"spam sikre" mails sendt med mail()
Fra : Kim Emax

Dato : 28-08-09 09:51

Hey

Jeg oplever at folk i stigende grad ikke modtager de info mails, der
sendes til dem og tænker på om der er nogle headers man kan proppe i
mailen for at sikre bedre interaktion med spamfiltre? Scriptet er 5-6
år gammelt efterhånden og har kørt upåklageligt, men det sidste ½ år,
har det humpet lidt.... Her er en header:

To: xxx@xxx.dk
Subject: PhatPhase præsenterer: Bring Det På - Ring Til Politiet
From: Ideal Online Mailrobot <xxx@xxx.dk>
Date: Wed, 26 Aug 2009 18:56:22 +0200 (CEST)
   Subject: PhatPhase pr\346senterer: Bring... ^

Håber der er nogen, der har nogle gode forslag. Bad header tingen ser
også lidt underlig ud.

Kim Emax

Fra : Dan Storm

Dato : 28-08-09 20:03

Kim Emax skrev:
> To: xxx@xxx.dk
> Subject: PhatPhase præsenterer: Bring Det På - Ring Til Politiet
> From: Ideal Online Mailrobot <xxx@xxx.dk>
> Date: Wed, 26 Aug 2009 18:56:22 +0200 (CEST)
>    Subject: PhatPhase pr\346senterer: Bring... ^
>
> Håber der er nogen, der har nogle gode forslag. Bad header tingen ser
> også lidt underlig ud.

Din 'bad header' ting er fordi du ikke har korrekt encoding på en
header. I dette tilfælde dit Subject. Specialtegn skal konverteres til
en korrekt encoding i forhold til standarden. Alene på den fejl kan du
risikere at komme i spamfiltret.

Tilføj nogle af dine egne headers, giv dem sigende navne (f.eks.
færdig klasse til formålet - det vil give dig de rigtige encodings og de
rette headere så du slipper for at tænke meget mere over det.

> --
> Mvh
> Kim Emax

Din signatur mangler et mellemrum i --

People who claim they don't let little things bother
them have never slept in a room with a single mosquito.

Fra : Kim Emax

Dato : 28-08-09 13:08

On Aug 28, 9:02 pm, Dan Storm <shadyz_REMOVETH...@err0r.dk> wrote:

> [...]
> header. I dette tilfælde dit Subject. Specialtegn skal konverteres til
> en korrekt encoding i forhold til standarden. Alene på den fejl kan du

Jep, den havde jeg regnet ud, men lige det område har jeg bare aldrig
sat mig ind i. Hvilken encoding vil du mene egner sig?

> Tilføj nogle af dine egne headers, giv dem sigende navne (f.eks.

Det var bl.a. den jeg tænkte på.

> eller gør noget som er endnu bedre - brug en
> færdig klasse til formålet - det vil give dig de rigtige encodings og de
> rette headere så du slipper for at tænke meget mere over det.

PEARs eller har du bedre forslag?

> Din signatur mangler et mellemrum i --

Sjovt, den taster jeg altid "-- " (og har også gjort det i denne
posting), da jeg kan ikke få min gmail account til at lave en
automatisk signatur :-/

Og tak for svaret.

Kim Emax

Fra : Dan Storm

Dato : 28-08-09 20:21

Kim Emax skrev:

> Jep, den havde jeg regnet ud, men lige det område har jeg bare aldrig
> sat mig ind i. Hvilken encoding vil du mene egner sig?

Da du angav at brugeren skulle modtage HTML'en som ISO-8859-1, ville jeg
mene du skulle encode herefter.
For mig er det nemmeste at sende det hele som base64 encoded.'
F.eks:
Subject: =?ISO-8859-1?B?RGV0dGUgZXIgZW4g5iD4IOUgdGVzdA==?=

> PEARs eller har du bedre forslag?

Alt andet end PEAR, f.eks.?
Prøv phpmailer
<url: http://sourceforge.net/projects/phpmailer/>

Fra : N/A

Dato : 28-08-09 20:47

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-09 23:51

Kim Emax skrev:

> Sjovt, den taster jeg altid "-- "

Du kan spare dig ulejligheden. Det kommer ikke med.

--
Bertel

Fra : N/A

Dato : 28-08-09 20:21

Fra : Kim Emax

Dato : 28-08-09 13:36

On Aug 28, 9:21 pm, Dan Storm <shadyz_REMOVETH...@err0r.dk> wrote:

> Da du angav at brugeren skulle modtage HTML'en som ISO-8859-1, ville jeg
> mene du skulle encode herefter.
> For mig er det nemmeste at sende det hele som base64 encoded.'

Den sad jeg lige og læste lidt på, da du skrev...

> F.eks:
> Subject: =?ISO-8859-1?B?RGV0dGUgZXIgZW4g5iD4IOUgdGVzdA==?=

Hvordan får du det frem? klisterer du noget på selv?

$subject = "PhatPhase præsenterer: Bring Det På - Ring Til Politiet";
$subject = "Subject: =?ISO-88591-?" . base_64($subject) . "=?=";

Eller?

> Alt andet end PEAR, f.eks.?

hehe

> Prøv phpmailer
> <url:http://sourceforge.net/projects/phpmailer/>

Fint, den tjekker jeg lige. Har haft kigget på den før long ago.

Kim Emax

Fra : Dan Storm

Dato : 28-08-09 20:47

Kim Emax skrev:
> [...]
>
> $subject = "PhatPhase præsenterer: Bring Det På - Ring Til Politiet";
> $subject = "Subject: =?ISO-88591-?" . base_64($subject) . "=?=";

Så'n her:
$subject = "PhatPhase præsenterer: Bring Det På - Ring Til Politiet";
$subject = "Subject: =?ISO-88591-?B?" . base_64($subject) . "=?=";

Standarden siger:
"=?" + charset + "?" + encoding + "?" + encoded tekst + "?="

Charsettet er i dette tilfælde ISO-8859-1 og encoding er B (som i base64).

Fra : Jakob Bohm

Dato : 29-08-09 21:53

Kim Emax wrote:

> [...]
>
> $subject = "PhatPhase præsenterer: Bring Det På - Ring Til Politiet";
> $subject = "Subject: =?ISO-88591-?" . base_64($subject) . "=?=";

Standarden hedder RFC2047, læs den (kun 6 sider med 10pt Courier). Af
hensyn til manuel fejlsøgning hos modtageren vil jeg anbefale
quoted-printable til alt andet end rent binære attachments.

F.eks.

Subject: =?ISO-8859-1?Q?Hej,_nu_mere_hall=F8j_herfra?=

Fra : N/A

Dato : 30-08-09 20:04

Fra : Kim Emax

Dato : 29-08-09 04:18

On Aug 29, 12:50 am, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk>
wrote:

> Du kan spare dig ulejligheden. Det kommer ikke med.

Underligt, det er da den oprindeligt korrekte måde at adskille
signatur fra posting, ikke sandt?

Og har du en ide om, hvordan jeg får Gmail (google groups) til at
smide en signatur på automatisk?

Kim Emax

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-08-09 13:21

Kim Emax skrev:

> Underligt, det er da den oprindeligt korrekte måde at adskille
> signatur fra posting, ikke sandt?

Jo. OE stripper det også automatisk. Der er ingen garanti for at
folk respekterer standarderne.

> Og har du en ide om, hvordan jeg får Gmail (google groups) til at
> smide en signatur på automatisk?

Gmail og GoogleGroups er vel to forskellige ting, men det skal
nok passe at de bruger samme maskine.

Nej, jeg kender ikke GoogleGroups' grænseflade.

--
Bertel

Fra : Kim Emax

Dato : 30-08-09 05:49

On Aug 29, 10:52 pm, Jakob Bohm <egenagwemdimtap...@jbohm.dk> wrote:

> Standarden hedder RFC2047, læs den (kun 6 sider med 10pt Courier).  Af
> hensyn til manuel fejlsøgning hos modtageren vil jeg anbefale
> quoted-printable til alt andet end rent binære attachments.

okay, tak for det.

> F.eks.
>
> Subject: =?ISO-8859-1?Q?Hej,_nu_mere_hall=F8j_herfra?=

altså noget ala:
$header .= "Content-Transfer-Encoding: quoted-printable";

Kim Emax

Fra : Jakob Bohm

Dato : 30-08-09 20:04

Kim Emax wrote:

> okay, tak for det.

> altså noget ala:
> $header .= "Content-Transfer-Encoding: quoted-printable";

> [...]

Ja, de to varianter af quoted printable ligner hinanden og er designet
sammen, men der er også forskelle, f.eks. brugen af _ for mellemrum i
headerencoding (der må nemlig ikke være rigtige mellemrum mellem =?
og ?= da det skal tælle som et enkelt "ord" for den basale mailsyntaks
fra RFC822/RFC2822/RFC5322).