kopier billeder
Fra : kasper

Dato : 17-08-09 17:41

Heey allesammen
Jeg har det problem med at når jeg bruger billeder fra andre
sider så er der jo nogen gang der er nogen af dem der forsvinder
igen, jeg vil gerne have et script der kopiere billederne
automatisk til min server når jeg trykker opret, men hvor jeg kun
skal sætte et link ind i stædet for at hente og uploade dem...

//KASper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 17-08-09 17:53

kasper skrev:
> [...]
> automatisk til min server når jeg trykker opret, men hvor jeg kun
> skal sætte et link ind i stædet for at hente og uploade dem...

file_get_contents() eller curl

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-08-09 11:18

kasper wrote:
> [...]
> igen, jeg vil gerne have et script der kopiere billederne
> automatisk til min server når jeg trykker opret,

Det lyder som om du er ude i noget snavs - det er du i hvert fald, hvis du
ikke fra den oprindelige sides ejer (billedernes ejer) har tilladelse til at
bruge billederne på din side.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-09 13:13

kasper skrev:

> Jeg har det problem med at når jeg bruger billeder fra andre
> sider så er der jo nogen gang der er nogen af dem der forsvinder
> igen,

Du har det andet problem at når du kopierer eller linker til
billeder fra andre hjemmesider, så gør du noget ulovligt
medmindre du har aftalt det med den der har ophavsretten til
billederne.

--
Bertel

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-08-09 13:41

Den 17-08-2009, skrev kasper:
> [...]
> automatisk til min server når jeg trykker opret, men hvor jeg kun
> skal sætte et link ind i stædet for at hente og uploade dem...

Jeg mener også, at hvis du ikke har tilladelse, er det meget uhøfligt
at bruge andre folks bånbredde til sin egen side.
Mener endda der kan blokeres for den slags tyveri.

Så - få tilladelse, og hent billederne til din egen server.
Om det så er nemt eller besværligt.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-09 18:32

Birger Sørensen skrev:

> Så - få tilladelse, og hent billederne til din egen server.

Der er steder med tusindvis af gratis billeder, f.eks. her:

   http://www.morguefile.com/

--
Bertel