Gode ukomplicerede dykkersteder ved Grenå?
Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 28-07-09 16:11

Jeg påtænker at tage en tur på familiebesøg en weekend i Århus. Om
søndagen er planen at tage niecen på 12 og nevøen på 14 en tur i
Kattegatcenteret i Grenå.
Inden besøget i Kattegatcenteret vil jeg dog gerne tage et dyk med
nevøen, da jeg forestiller mig der kunne være nogle gode dyk ved
Grenå. Jeg har kun haft ham med i vandet to gange på 4 meter vand ved
Amager strand, så det skal være et simplet dyk uden den store dybde.
Men gerne med mulighed for at opleve noget fiskeliv m.m.

Er der nogen forslag?

Jens Olsen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 29-07-09 06:37

Kør en tur ud til Natomolen ved Femmøller strand, alt fra 0 til 10 meter.
Rimelig ok tangbevoksning. Om foråret er der et mylder af nøgensnegle, der
er naturligvis mindre lige nu men burde stadig være til at finde. Prøv at
søge i DYK´s kystleksikon, den burde være beskrevet der. Tager ca 20
minutter i bil fra Grenå.

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Seerup

Dato : 29-07-09 09:12

[...]

Ohhh- Yes!

Sangstrup:
http://www.dykmag.net/dk/docs/b_skandinavien/skan_Kystleksikon.php?skan_id=11

Har været der flere gange, og kan kun anbefale det.

S.

Fra : Rasmus Bro

Dato : 29-07-09 03:27

Jeg kan kun bekræfte at Sangstrup er det rigtige sted.

Hvis man kommer for langt ud, kan der begynde at komme en lille smule
strøm, men det er et rigtig godt sted til skole-dyk.
Bl.a. pga. kridtbunden, så bliver det nemlig 0 meter sigt, hvis i
roder lidt i bunden.

Det er her du gerne vil hen:
http://www.findvej.dk/?latitude=56.48141&longitude=10.89387&zoom=16&maptype=2

Venligst
Rasmus

Fra : Rasmus Bro

Dato : 29-07-09 03:29

> Bl.a. pga. kridtbunden, så bliver der nemlig 0 meter sigt, hvis i
> roder lidt i bunden.

så bliver der nemlig .... IKKE ... 0 meter sigt, hvis i roder lidt i
bunden.

Fra : Lehmann

Dato : 01-08-09 13:35

On 29 Jul., 11:29, Rasmus Bro <rasmus....@apcc.com> wrote:

> så bliver der nemlig .... IKKE ... 0 meter sigt, hvis i roder lidt i
> bunden.

Sangstrup er no-go hvis vinden er i nord/nordøst/øst.... dykket vil
være meget afhængig af hvordan vind og vejr har været dagene op til
dykket.

/Lehmann

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 14-08-09 02:49

Tak for forslagene.

Det blev til et dyk ved Sangstrup Klint. Jeg satsede på at det var ok,
da vinden var svag i syd-øst. Men sigten var nul ved land, så vi
svømmede en 50 meter ud til 2 m dybde inden vi gik ned. Her var sigten
2 m, så det var dykbart. Vi så blandt andet et par fjæsinger, og da vi
kom lige fra Kattegatcenteret kunne knægten genkende dem som "de der
giftige". Gifte fisk er ret sejt når man er 14.

Jens Olsen