wannafind.dk, editor på linux server?
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 05-08-09 20:25

Jeg prøvede først på d.e.i.u.webhotel og d.e.s.unix men dér var ingen
som bed på:

Desværre tillader wannafind.dk ikke, at brugerne installerer programmer
på deres webhotel eller åbner en shell på serveren.

Jeg har hidlil brugt Gustaf Hansens udemærkede DOSE - Dirty Online
Script Editor - men menupunktet "List files" viser bare alle filer og
directories i alt andet end noget der kan kaldes orden. Det gør det
unødigt kompliceret, at finde den fil som man ønsker at editere.

Jeg ku' godt tænke mig et hack til DOSE som kan liste filer og
directories i alfabetisk orden - eller en editor (i form af et
php-script) som kan finde ud af det?

/Bjarne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-09 21:38

Bjarne Jensen skrev:

> Jeg ku' godt tænke mig et hack til DOSE som kan liste filer og
> directories i alfabetisk orden - eller en editor (i form af et
> php-script) som kan finde ud af det?

Jeg bruger Filezilla (på Windows) til FTP. Findes den ikke til
Linux?

I Filezilla kan jeg højreklikke på en serverfil og bede om at
redigere den. Så åbner min yndlingseditor, og når jeg lukker ned,
spørger Filezilla om ændringerne skal overføres til serveren. Det
sidste spørgsmål kan man i øvrigt blive fri for.

Filezillas filiste kan sorteres efter alle de normale parametre.

Er det ikke den funktionalitet du savner?

--
Bertel

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-08-09 23:27

Bertel Lund Hansen wrote:

> Er det ikke den funktionalitet du savner?

Hvis det er Linux kan han mounte FTP serveren som et lokalt directory.
Så er det helt transparant.
<http://curlftpfs.sourceforge.net/>

Stig Johansen

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 06-08-09 00:08

Stig Johansen skrev:
> Hvis det er Linux kan han mounte FTP serveren som et lokalt directory.
> Så er det helt transparant.
> <http://curlftpfs.sourceforge.net/>

uh... det lyder kompliceret ?

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 06-08-09 00:05

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg bruger Filezilla (på Windows) til FTP. Findes den ikke til
> Linux?

jo og jeg vil straks udsætte den for en test - tak!

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 06-08-09 12:34

Filezilla (på Linux) virker umiddelbart meget tilforladelig.
Tak!

/Bjarne

Fra : Martin

Dato : 06-08-09 10:16

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> spørger Filezilla om ændringerne skal overføres til serveren. Det
> sidste spørgsmål kan man i øvrigt blive fri for.

Hvordan?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-09 11:06

Martin skrev:

> Hvordan?

Ved at sætte hak ved "Spørg ikke igen" når det dukker op.

--
Bertel