Skærme
Fijala 3554
Fladskærm med 1920 * 1200 opløsning
Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 29-08-09 15:02

Den skal bruges til en hjemmearbejdsplads som først og fremmest er
tekstredigering (programmering) - Derfor de 1200 pixel i højden et
ufravigeligt krav, ellers er der ingen specifikke krav.
En Samsung Syncmaster T244 vile være mere end perfekt - overkill og alt
for dyr taget formålet i betragtning.

Jeg er på jagt efter en skærm i prislejet mellem 2300,- og 3000,-
(plus/minus)

Jeg er glad for den Samsung Syncmaster 913 jeg købte til hjemmemaskinen
for godt 4 år siden så derfor skeler jeg kraftigt til Samsumgs produktlinie.

Forleden aften var jeg så inde i en større computerbiks i SØ-odense og
spurgte til hvad de havde af skærme der havde 1920 * 1200 pixel - og
blev glad da de havde udstillet en Syncmaster der kunne det til ca
2300,- Jeg fik sådan een med hjem og blev ærgerlig om morgenen derpå da
jeg så at det kun var 1920 * 1080 som alle de andre. Et check på nettet
viste at den model jeg havde fået udleveret var en SM2494HW der kun var
16:9 format men i øvrigt kunne det jeg havde brugfor. Den model jeg
skulle have haft skulle have været en SM2493HW som godtnok er et helt år
gammel. (De havde skrevet forkert opløsning på hyldeskiltet...)
Da de alligevel ikke havde en skærm med den ønskede opløsning fik jeg
pengene tilbage og må på jagt igen.

De andre skærme jeg har kigget på starter ved 3kkr og opefter. SM T240
til 3kkr kan gå an men jeg har ikke særligt lyst til at købe en 24"
Xerox der kan det samme til 4kkr.

Så i hvilke retninger mener sagkundskaben i gruppen jeg bør kigge for et
finde en fornuftig skærm med 1920 * 1200 ?

/Lars

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 29-08-09 15:24

Lars Peter Larsen wrote:
> [...]
> ufravigeligt krav, ellers er der ingen specifikke krav.
> En Samsung Syncmaster T244 vile være mere end perfekt - overkill og alt

Er der nogle af disse skærme fra ProConsult jeg skal holde mig fra eller
er der noget jeg roligt kan købe? (Butikken ligger i bekvem nærhed af
min bopæl ligesom Klingenberg og TJ-data og de andre butikker i Odense)

http://www.proconsult.dk/katalog/m_disp/s_disp-t2324/

/Lars

Fra : Martin Vollert

Dato : 29-08-09 16:10

Lars Peter Larsen havde fået den ide at fortælle:

> [...]
> eller er der noget jeg roligt kan købe? (Butikken ligger i bekvem
> nærhed af min bopæl ligesom Klingenberg og TJ-data og de andre

Jeg købte den her

http://www.proconsult.dk/katalog/m_disp/s_disp-t2324/tft-24w-5/monsam-t240.html

for et par måneder siden og den er jog godtnok glad for, og har ikke
fortrudt 1 sek.

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : KR

Dato : 30-08-09 14:09

Man kunne jo også bruge denne her:

http://www.getmore.dk/specifikationer-benq-g2400wa/pc-monitor/9j.0bj72.a4e_113110_ps.html

Har godt nok kun haft den i tre måneder........men synes selv, at det er
toppen af poppen

KR.

Fra : Mads

Dato : 30-08-09 16:10

On Sat, 29 Aug 2009 16:02:22 +0200, Lars Peter Larsen
<lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> wrote:

>De andre skærme jeg har kigget på starter ved 3kkr og opefter. SM T240
>til 3kkr kan gå an men jeg har ikke særligt lyst til at købe en 24"
>Xerox der kan det samme til 4kkr.

Samsung T240 kan altså fås til 2025 kr, f.eks. hos Getmore
Det er vist T260 du tænker på når du skriver 3000, er det ikke?

( Har selv lige købt en T260 hos G og kan bestemt ikke klage.
Det er en dejlig skærm til den pris )

mvh Mads

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 31-08-09 12:03

Mads wrote:

> [...]
> Det er vist T260 du tænker på når du skriver 3000, er det ikke?
>
> ( Har selv lige købt en T260 hos G og kan bestemt ikke klage.

Tak til alle for input.
Jeg fik godt 3kkr oplyst for en T240 så den biks har diskvalificeret sig
selv. I forvejen kender jeg Proconsult som værende lidt dyrere end de
andre men det opvejes af at det er nemt at komme til butikken.

Jeg har besluttet mig for en SyncMaster 2443 eller en T240 - og kan godt
prøve om jeg kan få den billigere, men det er ikke alt der kommer an på
prisen. HDMI kunne sikkert være en god ide på længere sigt.

Hvis der er 3 års garanti hvor der kommer en vognmand med den nye skærm
og tager den gamle med igen hvis man har anmeldt en fejl, er det den
samme service som jeg blev informaret om da jeg kiggede på en langt
dyrere utrolig lækker Xerox-skærm.

/Lars

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 30-08-09 23:50

Lars Peter Larsen <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> writes:

> [...]
> alt for dyr taget formålet i betragtning.
>
> Jeg er på jagt efter en skærm i prislejet mellem 2300,- og 3000,-

SyncMaster 2493HM eller storebror 2693HM (3100Kr)

Den lille kan jeg dog kun finde på Samsungs hjemmeside, men ikke på
www.edbpriser.dk længere

Kai