PAS PÅ MED DYKKER KNIVEN
Fra : Gram

Dato : 09-09-09 03:03

En opfordring til ALLE der kører rundt med dykkerudstyr i bilen eller
på anden måde transporterer udstyret i "offentligt rum"

Bliver du fanget i en razzia og politiet finder en dykkerklniv
risikerer du ubetinget fængsel oven i den bødestraf på 3000 kr det
også koster at omgå den nye og skærpede våbenlov

Det har nu også ramt en lystfisker der uforvarent havde glemt sin
foldekniv i bilen.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-24932112.html?rss

SÅ PAS PÅ

Mvh
Henrik Gram
www.scubapix.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-09 18:01

>Bliver du fanget i en razzia og politiet finder en dykkerklniv
>risikerer du ubetinget fængsel oven i den bødestraf på 3000 kr det
>også koster at omgå den nye og skærpede våbenlov

Tror nu ikke det gælder hvis du har dykkerkniven sammen med dit
dykkerudstyr, men glemmer du kniven i bilen når du tager dit dykkerudstyr
ud, og politiet efterfølgende finder den, så jo, så er der bøde og fængsel.

Peter

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 09-09-09 21:40

Gram skrev:
> [...]
> også koster at omgå den nye og skærpede våbenlov
>
> Det har nu også ramt en lystfisker der uforvarent havde glemt sin

Put nu lige sutten tilbage i munden igen.. Sæt dig nu lige ind i
reglerne før du skræmmer folk!

Sålænge man ikke ligger og flimrer rundt med dykkerkniven (og knive til
fiskeri m.m.) til hverdag er der ingen ko på isen..

Altså sålænge du er på vej direkte til eller fra et dyk (og kan
sandsynliggøre det) og iøvrigt lader være med at have kniven i lommen
eller umiddelbar nærhed (f.eks. dørlommen eller handskerummet) så er der
ingen ko på isen.
Iøvrigt ville tro at en harpun eller lign. er noget mere problematisk at
blive stoppet med på det forkerte sted.

Altså du skal bare huske at tømme bilen!

Thore

Fra : Gram

Dato : 10-09-09 06:18

On Sep 9, 10:39 pm, Thore Jensen Bergenstoff <c...@bergenstoff.dk>
wrote:
> [...]
> blive stoppet med på det forkerte sted.
>
> Altså du skal bare huske at tømme bilen!

Til Thore

Jaja godt ord igen ...

Var en venlig reminder ... og jeg skrive også utrykeligt at den ikke
skal glemmes i bilen. Du behøver jo ikke fare op ... ville bare komme
med en venlig ment advarsel .. så kan man tage den til sig eller lade
være ikke sandt .... :)

Spørg eks ham der glemte en Leathermans i handskerummet ....

Jeg har eks selv en gl. bil.... og har værktøj i bagagerummet .. just
in case...

Hvem ved .. jeg selv kører tit med dykkerudstyre i bilen på job da
jeg dykker bagefter.... og så falder hammeren altså hvis du bliver
checket ...... sålænge reglerne tolkes af Lovens lange arme som, den
gør.

Fra : Kent Friis

Dato : 10-09-09 15:50

Den Thu, 10 Sep 2009 05:17:42 -0700 (PDT) skrev Gram:

> Spørg eks ham der glemte en Leathermans i handskerummet ....
>
> Jeg har eks selv en gl. bil.... og har værktøj i bagagerummet .. just
> in case...

Så skal du jo bare kunne sandsynliggøre at du er mekaniker, og på vej
til eller fra arbejde.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 10-09-09 21:24

Gram skrev:

> [...]
> skal glemmes i bilen. Du behøver jo ikke fare op ... ville bare komme
> med en venlig ment advarsel .. så kan man tage den til sig eller lade
Jo, du har ret. Jeg er måske blevet lidt træt af debatten i medierne i
øjeblikket - selvom folk føler sig uretfærdigt behandlet, så er det
sidste ende selvforskyldt.

> Spørg eks ham der glemte en Leathermans i handskerummet ....
Tja, men mon ikke det bare er fordu vi skal vende os til at tænke
anderledes. Tror du f.eks. at samme mand kunne have glemt den i
jakkelommen når han skulle i byen? Nej vel..

> [...]
> jeg dykker bagefter.... og så falder hammeren altså hvis du bliver
> checket ...... sålænge reglerne tolkes af Lovens lange arme som, den

Jeps.. Det gør den også, hvis du går i Bilka med dit jagtgevær over
skulderen på vej til jagt..

Thore

Fra : Kent Friis

Dato : 11-09-09 15:47

Den Thu, 10 Sep 2009 22:24:29 +0200 skrev Thore Jensen Bergenstoff:

> [...]
> anderledes. Tror du f.eks. at samme mand kunne have glemt den i
> jakkelommen når han skulle i byen? Nej vel..

Til gengæld risikerer man heller ikke at stå ude på Lars Tyndskids
markvej en mørk aften og jakken er gået i stå og vil ikke starte.

Jeg må iøvrigt også hellere komme ud og få målt bladet der er
indbygget i det fine tang/skruetrækker/bit værktøj jeg har liggende
i bilen.

> Jeps.. Det gør den også, hvis du går i Bilka med dit jagtgevær over
> skulderen på vej til jagt..

Nu er der så en forskel på om det er Bilka eller ens egen bil. Åbenbart
ikke lovmæssigt, men transport-mæssigt. At lade geværet ligge låst inde
i bilen imens man er i Bilka koster ikke noget. At lade fx
dykkerudstyret ligge hjemme, når man skal dykke efter arbejde giver
en ekstra køretur.

Jeg bor fx i Padborg, og arbejdede indtil for nylig i Vejle[1], hvis
jeg skulle hjem og hente noget, ville det tage timer, og koste flere
hundrede kroner ekstra i benzin.

Eller håndværkeren, der nu skal køre hjem med værktøjskassen inden
han kører indtil købmanden. Men for ikke så længe siden blev reglerne
for firmabil præciseret, så han må køre ind forbi købmanden undervejs,
men han må ikke køre hjem først. To modstridende regler, hvor han kun
kan overholde begge ved selv at købe en bil. Et af argumenterne for
at han må køre ind til købmanden undervejs, var at det ville være i
strid med regeringens CO2-politik at sige at han skal køre hjem bare
for at skifte bil, og så køre tilbage til købmanden.

Mvh
Kent

[1] Hvis Søren nu undrer sig, er det altså bare fordi jeg arbejder
hjemmefra nu.
--
"The Brothers are History"

Fra : N/A