Onkel fra amerika?
Fra : Vidal

Dato : 12-09-09 19:15

Er der nogen, der husker, hvilken film sangen:

Jeg begyndte som avisdreng og blev hurtig millionær,
det bliver man ikke af at gå med morgenaviser her

- eller noget lignende ihvertfald - kommer fra?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-09-09 19:25

Vidal wrote:
> Er der nogen, der husker, hvilken film sangen:
>
> Jeg begyndte som avisdreng og blev hurtig millionær,
> det bliver man ikke af at gå med morgenaviser her
>
> - eller noget lignende ihvertfald - kommer fra?

Jeg kan huske at Buster Larsen har sunget den sang.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-09-09 19:32

In news:4aabe506$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Vidal <vidal@webspeed.dk> typed:
> Er der nogen, der husker, hvilken film sangen:
>
> Jeg begyndte som avisdreng og blev hurtig millionær,
> det bliver man ikke af at gå med morgenaviser her
>
> - eller noget lignende ihvertfald - kommer fra?

Jeg mener helt bestemt at det er en revysang (og jeg ved at jeg kender den).
Jeg mener også at den blev sunget på dansk med en stærk amerikansk accént.
Var det mon Buster Larsen ? Jeg prøver at efterforske det.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Vidal

Dato : 12-09-09 20:37

Tove Krieger skrev:
> [...]
> den). Jeg mener også at den blev sunget på dansk med en stærk amerikansk
> accént. Var det mon Buster Larsen ? Jeg prøver at efterforske det.

Tak, jeg har ikke kunnet finde noget.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-09-09 22:38

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Tak, jeg har ikke kunnet finde noget.

Sangen hedder "Onkel fra Minnesota". Den er ikke fra nogen film, men hærgede
giro 413 midt i 50'erne. Den blev senere fulgt op af "Tante oda fra
Minnesota", der dog ikke blev nær så populær.

Per V.

Fra : Vidal

Dato : 13-09-09 12:36

Per Vadmand skrev:

> [...]
> hærgede giro 413 midt i 50'erne. Den blev senere fulgt op af "Tante oda
> fra Minnesota", der dog ikke blev nær så populær.

Ok, tak. Jeg har åbenbart haft nogle forkerte
associationer i forbindelsen med sangen. Men
onklen var da rigtig nok.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard