DCD / RS-232
Fra : Nico de Jong

Dato : 17-08-09 19:35

Hej allesammen
Jeg sidder med et lille projekt, hvor jeg skal have et antal fjernskrivere
til at tale med en COM-port.
Interfacekortet supporter 4 COM-porte, men har ikke RI signalet. Jeg ville
derfor bruge DCD signalet, som kan sættes høj fra fjernskriverne. Problemet
er at jeg ikke kan finde noget om hvordan man fra PC'en kan teste DCD.
Alternativet er vel at bruge RTS/CTS.
Mon der skulle være nogen der har en ide om hvordan jeg får fat i DCD
status?

Fra : Carsten

Dato : 18-08-09 09:47

Nico de Jong wrote:
> Mon der skulle være nogen der har en ide om hvordan jeg får fat i DCD
> status?
Hvis du programmerer i Delphi er en god mulighed at bruge
TurboPower Async Professional

http://sourceforge.net/projects/tpapro/

ellers er koden med så du kan se hvordan det er gjort.

Har selv brugt TurboPower Async Professional i mange år.
Carsten

Fra : Nico de Jong

Dato : 18-08-09 11:30

> Hvis du programmerer i Delphi er en god mulighed at bruge
> TurboPower Async Professional
>
> http://sourceforge.net/projects/tpapro/
>
> ellers er koden med så du kan se hvordan det er gjort.

Jeg bruger Delphi 6.
Jeg har kigget på sourcen, og så vidt jeg kan se bliver det sat ifm
GetCommModemstatus. Desværre har jeg ikke noget modem i systemet, kun en
lille box med RS232, hvor jeg kan sætte +5V på en pind.
Kommer nok til at kigge på RTS/CTS eller DTR/DSR

Tak for hjælpen, jeg vil gemme sourcen til senere brug.
Jeg brugte iøvrigt sourcens "bedstefar" ifm styring af
mediekonverteringsanlæg, baseret på stregkoder. Virkede ganske fortrinligt,
så jeg kan kun bifalde dit valg.

MvH
Nico