Asus grafikkort
Fra : Poul Jensen

Dato : 21-08-09 16:22

Nedenstående spørgsmål havde jeg oprindeligt stillet i hardware
gruppen, men fik det råd at stille det i denne gruppe, da den er mere
relevant. Det er hermed gjort.

Jeg har fået et problem med en PC, hvor grafikkortet fejler. Det er
et
Asus EN8600GT Silent. På monitoren vises udelukkende et mønster af
farvede linier. Det ligner nærmest en islandsk sweater. Kortet er
forsynet med 2 DVI-porte. Det er det samme på begge porte. Jeg har
prøvet med en anden monitor og med et andet kabel med samme resultat.
Er der nogen, der har set sådan en fejl før, eller som har gode råd
mht. yderligere test?
Venlig hilsen
Poul Jensen

Fra : Lars Hansen

Dato : 22-08-09 07:04

"Poul Jensen" <poul.jensen7@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Poul

Nøjagtigt det samme oplevede jeg på et tidspunkt med et ASUS-kort. Havde
virket fint, men pludselig havde jeg denne Islandske sweater på skærmen.
En afmontering og efterfølgende montering igen af grafikkortet løste det for
mig.

Lars Hansen

Fra : Poul Jensen

Dato : 22-08-09 01:42

On 22 Aug., 08:03, "Lars Hansen" <L...@oland.danmark> wrote:
> [...]
> En afmontering og efterfølgende montering igen af grafikkortet løste det for

Hej Lars
Jeg har prøvet at tage kortet ud og montere det igen uden at det
hjalp. Jeg har også renset connectoren uden resultat.
Hilisen
Poul

Fra : Poul Jensen

Dato : 24-08-09 13:13

On 22 Aug., 09:41, Poul Jensen <poul.jens...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg har prøvet at tage kortet ud og montere det igen uden at det
> hjalp. Jeg har også renset connectoren uden resultat.

Sidste nyt: Nu har jeg udskiftet grafikkortet og PC'en kører igen. Så
skal jeg bare have indsendt det defekte til ombytning/garantirep.
Venlig hilsen
Poul Jensen

Fra : Kenneth

Dato : 11-09-09 21:29

Poul Jensen wrote:
> [...]
> andet kabel med samme resultat. Er der nogen, der har set
> sådan en fejl før, eller som har gode råd mht. yderligere test?

Jeg har haft samme fejl på min Dell XPS bærbar. Der var det
rammen på grafikkortet der var stået af.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen