Bærbar leveret med 'ATI Radeon HD
Fra : Peter J

Dato : 23-07-09 13:16

Jeg bestilte for 10 dage siden en 'Acer Aspire 7535-644G50Mn' hos
jyskitcenter.dk. På trods af at den stod som lagervare blev leveringen
dog forsinket og jeg modtog så i dag endelig computeren.

I Jyskitcenters produktbeskrivelse for computeren stod (og står) den til
at skulle have et 'NVIDIA GeForce 9100M G'-grafikkort, men i stedet er
den blevet leveret med at 'ATI Radeon HD 3200'-grafikkor.

http://www.jyskitcenter.dk/notebook_acer_aspire/acer_aspire_7535644g50mn_173_4gb_500gb_home_premium_2272_da.html

På Edbprisers specifikation står computeren også som om den skulle have
NVIDIA-kortet:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=535000&q=7535&sp=

Ved søgninger på Google tyder det på, NVIDIA-kortet er bedre end
ATI-kortet og derfor føler jeg mig en smule snydt.

Har jeg ret i, at NVIDIA-kortet er et bedre kort end ATI-kortet, og i
givet fald hvad vil I mene jeg med rimelighed kan kræve som 'passende
afslag i købesummen' (købelovens § 78) for det ringere kort?

Mvh
PJ

Fra : jk

Dato : 23-07-09 14:19

On Thu, 23 Jul 2009 14:15:31 +0200, Peter J <nospam@invalid.com>
wrote:

> [...]
>givet fald hvad vil I mene jeg med rimelighed kan kræve som 'passende
>afslag i købesummen' (købelovens § 78) for det ringere kort?

Google giver svaret:

http://expertester.wordpress.com/2008/07/21/nvidia-geforce-9100m-g-benchmark-comparison/

http://www.tomshardware.com/reviews/amd-780g-chipset,1785-10.html

http://www.tipidpc.com/viewtopic.php?tid=177766

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090526235219AAfZaFg

Begge er entry-level grafiske kort. Men HD3200 er antagelig bedst til
blueray afspilning.

9100M perform slightly better than 3200.

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html

Men ingen af dem kommer til at kunne DX11, som Windows 7 kommer med
snart.

mvh

John

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-07-09 14:53

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message

> Men ingen af dem kommer til at kunne DX11, som Windows 7 kommer med
> snart.

Det kan vist også være lige meget. Ingen af dem kan alligevel bruges til
nyere spil.

Bjarne K.