Konge krabber i Finmark
Fra : Jan Birk

Dato : 17-08-09 09:22

Er der nogen her som har prøvet at fange disse kæmpekrabber:

http://www.visitnorway.com/en/Articles/Theme/What-to-do/Safari/King-crab-safari/

- og i givet fald, hvilken metode? Spyd, net, harpun .......?

Hvis du har fanget dem, har du måske også en opskrift ?

Pft

/Jan

Fra : Henrik Manley

Dato : 18-08-09 22:06

> - og i givet fald, hvilken metode? Spyd, net, harpun .......?
>
> Hvis du har fanget dem, har du måske også en opskrift ?

Du tager dem bare med hånden, piller benen af dem og koger dem i saltet
vand. Du må ikke spørger om hvor lang tid de skal have.

--
Henrik Manley
http://bends.dk, email: m@nley.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 18-08-09 23:40

> Du tager dem bare med hånden, piller benen af dem og koger dem i saltet
> vand. Du må ikke spørger om hvor lang tid de skal have.

Hvis jeg stadig har mine fingre, vender jeg tilbage med kogetiden

/Jan

Fra : Gram

Dato : 09-09-09 23:02

On Aug 19, 12:39 am, Jan Birk <jan.b...@invalid.null> wrote:

> Hvis jeg stadig har mine fingre, vender jeg tilbage med kogetiden
>
> /Jan

Kongekrabber har ganske små klør ;)

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 10-09-09 07:53

Gram wrote:

> Kongekrabber har ganske små klør ;)

Men armene er lige så nemme at åbne, som en haveslange, dvs. ingen splinter.
Venter med spænding på, at de invaderer vore farvande.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'