alm. telefoni er helt dødt kan man se i de~
Fra : Per

Dato : 19-09-09 08:19

Som jeg spåede for flere år siden, så er alm. telefoni helt dødt
efterhånden.

Det samme gælder IP. ingen gider stort set bruge det mere - det fremgår også
af denne gruppes manglende indlæg.

Fremtiden er mobil heldigvis

/ Per

Fra : Frank Damgaard

Dato : 19-09-09 09:49

Per wrote:
> [...]
> efterhånden.
>
> Det samme gælder IP. ingen gider stort set bruge det mere - det fremgår

Forhåbentlig snart til samme lave priser som IP-telefoni...
... og til langt bedre dækning og kvalitet end hidtil
med mobiltelefoni.

Så længe det ikke er tilfældet bliver mobil-snak begrænset
til det væsentlige med korte meddelelser og SMS.
... i hvert faldt når jeg ringer og skal betale ;)

Problemet ned "gammedaws" TDC telefoni er prisen, som
er alt for højt abonnement, sammenlignet med f.eks.
mobil-telefoni eller ADSL+IP-telefoni.

Og abo-prisen er nok årsag til at private ikke bruger
det så meget mere, selv naboen som er over 90 år er skiftet
til mobil , desværre med den lille ulempe at en del
ikke ringer så meget til ham, da det nu koster dyrt
at ringe fra fastnet til mobil ;(

Så her har mobiltelefoni et andet problem, nemlig en
for høj prisen for at ringe til en mobiltelefon fra
et ikke-mobilnet.

Fra : Ole C

Dato : 19-09-09 10:19

Per skrev blandt andet:

> [...]

> Det samme gælder IP. ingen gider stort set bruge det mere - det
> fremgår også af denne gruppes manglende indlæg.

Åh, mon alligevel ikke det endnu er lige i overkanten, at erklære fastnet-
og ip-telefoner døde....
Så længe jeg kan bruge min ip-telefon for 7 øre i minuttet herhjemme og
ringe til den anden side af Jorden for 20-30 øre pr. minut, holder jeg fast
ved den - også fordi lydkvaliteten er bedre end mobiltelefonerne.

--
vh
Ole C

Fra : jos

Dato : 19-09-09 22:01

Per wrote:
> [...]
>
> Det samme gælder IP. ingen gider stort set bruge det mere - det
> fremgår også af denne gruppes manglende indlæg.

en mærkelig argumentation, som kun er en ekstrabladsjournalist værdig!

Manglende ndlæg, skyldes imho at der sjældent er problemer med alm.
telefoni!
Dette bevises af at der er masse indlæg i "telefomi.mobil" som for
hovedpartens vedkommende "kun er om problemer"

finn

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 22-10-09 18:46

jos skrev:

> [...]
> Dette bevises af at der er masse indlæg i "telefomi.mobil" som for
> hovedpartens vedkommende "kun er om problemer"

Jeg er enig med Finn omkring de få problemer, der er med alm. telefoni.
Omkring populariteten skulle omkring 2 mio. danskere stadig have en
form for fastnetforbindelse, enten rigtig fastnettelefoni eller IP-tlf,
så at erklære fastnettet dødt, ville jeg nok vente lidt med.
Personligt mener jeg også, at kvaliteten på især alm. fastnet er
alternativerne overlegen - Også selvom det måske ikke er årets buzzword.
Min umiddelbare opfattelse er også, at tendensen til, at folk sløjfer
fastnettet er størst her i norden, og selvom det dog lader til at være
en generel tendens verden over, virker fastnettet stadig populært i
f. eks. Tyskland. Der reklameres bl. a. med ISDN på Deutsche Telekoms
hjemmeside, og mange firmaer og institutioner skilter også gladeligt
med faxnumre i (butiks)ruderne. Man får da også pænt svar, hvis man
henvender sig ad denne vej. Man skal heller ikke gå langt i Berlin for
at komme til den nærmeste telefonboks, hvor der ofte er 3 stillet op ved
siden af hinanden. Så fastnettet vil nok leve en del år endnu.

Omkring den manglende manglende aktivitet her i gruppen,
kan det også skyldes den faldende aktivitet på Usenet generelt.

Mange hilsner

Marco

Fra : Frank Damgaard

Dato : 23-10-09 10:23

Marco Rasmussen wrote:

> [...]
> at komme til den nærmeste telefonboks, hvor der ofte er 3 stillet op ved
> siden af hinanden. Så fastnettet vil nok leve en del år endnu.

I tyskland har de også store landområder der ikke kan få ADSL og lignende.
Derfor er ISDN i stadig i live da der ikke er alternativ hvis man skal
have bare lidt internet (k56 modem er ikke sjovt...)

Det er jo ikke uden grund at man i EU har besluttet at inddrage
tv UHF-frekvenserne kanal 61-69 til trådløs bredbånd i et håb
at firmaer så vil dække landområder, for UMTS dækker jo ikke
i de områder, det ville kræve for mange master.

Analog telefoni (og ISDN) er kraftig på tilbagetog i DK på grund af priser,
det er simpelthen for dyrt i abonnement for PSTN og ISDN sammenlignet
med alternativerne.
f.eks. 169 kr/md for internet inkl IP-telefoni, hvorfor så betale
næsten det samme kun for PSTN ?

Eller: min far bor ud på landet og har i mange år døjet med en
støjende PSTN med ofte udfald og fejl, så der skulle graves og repareres.
Selv K56 modem var næsten ikke til at få til virke (og slet ikke ADSL).
Nu har han fiber og 15M/15M, og næste gang telefon går i udu'
så skifter han til IP telefoni (eller måske før).

Fra : Sørensen

Dato : 20-09-09 06:53

"Per" > skrev ...

> Som jeg spåede for flere år siden, så er alm. telefoni helt
> dødt efterhånden.

Det har Du ikke ret i, nutidens fatstnet hedder ip-telefoni og
det sælger stadigt fint, jeg vil aldrig undvære min, også
ærgeligt for Dine venner og bekendte (hvis nogle)som må betale
for din besparelse når De ringer til dig til forhøjet takst.
Desuden bruges fastnet stadig til alarmer og virksomheder hvor
det er viktigt med stabilitet mm.

> Det samme gælder IP. ingen gider stort set bruge det mere - det
> fremgår også af denne gruppes manglende indlæg.
Jeg vil citere en anden skribent:
"en mærkelig argumentation, som kun er en ekstrabladsjournalist
værdig!"

> Fremtiden er mobil heldigvis
Ja det er jo Din holdning
Håber så ikke at du er een af De idioter der plabre løs i
håndholdt mobil i:
bilen
bussen
og på resturanten