Radeon 2400
Fra : Per A. Hansen

Dato : 08-08-09 12:22

Hej

siden jeg installerede et Radeon 2400 grafikkort har jeg fået problemer med
at se AVI, MPG og andre formater på diverse players - BS, Media Player m.v.
Jeg har XP, en ny Syncmaster 2693 skærm.
Jeg kan se AVI-klippene i Magix Movie-redigeringsprogrammet, men desværre
ikke
i de "rigtige" fremvisere.
Hvad er der galt?

/PH

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-08-09 20:27

On Sat, 08 Aug 2009 13:21:59 +0200, Per A. Hansen wrote:

> [...]
> Player m.v. Jeg har XP, en ny Syncmaster 2693 skærm. Jeg kan se
> AVI-klippene i Magix Movie-redigeringsprogrammet, men desværre ikke

Det er nok noget med at afinstallere driverne til det gamle kort, og så
geninstallere de nye. Hent nyeste udgave fra ATI's side, hvis du har
brugt de medfølgende på CD.

--
Lasse Jensen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 09-08-09 09:37

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er nok noget med at afinstallere driverne til det gamle kort, og så
> geninstallere de nye. Hent nyeste udgave fra ATI's side, hvis du har
> brugt de medfølgende på CD.

Hej Lasse,
der er installeret drivere fra den CD, der fulgte med kortet, der faktisk er
de nyeste.
Men der er lidt problemer, da pivotfunktionen ikke rigtig fungerer.
De gamle drivere til bundkortets grafikkort bruges ikke, da kablet jo er
flyttet til det nye kort,
de indlæses som drivere i skærm nr. 2, der ikke er aktiveret.

Opførselen er meget mystisk, idet jeg kan se AVI-filer fra programmet
XnView, men ikke fra alle
andre fremvisere. Heller ikke når de avi-filerne konvertes til andre
formater.
Kan det måske skyldes at XP er en dansk version?

/PH

Fra : Jørgen E

Dato : 09-08-09 13:58

"Per A. Hansen" <xperhansen@energimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har XP, en ny Syncmaster 2693 skærm.
> Jeg kan se AVI-klippene i Magix Movie-redigeringsprogrammet, men desværre ikke

Er det AGP ? Det er ret afgørende for fejlfinding.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 10-08-09 09:12

"Jørgen E" <ikke@god.aa> skrev i en meddelelse

> "Per A. Hansen" <xperhansen@energimail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det AGP ? Det er ret afgørende for fejlfinding.

Interessant - ja det er et AGP

/PH

Fra : Jørgen E

Dato : 12-08-09 20:20

> "Jørgen E" <ikke@god.aa> skrev i en meddelelse
>
> Interessant - ja det er et AGP
>
> /PH

2000 og 3000 kortene er ikke officielt understøttet af ATI til AGP, hvorfor
der ikke er en "norm" som fabrikanter skal overholde for fejlfri funktion og
du finder dem heller ikke umiddelbart på ATI's website.

Der er noget rigtig skidt og giver problemer for rigtig mange på forskellig vis.

ATI føler de er nødt til at hjælpe alle disse købere af AGP kort og tilbyder
nogle "hot-fix" drivere, der skulle afhjælpe de fleste problemer, men de
skilter ikke lige frem med det af gode grunde, da de kortene ikke er med
hardware og specifikationer som de står inde for.

Du kan læse om drivere og hente dem via nedenstående link. Husk endelig
at afinstallere tidligere drivere meget omhyggeligt, da det ofte er årsag til
problemer. Mit 3650 fungerer fint med driverne.

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=279&threadid=104685&enterthread=y

Du kan evt. hente en driver-clener her :
http://kaszpir.hlds.pl/windows/driver.cleaner.1.5/professional.php.htm

Fra : Per A. Hansen

Dato : 13-08-09 10:05

> [...]
>
> http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=279&threadid=104685&enterthread=y
>
> Du kan evt. hente en driver-clener her :

Tak for et fint svar der sikkert forklarer de småproblemer, jeg har haft med
2400 kortet. Ideen var at få gang i pivotfunktionen i SyncMaster
2693-skærmen.
Jeg vil prøve at lege lidt med dine links.
Bortset fra det virker grafikkortet udmræket med opløsningen 1600*1200, der
dog ikke
er dem optimale, der skæres et par tommer af i bredden.

Mvh
PK