/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Slukke kabelmodem - må man det?
Fra : cje


Dato : 26-09-09 10:04

hej!

Kan nogen be- eller afkræfte den påstand, jeg netop har hørt fra Stofa-
support om, at man skal lade være med at slukke sit modem når det ikke
er i brug, da det så skal "ringe op" til netværket hver gang og det
kan et modem i længden ikke holde til?! Det skulle bla. medføre en
ustabil forbindelse...

Jeg slukker for al hardware, som ikke bruges - også mit modem. Jeg har
haft det i snart 4 år, og det virker endnu selvom det stort set er
blevet tændt mindst en gang hver dag.

Har det noget på sig?

Mvh
Claus

 
 
Per (26-09-2009)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 26-09-09 18:01

cje wrote:
> hej!
>
> Kan nogen be- eller afkræfte den påstand, jeg netop har hørt fra
> Stofa- support om, at man skal lade være med at slukke sit modem når
> det ikke er i brug, da det så skal "ringe op" til netværket hver gang
> og det kan et modem i længden ikke holde til?! Det skulle bla.
> medføre en ustabil forbindelse...
>
> Jeg slukker for al hardware, som ikke bruges - også mit modem. Jeg har
> haft det i snart 4 år, og det virker endnu selvom det stort set er
> blevet tændt mindst en gang hver dag.
>
> Har det noget på sig?
>
>
Ja den skal "ringe op" til netværket hver gang den har været slukket - det
tager så 30 sek - 1 min at få en IP adr. tildelt.

Nej din forbindelse bliver ikke det mindste ustabil af dette. Nogen gange
kan det endda være en fordel at genstarte sit modem/router for at få en
bedre forbindelse !!!

Nej det betyder INTET for dit udstyr - alt mit bliver også slukket. Der er
endda god økonomi og miljø i at slukke alt hvad man ikke bruger.

Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.

mvh. Per



Robert Piil (26-09-2009)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 26-09-09 20:52

Per skrev:

> Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.

Mon ikke det er noget med at de sender opdateringer ud til
Zaptor-boksene om natten ind imellem.

--
Robert Piil
http://piil.org/

skibber (27-09-2009)
Kommentar
Fra : skibber


Dato : 27-09-09 11:27

On 26-09-2009 21:51:50, Robert Piil wrote:
> Per skrev:
>
>> Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.
>
> Mon ikke det er noget med at de sender opdateringer ud til
> Zaptor-boksene om natten ind imellem.
>

Måske men kan de ikke få forbindelse
ligger den opdatering sikkert på hold
til du er på igen.

/fb

Bjarke Hansen (01-10-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 01-10-09 11:14

On 26 Sep., 19:01, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.

tjaa det skal du vist ikke være så sikker på.... Hvis du kigger på en
støjmålling af kabel-tv nettet så støjer modemmerne ret meget når de
starter op.. Men det er nok ikke det store der kan gøres for det...

cje (04-10-2009)
Kommentar
Fra : cje


Dato : 04-10-09 23:48


>
> Det lyder som en pjat-udddannet ung-arbejder fra Stofa du har haft fat i.
>
> mvh. Per

Det lyder desværre rigtigt. Den egentlige grund til at jeg kontaktede
support var, at jeg kun får under 1/3 i download-hastighed i forhold
til hvad forbindelsen burde levere.

I går ringede jeg igen og fik fat på en anden medarbejder, som seriøst
gik ind i problemstillingen, og efterfølgende fandt ud af, at mit
modem har en fejl, som forhindrer fuld hastighed. Ombytning på vej!

/cje

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177435
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408016
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste