Dykning i Libanon?
Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 09-09-09 21:41

Hej NG

Er der nogen i gruppen som har erfaring med dykning i Libanon?

Thore

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 10-09-09 09:25

On 9 Sep., 22:40, Thore Jensen Bergenstoff <c...@bergenstoff.dk>
wrote:
> Hej NG
>
> Er der nogen i gruppen som har erfaring med dykning i Libanon?
>
> Thore

Jeps. Men har kun et enkelt dyk ud for Beirut i januar i år. Det er
alm. Middelhavs dykning, men de har en del vrag; også til de tekniske
dykkere. Er der noget specielt du vil vide?

Jens Olsen

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 10-09-09 21:21

jenspolsen@hotmail.com skrev:

> Jeps. Men har kun et enkelt dyk ud for Beirut i januar i år. Det er
> alm. Middelhavs dykning, men de har en del vrag; også til de tekniske
> dykkere. Er der noget specielt du vil vide?

tja..
Hvad ligger prisniveauet på, og hvilket service niveau kan man forvente?
Skal man have alt grej med selv? Er der mulighed for liveaboard?

Og ved du om der er noget i den sydlige del, gerne omkring Naqoura?

M.v.h.
Thore Jensen Bergenstoff

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 10-09-09 17:25

On 10 Sep., 22:20, Thore Jensen Bergenstoff <c...@bergenstoff.dk>
wrote:

> tja..
> Hvad ligger prisniveauet på, og hvilket service niveau kan man forvente?
>   Skal man have alt grej med selv? Er der mulighed for liveaboard?

Ret almindeligt niveau. 200-400 kr for et dyk alt efter hvor langt der
skal sejles og hvor meget udstyr der skal lejes. Du kan leje det hele.
Service og stemning på centrene er som i Europa.
Der dykkes hele året rundt, men mest om sommeren. Der er gode vrag
omkring Beirut, men nogle af dem er lidt dybe. The Lesbian skulle være
god.
Da jeg dykkede i Januar var vandet ca. 18 grader og sigten omkring 5-6
m. Der var Rødehavsarter der var kommet gennem Suez.
Det var sådan et uplanlagt impuls dyk, dagen før jeg skulle flyve, så
der var desværre ikke mulighed for noget teknisk dekodykning.

> Og ved du om der er noget i den sydlige del, gerne omkring Naqoura?

Den sydlige del af libanon har ry for at være ret usikkert. Det er mit
indtryk at dykkercentrene ikke bevæger sig så langt mod syd. Tror ikke
du finder nogle lokale centrer i det område.
Oppe ved Tripolis står der et Britisk panserskib lodret i bunden på
140 meter og rager op til 70 meter!

Husk at få set Baalbek når du er i landet. Ruinerne der er ret
impornerende.

Jens Olsen

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 11-09-09 06:07

> [...]
> Der dykkes hele året rundt, men mest om sommeren. Der er gode vrag
> omkring Beirut, men nogle af dem er lidt dybe. The Lesbian skulle være

Ok, det lyder spændende
> [...]
> du finder nogle lokale centrer i det område.
> Oppe ved Tripolis står der et Britisk panserskib lodret i bunden på
Det er for meget til mig, jeg dykker ikke teknisk dykning. Men det lyder
fedt..

> Husk at få set Baalbek når du er i landet. Ruinerne der er ret
> impornerende.

Jeg skal være der i 6 mdr (i Naqoura), så jeg skulle have en chance.
Tak for hjælpen

Thore

Fra : N/A

Dato : 11-09-09 06:07