Skærme
Fijala 3554
Config af 19" Acre skærm
Fra : Jens

Dato : 13-09-09 16:02

Hej

Jeg har arvet min søn Acer LCD skærm (AL1916 - 1280x1024)

Jeg har sat den til mine to PC'er (via en KVM-switch) og på begge maskiner
er billedet for smalt. Der er en sort kant på 1,5 cm i højre side.

Når jeg trykker på "auto" på skærmen hopper billedet kortvarrigt ud i fuld
bredde og så tilbage igen.

Det ene grafikkort er et ATI Radeon All-in-one wonder (ældre sag, men OK på
en 17" Philips LCD 1280x1024). Det andet er et nyere ATI Radeon 9600. Begge
tilsluttes via analogt VGA.

På juniors PC viste den et fint billede.

Hvordan fikser jeg dette - jeg har IKKE prøvet at køre uden om KVM-switchen
da dette IKKE er en option.

Som sagt virkede alt OK på en Philips 17" LCD.

Mvh

Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-09-09 18:43

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> KVM-switchen da dette IKKE er en option.
>
> Som sagt virkede alt OK på en Philips 17" LCD.

En af de andre knapper på skærmen giver dig adgang til en menu, hvor du kan
lave alle mulige justering, og der plejer også at være en mulighed for at
justere bredden på skærmbilledet.

Kurt

Fra : Jens

Dato : 13-09-09 19:15

> [...]
> kan
> lave alle mulige justering, og der plejer også at være en mulighed for at

Jeg har prøvet det, men man kan se på billedet at det ikke passer "pixel for
pixel" - lige som hvis man vælger en lavere opløsning end den panelet har
(ex. kører 1024x768 på et 1280x1024 lcd panel).

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-09 06:48

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> wrote in message
> [...]
> KVM-switchen da dette IKKE er en option.
>
> Som sagt virkede alt OK på en Philips 17" LCD.

Installer en monitor diver ftp://ftp.work.acer-euro.com/monitor/lcd/

Fra : Jens

Dato : 14-09-09 21:02

> Installer en monitor diver ftp://ftp.work.acer-euro.com/monitor/lcd/

Driver fra ACER er installeret uden synlig forbedring.

Jeg har i stedet pillet lidt ved en parameter i skærmens menu der hedder
"Clock" og nu er det (vist nok) lykkedes at få et brugbart billeder der
passer nogen lunde pixel-for-pixel.

/Jens