Form for tæller
Fra : jopa

Dato : 24-08-09 12:31

Hvis man forestiller sig et forum hvor brugerne sætter ting til salg på en
særskilt side.
Kan det så lade sig gøre at lave en form for tæller på forsiden der siger et
eller andet om hvor mange nye annoncer der er kommet på i dag ?

Skal så kunne resettes ved midnat.

Håber det er forståeligt

--
Mvh. John

Fra : Gert Krabsen

Dato : 24-08-09 13:38

jopa skrev:
> [...]
> Kan det så lade sig gøre at lave en form for tæller på forsiden der
> siger et eller andet om hvor mange nye annoncer der er kommet på i dag ?

Hvis du lader hver oprettelse smide et timestamp i en tabel, så har du
en log over aller oprettede annoncer tilbage i tiden.
Og måske kan du gøre noget tilsvarende med afgivelse af bud på varerne.
Som tiden går får du et fint statistisk materiale helt gratis...

Og så laver du en forespørgsel på forsiden, der slår op i log-tabellen
og tæller antal udbud / bud, hvor dato=i dag.

Fra : jopa

Dato : 24-08-09 13:35

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev

> [...]
>
> Og så laver du en forespørgsel på forsiden, der slår op i log-tabellen og
> tæller antal udbud / bud, hvor dato=i dag.

Hejsa takker for svaret, men der afgives intet bud.
Den skal kun tælle hvor mange nye annoncer der er oprettet på siden
hvorefter den smider tallet på forsiden.
Starter forfra ved midnat.

Så enkelt som muligt

--
Mvh. John

Fra : Gert Krabsen

Dato : 24-08-09 16:11

jopa skrev:
> [...]
> Den skal kun tælle hvor mange nye annoncer der er oprettet på siden
> hvorefter den smider tallet på forsiden.

Mit svar vil være det samme, bare uden logning af bud

Fra : jopa

Dato : 24-08-09 16:45

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev

> Mit svar vil være det samme, bare uden logning af bud

Takker

mvh John