Backup af store MySQL databaser
Fra : JoeDoe

Dato : 20-08-09 01:33

Hvordan tager man bedst backup af produktions databaser over 500GB?
P.t. lukker vi ned for databasen og tager en mysqlhotcopy (mener der
stadigt er læse-adgang dér omend vi ikke kan bruge det til så meget),
men hvis vi ønsker at kunne skrive til databasen samtidig, er den
eneste løsning så enten replikering til en anden database (og så tage
backup derfra) eller snapshot på diskene (snapshot løser jo ikke
problemet ved at vi også vil have en tekst-eksport af alle databaser)?

Hvad gør de store steder mht. backup i kørende produktion?

P.t. køre ved MySQL 5.0 men jeg antager, at en 5.1 opgradering kan
komme på tale, hvis den giver nogle nye muligheder for os.

Fra : JoeDoe

Dato : 25-08-09 23:33

> [...]
> problemet ved at vi også vil have en tekst-eksport af alle databaser)?
>
> Hvad gør de store steder mht. backup i kørende produktion?

Er der ingen gode bud på denne?

Fra : Martin

Dato : 30-08-09 08:20

JoeDoe wrote:

> Er der ingen gode bud på denne?

Jeg ville sætte en rep. server op via mysql administration, og når den
er i sync, stoppe den og tage backup fra den - starte den igen og lade
den synce og stoppe den igen når næste backup skal laves.

Virker fint med mindre baser, har dog ikke prøvet 500gb før :)