Tjaa, iflg. PBS betaler Telia kun ca. det halve af deres 9,75 gebyr til dem 
 så er der altså ikke ret mange penge tilbage til at udskrive og pakke en 
 papirregning når portoen er betalt.
 -- 
 Henrik Stidsen -  http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Carsten Riis (24-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  24-07-09 22:56 |  
  |  
 
            Hauge skrev  den 24-07-2009 22:51:
 > Henrik Stidsen wrote:
 >> En papirregning er langt dyrere end en PBS opkrævning og gebyrets
 >> størrelse der dækker også i mange tilfælde over at man gerne vil have
 >> folk til at vælge en anden mulighed, f.eks. PBS.
 > 
 > Det er rart at der er så mange der intet kender til priserne på 
 > papirregningerne i forhold til BS   
jamen kloge hauge....så fortæl da lige hvad det koster?
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              N/A (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : N/A | 
  Dato :  25-07-09 13:08 |  
  |   
            
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Carsten Riis (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  25-07-09 13:08 |  
  |  
 
            Hauge skrev  den 25-07-2009 09:26:
 > Carsten Riis wrote:
 >> jamen kloge hauge....så fortæl da lige hvad det koster?
 > 
 > Der har jeg så et problem, det kan jeg af praktiske årsager ikke.. Så må du 
 > tro på hvad jeg siger eller ej, det må du selv om.
 > 
 > Men fra mit tidligere job, så kender jeg produktionsprisen på begge dele..
 > 
 Indtil nu har du ikke sagt noget som helst.
 Hvad er så produktionsprisen som du kender fra dit tidligere job?
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Infinity (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Infinity | 
  Dato :  25-07-09 14:45 |  
  |  
 
            Carsten Riis wrote:
 > Hauge skrev  den 25-07-2009 09:26:
 >> Carsten Riis wrote:
 >>> jamen kloge hauge....så fortæl da lige hvad det koster?
 >>
 >> Der har jeg så et problem, det kan jeg af praktiske årsager ikke..
 >> Så må du tro på hvad jeg siger eller ej, det må du selv om.
 >>
 >> Men fra mit tidligere job, så kender jeg produktionsprisen på begge
 >> dele..
 >
 > Indtil nu har du ikke sagt noget som helst.
 >
 > Hvad er så produktionsprisen som du kender fra dit tidligere job?
 I vores andelsboligforening betaler vi 5,25 kr til PBS for at modtage 
 boliafgiftindbetalingerne. Beløbet variere mellem 5,22 og 5,29 kr afhængig 
 af indbetalingernes samlede beløb.
 Men der er næppe nogen der betaler de samme i telefonregning, som jeg 
 betaler i boligafgift    (2670 kr), så mon ikke Telias udgift er omkring en 
 flad femmer.
 -- 
 /Infinity 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Carsten Riis (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  25-07-09 15:20 |  
  |  
 
            Infinity skrev  den 25-07-2009 15:44:
 > I vores andelsboligforening betaler vi 5,25 kr til PBS for at modtage 
 > boliafgiftindbetalingerne. Beløbet variere mellem 5,22 og 5,29 kr afhængig 
 > af indbetalingernes samlede beløb.
 > Men der er næppe nogen der betaler de samme i telefonregning, som jeg 
 > betaler i boligafgift    (2670 kr), så mon ikke Telias udgift er omkring en 
 > flad femmer.
 > 
 Det er nu mere Hauge's   " i know it all "-arrogance som jeg opponerer imod.
 PBS's priser kan man finde på 
 http://www.betalingsservice.dk/wwcm/resources/file/eb2d1102fe37a3a/betalingsservice-prisliste-DK.pdf
-- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  N/A (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : N/A | 
  Dato :  25-07-09 21:04 |  
  |   
            
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Carsten Riis (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  25-07-09 21:04 |  
  |  
 
            Hauge skrev  den 25-07-2009 16:37:
 > .....snip:  blah blah dårlig undskyldning gulvviolin.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    N/A (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : N/A | 
  Dato :  25-07-09 21:58 |  
  |   
            
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Carsten Riis (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  25-07-09 21:58 |  
  |  
 
            Hauge skrev  den 25-07-2009 22:10:
 > Carsten Riis wrote:
 >> .....snip:  blah blah dårlig undskyldning gulvviolin.
 > 
 > Fjols.. Når du alligevel ikke kan modbevise det jeg trods alt skriver, så er 
 > det jo bare endnu en tåbeudtalelse fra din side. Men det er jo ikke første 
 > gang du udtaler dig om noget du ikke aner noget om.
 Tja, det er ikke mig som påstår at jeg ved en masse om hvad en 
 papirforsendelse koster vs. PBS-opkrævning.  OG ikke vil følge den 
 påstand op med reel information.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      N/A (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : N/A | 
  Dato :  25-07-09 22:38 |  
  |   
            
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Leif Neland (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leif Neland | 
  Dato :  25-07-09 22:38 |  
  |   
            Hauge wrote:
 > Carsten Riis wrote:
 >> Tja, det er ikke mig som påstår at jeg ved en masse om hvad en
 >> papirforsendelse koster vs. PBS-opkrævning.  OG ikke vil følge den
 >> påstand op med reel information.
 > 
 > Men du må have ét eller andet at have
 > __
 > Der kan jeg bedre forstå det, da der ved papirregninger er involveret
 > temmelig meget mere manuelt arbejde
 > __
 > i, at det skulle være så meget dyrere..
 > 
 > Men nej, du udtaler dig om noget du intet aner om. Jeg udtaler mig om noget, 
 > som jeg desværre ikke kan udtale mig helt om.. Sådan er der så meget. Så kan 
 > du mene hvad du vil om det..
 > 
 > Husk lige på at PBS også sender breve ud.. Det koster også det samme 
 > manuelle arbejde og porto.. Ja jeg modtager PBS som papir..
 > 
 Nu har de fleste mere end en kreditor, de betaler via PBS, så der er 
 flere poster at fordele den udgift.
 
 Leif
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Carsten Riis (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  25-07-09 22:40 |  
  |  
 
            Hauge skrev  den 25-07-2009 23:05:
 > Carsten Riis wrote:
 >> Tja, det er ikke mig som påstår at jeg ved en masse om hvad en
 >> papirforsendelse koster vs. PBS-opkrævning.  OG ikke vil følge den
 >> påstand op med reel information.
 > 
 > Men du må have ét eller andet at have
 > __
 > Der kan jeg bedre forstå det, da der ved papirregninger er involveret
 > temmelig meget mere manuelt arbejde
 > __
 > i, at det skulle være så meget dyrere..
 > 
 Tjek PostDanmarks priser fx udover portoen tager de også 33 øre for at 
 lave frankering.
 http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/facility_service_prisark_2009.pdf
> Men nej, du udtaler dig om noget du intet aner om.
 tja, nu ved jeg ikke om du også har siddet i Telias kundeservice eller 
 ej.
 Jeg kan bare sige - i selve kundeservice anno 2006-2007 - er det ikke 
 muligt - jf. den oplæring jeg fik - at automatisere fx genudsendelse af 
 regninger, hvorfor det naturligvis koster et gebyr på svjh 37,50, 
 hvilket indebærer udover over porto og papir også manuel pakning af 
 regningen.
 Lønnen til medarbejderen skal jo betales på en eller anden måde. Om 
 gebyret svarer til de reelle udgifter tror jeg næppe....høj løn får man 
 ikke i en kundeservice-funktion i et teleselskab.
 > Jeg udtaler mig om noget, 
 > som jeg desværre ikke kan udtale mig helt om.. Sådan er der så meget. Så kan 
 > du mene hvad du vil om det..
 > 
 så bør man nok holde sin dertil indrettede fra starten af!
 > Husk lige på at PBS også sender breve ud.. Det koster også det samme 
 > manuelle arbejde og porto.. Ja jeg modtager PBS som papir..
 > 
 MEN du får samlet mange regninger i en BS-forsendelse, hvorfor der 
 totalt set spares mange penge for dine kreditorer!
 Og du kan få overblik over dine regninger i én forsendelse og skal ikke 
 sætte din lid til PostTyve-Danmarks svingende evner til at tage vare på 
 de forsendelser du skal modtage fra forskellige kreditorer.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                        N/A (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : N/A | 
  Dato :  25-07-09 23:30 |  
  |   
            
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                         Henrik Stidsen (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  25-07-09 23:30 |  
  |  
 
            "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in 
 news:4a6b7dd5$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
 >> Jeg kan bare sige - i selve kundeservice anno 2006-2007 - er det ikke
 >> muligt - jf. den oplæring jeg fik - at automatisere fx genudsendelse
 >> af regninger, hvorfor det naturligvis koster et gebyr på svjh 37,50,
 >> hvilket indebærer udover over porto og papir også manuel pakning af
 >> regningen.
 > Tjaeh, åbenbart en gammeldags lille biks du har været ansat i.
 Nu må du snart til at sige noget der kan bruges til noget...
 Du arbejder åbenbart i et kæmpe firma og ved hvad alle firmaer betaler for 
 at udsende en regning på papir. Kan du se problemet snart?
 -- 
 Henrik Stidsen -  http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                          Hauge (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hauge | 
  Dato :  25-07-09 23:35 |  
  |   
            Henrik Stidsen wrote:
 > Kan du se problemet snart?
 
 Ja, mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.
 
 /Hauge 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                           Carsten Riis (26-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  26-07-09 07:46 |  
  |  
 
            Hauge skrev  den 26-07-2009 00:35:
 > Henrik Stidsen wrote:
 >> Kan du se problemet snart?
 > 
 > Ja, mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.
 > 
 bemærk lige, at det er dig som er den dumme i denne diskussion
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                            Hauge (26-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hauge | 
  Dato :  26-07-09 08:06 |  
  |   
            Carsten Riis wrote:
 > bemærk lige, at det er dig som er den dumme i denne diskussion
 
 Det er jo som man ser det..
 
 /Hauge 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                            \(6400\) Anders (26-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : \(6400\) Anders | 
  Dato :  26-07-09 09:00 |  
  |   
            
"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4a6bfbb5$0$48232$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hauge skrev  den 26-07-2009 00:35:
 >> Henrik Stidsen wrote:
 >>> Kan du se problemet snart?
 >>
 >> Ja, mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.
 >>
 >
 > bemærk lige, at det er dig som er den dumme i denne diskussion
 >
 >
 > -- 
 > Med venlig hilsen
 > Carsten Riis
 >  www.de3faktorer.dk
> Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
 Har også opgivet at komme i kontakt med ham...
 Desuden har han fået 2 advarsler fra TDC (hans IP).
 A 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                             Hauge (26-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hauge | 
  Dato :  26-07-09 09:05 |  
  |   
            (6400) Anders wrote:
 > Desuden har han fået 2 advarsler fra TDC (hans IP).
 
 Gaaab.. Du snakker også som du har forstand til.
 
 /Hauge 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Henrik Stidsen (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  25-07-09 23:26 |  
  |  
 
            "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in
 news:4a6b18b7$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk: 
 > Ja du har det slemt. Men det kunne måske tænkes at der kunne være en
 > grund til at jeg ikke kaster en pris ud her, ikke? Det eneste jeg har
 > sagt, er at priserne på ikke-PBS ikke er som i *tror*.
 Og du tror måske du kender prisen for samtlige danske firmaers ikke-pbs 
 regninger?
 -- 
 Henrik Stidsen -  http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Jean (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jean | 
  Dato :  25-07-09 10:39 |  
  |  
 
            Hauge skrev:
 > Det er rart at der er så mange der intet kender til priserne på 
 > papirregningerne i forhold til BS   
Hvis der ikke er nogen forskel for selskaberne, hvorfor tager mange så 39 
 kr. hvorimod PBS er gratis (undtagen Telia og CallMe)?
 De 39 kroner gør netop at folk vælger PBS... og det tror du selskaberne 
 ønsker fordi det er dyrere for dem end papirregninger?
 Beklager, Hauge, men jeg tror ikke på den med at der ikke er en stor forskel 
 i udgiften for selskaberne. Det er jo ikke bare papir og porto... skidtet 
 skal også pakkes + det koster meget for selskaberne, når de er nødt til at 
 restancelukke folk pga. manglende betaling... dertil skal der åbnes igen. 
 Nogen steder lukker man sågar for kunderne manuelt... og åbener manuelt = 
 lønomkostninger osv.
 Alle smider efterhånden papirgebyr på; forsikringsselskaber, el-selskaber 
 osv.
 / Jean. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              N/A (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : N/A | 
  Dato :  25-07-09 10:48 |  
  |   
            
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ivan V. Klattrup (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivan V. Klattrup | 
  Dato :  25-07-09 10:48 |  
  |  
 
            Hauge skrev:
 >Koster det ikke minimum 250 kr. + rykkergebyrer? Det koster det ikke at 
 >genåbne, vel
 ved det selskab jeg bruger, koster det en halvtredser
 -- 
 Ivan V. klattrup
 http://klattrup.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Jean (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jean | 
  Dato :  25-07-09 12:25 |  
  |   
            "Hauge" skrev:
 > Det behøver du heller ikke, du kan tro hvad du vil.
 
 Dejligt argument... eller noget...  :)
 
 >> + det koster meget for selskaberne,
 >> når de er nødt til at restancelukke folk pga. manglende betaling...
 >
 > Man kan også stoppe en PBS-betaling. Så prøv igen.
 
 Det kan man... men jeg tænker mere på tabte girokort, og folk som glemmer at 
 betale.
 
 / Jean. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Peter Hansson \(7870~ (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Hansson \(7870~ | 
  Dato :  25-07-09 10:14 |  
  |   
            
 "Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:Xns9C52E83CC2E9Bhenrikstidsendk@130.225.247.90...
 > "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in
 > news:4a6a1610$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
 
 > En papirregning er langt dyrere end en PBS opkrævning og gebyrets 
 > størrelse
 > der dækker også i mange tilfælde over at man gerne vil have folk til at
 > vælge en anden mulighed, f.eks. PBS.
 >
 Ja. Men spørgsmålet her er vel om det er iorden at overcharge for 
 adfærdsregulering.
 Desuden bruger/misbruger de jo PBS, idet man jo kan tolke gebyret som afledt 
 af PBS.
 Hvis det breder sig, kan de jo sætte alle mulige gebyrer på, med henvisning 
 til alt lige fra gebyr for "udskiftning af kontorstole" til gebyr for 
 "rengøring af toiletter på gangen".
 Der er jo blot tale om en skjult generel prisstigning.
 
 PH 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Bertel Lund Hansen (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen | 
  Dato :  25-07-09 12:23 |  
  |  
 
            Peter Hansson (7870) skrev:
 > Der er jo blot tale om en skjult generel prisstigning.
 Det er jo gebyrers natur.
 Da jeg var barn, fandtes der slet ikke gebyrer. Der var blot en
 pis uden nogen dikkedarer.
 -- 
 Bertel
 http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO:  http://fiduso.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Bertel Lund Hansen (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen | 
  Dato :  25-07-09 12:34 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
               Jean (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jean | 
  Dato :  25-07-09 12:41 |  
  |   
            "Bertel Lund Hansen" skrev:
 >> Da jeg var barn, fandtes der slet ikke gebyrer. Der var blot en
 >> pis uden nogen dikkedarer.
 >
 > Hrm ... "pris".
 
 Du var ved at skrive at da du var barn fandtes der bare "pris uden så meget 
 pis"...  :)
 
 Good times!
 
 / Jean. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Chano Andersen (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Chano Andersen | 
  Dato :  25-07-09 11:02 |  
  |   
            Henrik Stidsen skrev:
 > Jo, det er en helt anden verden. PBS betalinger er en datafil -  der bør 
 > genereres helt automagisk af finanssystemet - der oploades til PBS. Hvis 
 > det virkelig koster Telia 5kr pr kunde er der simpelthen noget galt med 
 > deres system.
 
 Ja, en datafil i et elendigt format. Men det er sagen uvedkommen. ;)
 
 Faktum er, at PBS tager et gebyr på 4-5 kroner per betalingstræk man 
 laver, ligsom der er nogle årlige udgifter til aftalen. Disse udgifter 
 kan kun dækkes af kunderne, og hvis kunden afviser en betaling, skal der 
 i stedet sendes et girokort, dette kan man få PBS til, mod at betale 
 yderligere en 5'er.
 
 Om det er fair, kan diskuteres, men faktum er, at en BS betaling faktisk 
 godt kan koste Telia op til 10 kroner at lav en BS betaling, hvis PBS er 
 nødt til at sende et giro kort.
 
 - Chano Andersen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Henrik Stidsen (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  25-07-09 11:55 |  
  |  
 
            Chano Andersen <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote in
 news:4a6ad821$0$48244$14726298@news.sunsite.dk: 
 >> Jo, det er en helt anden verden. PBS betalinger er en datafil -  der
 >> bør genereres helt automagisk af finanssystemet - der oploades til
 >> PBS. Hvis det virkelig koster Telia 5kr pr kunde er der simpelthen
 >> noget galt med deres system.
 > Ja, en datafil i et elendigt format. Men det er sagen uvedkommen. ;)
 Sådan er PBS ;)
 
 > Om det er fair, kan diskuteres, men faktum er, at en BS betaling
 > faktisk godt kan koste Telia op til 10 kroner at lav en BS betaling,
 > hvis PBS er nødt til at sende et giro kort.
 Nu er det jo ikke alle betalinger der kræver udsendelse af girokort så...
 -- 
 Henrik Stidsen -  http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Chano Andersen (26-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Chano Andersen | 
  Dato :  26-07-09 22:10 |  
  |   
            Henrik Stidsen skrev:
 > Nu er det jo ikke alle betalinger der kræver udsendelse af girokort så...
 
 Korrekt, men det er heller ikke altid man på forhånd kan vide, om der 
 vil kræves et girokort. Hvis kunde annullere PBS aftalen efter 
 virksomheden har indsendt leverance M601, så ryger der et kort ud, hvis 
 man har det med i sin aftale med PBS.
 
 - Chano Andersen.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Henrik Stidsen (26-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  26-07-09 23:02 |  
  |  
 
            Chano Andersen <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote in
 news:4a6cc659$0$48235$14726298@news.sunsite.dk: 
 >> Nu er det jo ikke alle betalinger der kræver udsendelse af girokort
 >> så... 
 
 > Korrekt, men det er heller ikke altid man på forhånd kan vide, om der 
 > vil kræves et girokort. Hvis kunde annullere PBS aftalen efter 
 > virksomheden har indsendt leverance M601, så ryger der et kort ud,
 > hvis man har det med i sin aftale med PBS.
 Med den alder Telia har som udbyder i DK har de nok en ret god ide om hvor 
 mange det i gennemsnit er pr betalingsrunde og de kan altså ret hurtigt 
 regne ud hvor mange penge de kommer til at betale ekstra for det.
 -- 
 Henrik Stidsen -  http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Bertel Lund Hansen (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen | 
  Dato :  25-07-09 12:26 |  
  |  
 
            Chano Andersen skrev:
 > Om det er fair, kan diskuteres, men faktum er, at en BS betaling faktisk 
 > godt kan koste Telia op til 10 kroner at lav en BS betaling, hvis PBS er 
 > nødt til at sende et giro kort.
 Der er vist ingen der betvivler at firmaerne skal betale til PBS.
 De betaler også husleje, varme, strøm, lønninger, reparationer,
 vikarer, kontorartikler, hardware, el osv.
 -- 
 Bertel
 http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO:  http://fiduso.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           co@ch [4130] (24-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : co@ch [4130] | 
  Dato :  24-07-09 22:27 |  
  |   
            
"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4a6a146d$0$48246$14726298@news.sunsite.dk...
 > Gebyrgribben har slået til igen.
 >
 >  http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=23905275&rss
>
 >
 > Telia tager næsten 10 kroner for modtagelse af penge via BS.
 > De betaler selv kun lidt over 4 kroner.   samt påstår, at de ikke tjener 
 > penge på gebyret.
 Iflg. abonnementsvilkår skyder de da sig selv i foden....eller har jeg ikke 
 ret???
 Læs vilkår herunder...ca. 7-8 linier nede står der noget omkring betaling 
 via BS
 Vilkår er hentet på Telia's hjemmeside idag.
 Mvh
 Bri@n
 18. Betaling
 Telia fremsender en faktura på dansk (takstopdelt
 regning) for alle ydelser, der leveres i henhold til
 denne aftale. For privatkunder er Telia berettiget
 til at opkræve et gebyr for fremsendelse af faktura,
 medmindre kunden har tilmeldt sig Betalingsservice
 (BS). Betaler kunden via BS har Telia ret til
 at give regningsoplysningerne på BS oversigten og
 ikke fremsende særskilt regning.
 Telia har ret til at fremsende elektronisk regning,
 hvis kunden har accepteret dette. Telia har her ret
 til at opkræve gebyr for fremsendelse af kopi af
 regningen. Beløbet forfalder til betaling den dag,
 der angives på fakturaen. Telia kan dog ændre
 betalingsdatoen til umiddelbart forfald, hvis Telias
 økonomiske risiko er forøget.
 Ved aftalens indgåelse kan der opkræves et
 oprettelsesgebyr. Abonnementsbetaling opkræves
 månedsvis forud. Forbrugsbetaling samt øvrig
 betaling opkræves sædvanligvis bagud. Ved supplerende
 og ekstra services kan der ydes en hel
 eller delvis forudbetaling.
 Forbrugsbetaling ved roaming og samtrafik
 opkræves, når opgørelse foreligger fra de
 pågældende netoperatører. Kunden skal være
 opmærksom på, at der kan gå længere tid, før
 en sådan opgørelse foreligger.
 Mindre beløb i Telias favør kan efter Telias ensidige
 valg overføres til næste faktureringsperiode.
 Ved forsinket betaling har Telia krav på gebyrer
 samt forrentning af det skyldige beløb med den til
 enhver tid gældende rentesats efter renteloven.
 Telia er i tilfælde af betalingsmisligholdelse
 berettiget til at foretage indberetning til kreditoplysningsbureau.
 Kunden hæfter for enhver betaling
 for ydelser leveret i henhold til aftalen. Det gælder
 også, hvis regningen efter aftale sendes til en
 anden betalingsadresse. Betales regningen ikke i
 dette tilfælde, vil Telia e.o. sende rykker til både
 kunden og den aftalte betalingsadresse.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Carsten Riis (24-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  24-07-09 22:55 |  
  |  
 
            co@ch [4130] skrev  den 24-07-2009 23:26:
 ..
 > Iflg. abonnementsvilkår skyder de da sig selv i foden....eller har jeg ikke 
 > ret???
 > 
 > Læs vilkår herunder...ca. 7-8 linier nede står der noget omkring betaling 
 > via BS
 > Vilkår er hentet på Telia's hjemmeside idag.
 > 
 Tja, jeg har et sæt regler fra maj2009 (det er altså ikke den nyeste som 
 ligger på telias hjemmeside....igen lidt mærkeligt)
 nå, men ordlyden i afsnit 18 er den samme som du nævner.
 Men det er vel afsnit 18 de laver om, hvorfor kunden naturligvis kan 
 anvende ugunst-bestemmelsen i afsnit 23.
 Det bliver spændende og se om de både ophæver bindingsperiode og giver 
 operatørlås for telefonen (Iphone) som er købt 29. maj 2009.
 eller om de prøver med en fastholdelsesaftale, hvor omtalte gebyr ikke 
 bliver opkrævet.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Stidsen (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  25-07-09 00:02 |  
  |  
 
            "co@ch [4130]" <eksisterer@ikke.danmark> wrote in
 news:a5257$4a6a271b$55185613$13213@news.arrownet.dk: 
 > Iflg. abonnementsvilkår skyder de da sig selv i foden....eller har jeg
 > ikke ret???
 Vilkårene ændres, kunden kan opsige uden normalt opsigelsesvarsel af samme 
 årsag. Det står i andre mediers artikler om samme emne.
 -- 
 Henrik Stidsen -  http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            jos (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : jos | 
  Dato :  25-07-09 09:42 |  
  |   
            Henrik Stidsen wrote:
 > "co@ch [4130]" <eksisterer@ikke.danmark> wrote in
 > news:a5257$4a6a271b$55185613$13213@news.arrownet.dk:
 >
 >> Iflg. abonnementsvilkår skyder de da sig selv i foden....eller har
 >> jeg ikke ret???
 >
 > Vilkårene ændres, kunden kan opsige uden normalt opsigelsesvarsel af
 > samme årsag. Det står i andre mediers artikler om samme emne.
 
 Det er der vist ikke megen tvivl om. Men som Carsten Riis skriver er det 
 spændende hvordan de vil takle forbrugere, som har et låst abonnement og 
 ønsker at opsige straks, grundet ændrede forudsætninger.
 
 finn 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             JK (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : JK | 
  Dato :  25-07-09 15:53 |  
  |   
            
 "jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4a6ac542$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Henrik Stidsen wrote:
 >> "co@ch [4130]" <eksisterer@ikke.danmark> wrote in
 >> news:a5257$4a6a271b$55185613$13213@news.arrownet.dk:
 >>
 >>> Iflg. abonnementsvilkår skyder de da sig selv i foden....eller har
 >>> jeg ikke ret???
 >>
 >> Vilkårene ændres, kunden kan opsige uden normalt opsigelsesvarsel af
 >> samme årsag. Det står i andre mediers artikler om samme emne.
 >
 > Det er der vist ikke megen tvivl om. Men som Carsten Riis skriver er det 
 > spændende hvordan de vil takle forbrugere, som har et låst abonnement og 
 > ønsker at opsige straks, grundet ændrede forudsætninger.
 >
 Det står i brevet de har sendt ud, nemlig at alle anset bindingsperiode 
 inden den og den dag kan opsige deres abb. hvis de ikke ønsker at forsætte 
 på de nye vilkår.
 
 Hvordan med telefonen ved jeg så ikke. 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Carsten Riis (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  25-07-09 16:06 |  
  |  
 
            JK skrev  den 25-07-2009 16:53:
 > "jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:4a6ac542$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Henrik Stidsen wrote:
 >>> "co@ch [4130]" <eksisterer@ikke.danmark> wrote in
 >>> news:a5257$4a6a271b$55185613$13213@news.arrownet.dk:
 >>>
 >>>> Iflg. abonnementsvilkår skyder de da sig selv i foden....eller har
 >>>> jeg ikke ret???
 >>> Vilkårene ændres, kunden kan opsige uden normalt opsigelsesvarsel af
 >>> samme årsag. Det står i andre mediers artikler om samme emne.
 >> Det er der vist ikke megen tvivl om. Men som Carsten Riis skriver er det 
 >> spændende hvordan de vil takle forbrugere, som har et låst abonnement og 
 >> ønsker at opsige straks, grundet ændrede forudsætninger.
 >>
 > Det står i brevet de har sendt ud, nemlig at alle anset bindingsperiode 
 > inden den og den dag kan opsige deres abb. hvis de ikke ønsker at forsætte 
 > på de nye vilkår.
 > 
 > Hvordan med telefonen ved jeg så ikke. 
 Intet brev modtaget her!
 Og det behøvedes du ikke læse i noget brev.    afsnit 23 i 
 forretningsbetingelserne er rigeligt!   link sendt tidligere.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               JK (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : JK | 
  Dato :  25-07-09 16:43 |  
  |   
            
 "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4a6b1f37$0$48234$14726298@news.sunsite.dk...
 > JK skrev  den 25-07-2009 16:53:
 >> "jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse 
 >> news:4a6ac542$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>> Henrik Stidsen wrote:
 >>>> "co@ch [4130]" <eksisterer@ikke.danmark> wrote in
 >>>> news:a5257$4a6a271b$55185613$13213@news.arrownet.dk:
 >>>>
 >>>>> Iflg. abonnementsvilkår skyder de da sig selv i foden....eller har
 >>>>> jeg ikke ret???
 >>>> Vilkårene ændres, kunden kan opsige uden normalt opsigelsesvarsel af
 >>>> samme årsag. Det står i andre mediers artikler om samme emne.
 >>> Det er der vist ikke megen tvivl om. Men som Carsten Riis skriver er det 
 >>> spændende hvordan de vil takle forbrugere, som har et låst abonnement og 
 >>> ønsker at opsige straks, grundet ændrede forudsætninger.
 >>>
 >> Det står i brevet de har sendt ud, nemlig at alle anset bindingsperiode 
 >> inden den og den dag kan opsige deres abb. hvis de ikke ønsker at 
 >> forsætte på de nye vilkår.
 >>
 >> Hvordan med telefonen ved jeg så ikke.
 >
 > Intet brev modtaget her!
 >
 Ok kan så tilføje
 
 Pris for at ringe til telefonsvare før 0 kroner nu 1,20 i min.
 
 Pris for modtagelse af besked rapport 5 øre hvis du har fri sms ellers 20 
 øre
 
 Takstsering af data før pr kb nu er der min. takst på 100 kb.
 
 Alt det taler helt for sig selv og jeg siger farvel til Telia efter mange 
 gode år, har ellers lagt ca 600 i måneden hos Telia. 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Jean (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jean | 
  Dato :  25-07-09 17:03 |  
  |   
            JK skrev:
 > Takstsering af data før pr kb nu er der min. takst på 100 kb.
 
 Wow, den der bliver dyr for dem som bruger mange, men korte datasessions. 
 Personligt bruger jeg det meget til fodboldresultater... noget der koster 
 mig få øre pr. gang. Hos Telia koster det så mindst 1 kr. pr. gang, forudsat 
 de har en MB-pris på 10 kr.
 
 Uha, uha... jeg bliver hos Telmore og TDC...  :)
 
 / Jean. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Carsten Riis (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  25-07-09 17:37 |  
  |  
 
            JK skrev  den 25-07-2009 17:43:
 > 
 > Pris for at ringe til telefonsvare før 0 kroner nu 1,20 i min.
 > 
 > Pris for modtagelse af besked rapport 5 øre hvis du har fri sms ellers 20 
 > øre
 > 
 > Takstsering af data før pr kb nu er der min. takst på 100 kb.
 > 
 > Alt det taler helt for sig selv og jeg siger farvel til Telia efter mange 
 > gode år, har ellers lagt ca 600 i måneden hos Telia. 
 > 
 > 
 Jamen dog,   rigtig gode argumenter for flytning
 Min viv og jeg har været med siden de glade Mobilix-dage.
 Personlig flyttede jeg fra Telia i 2007 til Bibob, da jeg ikke havde 
 brug for telefon lige forløbig og jeg af princip har noget imod 
 opkald(sforsøgs)gebyrer.
 Nu flytter jeg kun til 3 pga. Bibob ikke har telefoner i deres sortiment 
 og 3 havde et godt tilbud på Sony Ericsson C905.
 Så snart jeg er udenfor binding igen, så tager jeg igen bibob, da jeg 
 hader opkald(sforsøgs)gebyrer ligeså meget som jeg hader gebyrer for 
 BS-betaling.
 Og som forbruger kan man kun stemme med sin pengepung!
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 JK (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : JK | 
  Dato :  25-07-09 19:13 |  
  |   
            
 "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4a6b34ad$0$48244$14726298@news.sunsite.dk...
 > JK skrev  den 25-07-2009 17:43:
 >
 >>
 >> Pris for at ringe til telefonsvare før 0 kroner nu 1,20 i min.
 >>
 >> Pris for modtagelse af besked rapport 5 øre hvis du har fri sms ellers 20 
 >> øre
 >>
 >> Takstsering af data før pr kb nu er der min. takst på 100 kb.
 >>
 >> Alt det taler helt for sig selv og jeg siger farvel til Telia efter mange 
 >> gode år, har ellers lagt ca 600 i måneden hos Telia.
 >
 > Jamen dog,   rigtig gode argumenter for flytning
 >
 >
 > Min viv og jeg har været med siden de glade Mobilix-dage.
 > Personlig flyttede jeg fra Telia i 2007 til Bibob, da jeg ikke havde brug 
 > for telefon lige forløbig og jeg af princip har noget imod 
 > opkald(sforsøgs)gebyrer.
 >
 > Nu flytter jeg kun til 3 pga. Bibob ikke har telefoner i deres sortiment 
 > og 3 havde et godt tilbud på Sony Ericsson C905.
 > Så snart jeg er udenfor binding igen, så tager jeg igen bibob, da jeg 
 > hader opkald(sforsøgs)gebyrer ligeså meget som jeg hader gebyrer for 
 > BS-betaling.
 >
 > Og som forbruger kan man kun stemme med sin pengepung!
 >
 Spørgsmålet er bare hvor længe Bibbob for lov at køre som de gør nu efter 
 Telenor har overtaget det.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Carsten Riis (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  25-07-09 19:45 |  
  |  
 
            JK skrev  den 25-07-2009 20:12:
 > Spørgsmålet er bare hvor længe Bibbob for lov at køre som de gør nu efter 
 > Telenor har overtaget det.
 > 
 Bibob har fat i et fornuftigt koncept set fra forbrugerens øjne...at 
 ændre konceptet med simple prisstruktur ville være ensbetydende med 
 nedlæggelse af bibob.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   JK (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : JK | 
  Dato :  25-07-09 20:16 |  
  |   
            
 "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4a6b52c1$0$48243$14726298@news.sunsite.dk...
 > JK skrev  den 25-07-2009 20:12:
 >
 >> Spørgsmålet er bare hvor længe Bibbob for lov at køre som de gør nu efter 
 >> Telenor har overtaget det.
 >>
 > Bibob har fat i et fornuftigt koncept set fra forbrugerens øjne...at ændre 
 > konceptet med simple prisstruktur ville være ensbetydende med nedlæggelse 
 > af bibob.
 >
 Tjow men de har jo også betalingsgebyr . 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Carsten Riis (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  25-07-09 21:44 |  
  |  
 
            JK skrev  den 25-07-2009 21:15:
 > "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:4a6b52c1$0$48243$14726298@news.sunsite.dk...
 >> JK skrev  den 25-07-2009 20:12:
 >>
 >>> Spørgsmålet er bare hvor længe Bibbob for lov at køre som de gør nu efter 
 >>> Telenor har overtaget det.
 >>>
 >> Bibob har fat i et fornuftigt koncept set fra forbrugerens øjne...at ændre 
 >> konceptet med simple prisstruktur ville være ensbetydende med nedlæggelse 
 >> af bibob.
 >>
 > Tjow men de har jo også betalingsgebyr . 
 > 
 1,75 for hver optankning på 300 kroner dvs. for mit vedkommende hver 
 2.-3. måned.
 Og gebyrets størrelse er på et niveau som afspejler en mere reel 
 omkostningsdækning. Bl.a. gælder et tilsvarende gebyr ved 
 internethandel, hvor du betaler med Dankort. Og bibob er baseret på 
 internet-køb af teleydelser.
 eller sagt på en anden måde:   når bibob kan klare et betalingsgebyr på 
 1,75  og Telia skal have 5,5 gange så meget som samme ydelse....så er 
 der altså et eller andet galt med Telias omkostningsstruktur.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Chano Andersen (26-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Chano Andersen | 
  Dato :  26-07-09 22:14 |  
  |   
            Carsten Riis skrev:
 > eller sagt på en anden måde:   når bibob kan klare et betalingsgebyr på 
 > 1,75  og Telia skal have 5,5 gange så meget som samme ydelse....så er 
 > der altså et eller andet galt med Telias omkostningsstruktur.
 
 Men der er jo stor forskel på en betaling med betalingskort på nettet, 
 og et træk via BS hos PBS. Blandt andet gebyrerne virksomheden skal 
 betale for at gennemføre betalingerne.
 
 - Chano Andersen.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Carsten Riis (26-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  26-07-09 22:34 |  
  |  
 
            Chano Andersen skrev  den 26-07-2009 23:14:
 > Carsten Riis skrev:
 >> eller sagt på en anden måde:   når bibob kan klare et betalingsgebyr 
 >> på 1,75  og Telia skal have 5,5 gange så meget som samme ydelse....så 
 >> er der altså et eller andet galt med Telias omkostningsstruktur.
 > 
 > Men der er jo stor forskel på en betaling med betalingskort på nettet, 
 > og et træk via BS hos PBS. Blandt andet gebyrerne virksomheden skal 
 > betale for at gennemføre betalingerne.
 Derfor kan vel godt lave en aftale med PBS - som forresten både styrer 
 BS og internet-transaktionerne - om at kunder betaler med Dankort og så 
 kun skrive det transaktionsgebyr som PBS kræver.
 Om betalingen vedrører fremadrettet (bibob og abonnementerne hos Telia) 
 eller bagudrettet (det forbrug som ikke er i abonnementet) 
 forbrug....det er PBS ligeglad med. PBS skal bare vide hvad beløb som 
 skal opkræves.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                       Chano Andersen (27-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Chano Andersen | 
  Dato :  27-07-09 11:59 |  
  |   
            Carsten Riis skrev:
 > Derfor kan vel godt lave en aftale med PBS - som forresten både styrer 
 > BS og internet-transaktionerne - om at kunder betaler med Dankort og så 
 > kun skrive det transaktionsgebyr som PBS kræver.
 
 Det kan man sagtens, men jeg ville personligt ikke gide at skulle tanke 
 op hele tiden, og jeg ville heller ikke gide besværet med at skulle 
 oplyse min teleudbyder når jeg hvert andet år, får nyt kort, så de 
 stadig kan trække automatisk, eller hvis kortet bliver væk og jeg får 
 det spærret, eller...
 
 PBS er nu en gang nemmere til faste udgifter, gebyr eller ej.
 
 - Chano Andersen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                        Carsten Riis (27-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  27-07-09 17:49 |  
  |  
 
            Chano Andersen skrev  den 27-07-2009 12:58:
 > Carsten Riis skrev:
 >> Derfor kan vel godt lave en aftale med PBS - som forresten både styrer 
 >> BS og internet-transaktionerne - om at kunder betaler med Dankort og 
 >> så kun skrive det transaktionsgebyr som PBS kræver.
 > 
 > Det kan man sagtens, men jeg ville personligt ikke gide at skulle tanke 
 > op hele tiden, 
 > og jeg ville heller ikke gide besværet med at skulle 
 > oplyse min teleudbyder når jeg hvert andet år, får nyt kort, så de 
 > stadig kan trække automatisk,
 > eller hvis kortet bliver væk og jeg får 
 > det spærret, eller...
 > 
 > PBS er nu en gang nemmere til faste udgifter, gebyr eller ej.
 Ja, det er hvad du vil personlig, hvilket naturligvis står dig frit for 
 at gøre.
 Det vi snakkede om var dog hvilke udgiftsstrukturer en teleudbyder kan 
 have, der kan væltes over på kunden.   Og Bibob kan altså klare det for 
 1,75 pr. "optankning" og Telia betaler 5,5 gange så meget.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                         JK (28-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : JK | 
  Dato :  28-07-09 18:40 |  
  |   
            
 "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4a6f1bde$0$308$14726298@news.sunsite.dk...
 > Chano Andersen skrev  den 27-07-2009 12:58:
 >> Carsten Riis skrev:
 >>> Derfor kan vel godt lave en aftale med PBS - som forresten både styrer 
 >>> BS og internet-transaktionerne - om at kunder betaler med Dankort og så 
 >>> kun skrive det transaktionsgebyr som PBS kræver.
 >>
 >> Det kan man sagtens, men jeg ville personligt ikke gide at skulle tanke 
 >> op hele tiden,
 >
 >> og jeg ville heller ikke gide besværet med at skulle oplyse min 
 >> teleudbyder når jeg hvert andet år, får nyt kort, så de stadig kan trække 
 >> automatisk,
 >
 >
 >
 >> eller hvis kortet bliver væk og jeg får det spærret, eller...
 >>
 >
 >
 >
 >> PBS er nu en gang nemmere til faste udgifter, gebyr eller ej.
 >
 >
 >
 > Ja, det er hvad du vil personlig, hvilket naturligvis står dig frit for at 
 > gøre.
 >
 > Det vi snakkede om var dog hvilke udgiftsstrukturer en teleudbyder kan 
 > have, der kan væltes over på kunden.   Og Bibob kan altså klare det for 
 > 1,75 pr. "optankning" og Telia betaler 5,5 gange så meget.
 >
 Og telmore klare det for 0 kroner, men der er så mange selskaber efterhånden 
 med hver dages pris politik så at finde det rigtige selskab er meget 
 forskelligt fra person til person 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                          Carsten Riis (28-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  28-07-09 20:32 |  
  |  
 
            JK skrev  den 28-07-2009 19:39:
 > Og telmore klare det for 0 kroner, men der er så mange selskaber efterhånden 
 > med hver dages pris politik så at finde det rigtige selskab er meget 
 > forskelligt fra person til person 
 jo jo, tilgengæld har Telmore  opkalds(forsøgs)gebyr.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Chano Andersen (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Chano Andersen | 
  Dato :  25-07-09 10:56 |  
  |   
            Carsten Riis skrev:
 > Telia tager næsten 10 kroner for modtagelse af penge via BS.
 > De betaler selv kun lidt over 4 kroner.   samt påstår, at de ikke tjener 
 > penge på gebyret.
 
 Mon ikke det bare er for også at dække udgifter til hvis der eventuelt 
 skal sendes girokort ud, fra PBS?
 
 - Chano Andersen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Carsten Riis (25-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  25-07-09 13:06 |  
  |  
 
            Chano Andersen skrev  den 25-07-2009 11:56:
 > Carsten Riis skrev:
 >> Telia tager næsten 10 kroner for modtagelse af penge via BS.
 >> De betaler selv kun lidt over 4 kroner.   samt påstår, at de ikke 
 >> tjener penge på gebyret.
 > 
 > Mon ikke det bare er for også at dække udgifter til hvis der eventuelt 
 > skal sendes girokort ud, fra PBS?
 > 
 nej, for dertil har Telia også et gebyr på 39 kroner!
 Og hvorfor skal man løbende betale et for højt gebyr til den ene gang 
 man afviser BS?
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Carsten Riis (27-07-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  27-07-09 17:50 |  
  |  
 
            Carsten Riis skrev  den 24-07-2009 22:07:
 > Gebyrgribben har slået til igen.
 > 
 >  http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=23905275&rss
> 
 .....
 > Gæt lige hvem der søger væk!
 > 
 > 
 > 
 > 
 Ingen problemer med hverken bindingsperiode eller oplåsning af Iphone.
 Nu skal der bare skaffes ny udbyder.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Riis
 www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |