Mærkelig streg i billedet / ASUS EAH 4850-~
Fra : John Hastesag

Dato : 09-08-09 19:33

Når der er noget action-packed på skærmen ( hurtige scener eller
panoreringer ) kommer der sådan en streg på billedet der bevæger sig fra
neden og op og forvræninger billedet på vejen. Når det ikke sker så meget på
filmen : intet problem. Det er ret irriterende. Har sat indstilningerne til
1440 x 900 , 32 bit og opdatering 60 Hz. Nogen der kender en løsning ?

Hvad kaldes sådan en billedeforstyrrlese ? nærmere hvis jeg skal søge på
nettet ?

Fra : John Hastesag

Dato : 09-08-09 19:56

http://www.overclock.net/attachments/graphics-cards-general/106180d1240223886-screen-tearing-overclocked-cpu-ggdsg_19.jpg

nogenlunde som ovenstående sér det ud . Jeg opdateret driveren til
grafik-kortet.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-08-09 07:10

"John Hastesag" <jh@txa.com> crashed Echelon writing

> [...]
> 223886-screen-tearing-overclocked-cpu-ggdsg_19.jpg
>
> nogenlunde som ovenstående sér det ud . Jeg opdateret driveren til

Har du læst tråden til billedet. Passer nogle af elementerne til dit
scenarie?

Dvs du kører med OC CPU eller GPU, Grafik RAMen er OCet?

--
Bjarke Andersen

Fra : John Hastesag

Dato : 10-08-09 23:46

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "John Hastesag" <jh@txa.com> crashed Echelon writing

> Har du læst tråden til billedet. Passer nogle af elementerne til dit
> scenarie?
>
> Dvs du kører med OC CPU eller GPU, Grafik RAMen er OCet?

jeg kører med CPU....og ingen af delene er OC. jeg brugte bare billedet som
eksempel hvordan det sér ud.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-08-09 07:16

> jeg kører med CPU....og ingen af delene er OC. jeg brugte bare
> billedet som eksempel hvordan det sér ud.

Så kunne det godt tyde på defekt grafikkort.

Kan du i driveren dobbelttjekke at overclocking ikke er aktiveret, fx at
den står til automatisk overclocking (vær obs hvis du kører
tredjepartsprogrammer til grafikkortet som fx. rivatuner så kan dette osse
ændre ved grafikkortet).
Samt tjekke at værdierne osse står til det som kortet nu er specificeret
til at køre med.

Og evt tjek temparaturen på GPU.

--
Bjarke Andersen

Fra : John Hastesag

Dato : 11-08-09 20:00

> [...]
> ændre ved grafikkortet).
> Samt tjekke at værdierne osse står til det som kortet nu er specificeret

tror du har ret i at grafkortet har en defekt. det dér med automatisk oc i
(enhedshåndtering - grafikkort - driver) jeg har været derinde og checke men
kan ikke se noget med automatisk oc. Er det ikke noget man selv skal sætte
igang ?? som skrevet ; jeg bruger pt ikke overclocking da min PC er
relativt ny.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-08-09 07:22

> Er det ikke noget man selv skal sætte
> igang ?? som skrevet ; jeg bruger pt ikke overclocking da min PC er
> relativt ny.

Jow det skal man som regel. Men nogle mennesker kan have tendenser til at
klikke steder de ikke lige ved hvad betyder, eller hente programmer som
lover hurtigere grafik uden at læse hvordan der opnåes hurtigere grafik
(det var ikke for at dømme, men blot helgardere).

--
Bjarke Andersen

Fra : John Hastesag

Dato : 12-08-09 22:07

> [...]
> lover hurtigere grafik uden at læse hvordan der opnåes hurtigere grafik
> (det var ikke for at dømme, men blot helgardere).

men tak for hjælpen....må sjusse mig frem til at den er gal med
grafikkortet.