Nyt - hvilket.
Fra : TMus

Dato : 03-08-09 11:38

Hejsa.

Undskyld at jeg spørger så trivielt, men jeg har simpelthen ikke tid til at
sætte mig 100% ind i markedet, og der er helt sikkert flere af jer som med
lethed kan ryste lidt godt ud af ærmet

Findes der et oplagt valg af gfx til under eller lige omkring 1000,- som
kan trække Call of Duty 4 på en nogenlunde fornuftig vis, eller skal jeg
opjustere budgettet?
Forslag på specifikke kort skal helst inkludere HDMI-output, og blæseren må
ikke larme (eller skal være relativ nem at komme til at bytte med en lydløs
model). Det skal sidde i PCI Express 2.0 x16.

Mvh TMus

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-08-09 14:26

"TMus" <TMus@TMus.TMus> wrote in message
> [...]
> lydløs
> model). Det skal sidde i PCI Express 2.0 x16.

ATI har åbenbart problemer med fremstillingen af deres nye 40nm kort, så der
er leverings problemer på deres HD4770 kort.
(Måske du kan finde en på edbpriser, for det ville det være en oplagt
mulighed)

Ellers kunne en ATI HD4870 eller Nvidea 9800GT være en mulighed. De ligger
en klasse over 4770 kortet, men kræver en rimelig kraftig strømforsyning.
Jeg ville sige minimum en 450w _kvalitets_ PSU. (Check ampare krav hos
ATI/Nvidia)

Du kan checke efter udgange på forhandlernes hjemmesider.

p.s. Der er desuden DirectX11 kort på vej (måske til oktober).

Her er et link til en benchmark sammenligning af diverse kort (Fallout 3)
http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-cards-charts-2009-high-quality/Fallout-3,1315.html

Bjarne K.

Fra : TMus

Dato : 03-08-09 15:03

"Bjarne K." <b@bjarnek.invalid> wrote in

Tak for svar.

> [...]
> ligger en klasse over 4770 kortet, men kræver en rimelig kraftig
> strømforsyning. Jeg ville sige minimum en 450w _kvalitets_ PSU. (Check

Min Corsair hx520 burde vel kunne klare det så?

> Du kan checke efter udgange på forhandlernes hjemmesider.
>
> p.s. Der er desuden DirectX11 kort på vej (måske til oktober).

DX11, er det noget som er så vildt at det ligefrem kan være værd at vente
med at handle kort?

Takker. :)

-TMus

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-08-09 15:56

> "Bjarne K." <b@bjarnek.invalid> wrote in
> Min Corsair hx520 burde vel kunne klare det så?

No problemo.

> DX11, er det noget som er så vildt at det ligefrem kan være værd at vente
> med at handle kort?

For en gang skyld, skulle der være ting i det der faktisk skulle give en
bedre performance. Men lur mig om der ikke vil komme "forbedringer" der
kræver et kraftigt kort. (Hvis det skal slåes til)
Google ved mere end jeg gør (håber jeg)

Bjarne K.