Sådan foregår spisning.
Fra : Stig Johansen

Dato : 19-09-09 10:42

Jo, det starter med, at 'man' er løbet lidt tør for denne her spise fra
dagen før.

Det er kogt sej, men vi prøver at begrænse det til ca. en pakke om dagen.

Jo, han får en 'pakke' sheeba fra morgenstunden, men han vil da hellere have
kogt fidk.

Til trods for han har fået sin ration, og endda 'rester' fra dagen før, så
venter han troligt på maden bliver serveret.
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Twi
x&picnumber=11245

Her er dagens ration kogt, men han ved godt, at det er rygende varmt, da det
lige er taget af komfuret.

Nå, men 'vi' kan jo ikke vente, for 'vi' er ved at dø af sult :)
Så inden der bliver serveret skal vi lige stikke snuden frem.
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Twi
x&picnumber=11244

Det er lidt besværligt at 'plukke' retten uden at det 'store røde
snudeskaft' skal blande sig, men på et tidspunkt kan han sørge for sig selv:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Twi
x&picnumber=11246

PS: jeg beklager hvis billederne er for store, men det må jeg lære på et
tidspunkt.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Kate

Dato : 20-09-09 11:45

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> wrote in

> [...]
> owner=Twi x&picnumber=11245
>
> Her er dagens ration kogt, men han ved godt, at det er rygende
> varmt, da det lige er taget af komfuret.

Hvis jeg stillede rygende varm fisk sådan, så ville de gå på det og
brænde sig. Lante ville derefter skride ud af køkkenet med fornærmet
mine, det er altid min skyld, og ikke komme tilbage. Mowgli ville blive
ligeså fornærmet, men dog blive ved maden til den var kold nok til at
spise

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-09-09 12:47

In news:4ab4a747$0$284$14726298@news.sunsite.dk,
Stig Johansen <wopr.dk@gmail.com> typed:
> Jo, det starter med, at 'man' er løbet lidt tør for denne her spise
> fra dagen før.
>
> Det er kogt sej, men vi prøver at begrænse det til ca. en pakke om
> dagen.

Hvorfor køber du det i pakker. Det må da være ekstremt dyrt. Hvis du har en
Aldi i nærheden, kan du hos dem købe et helt kilo løsfrosne sejfileter for
ca. 42.- kr. Det er da billigt, men Mini får selvfølgelig også "kun" en
enkelt sejfilet ad gangen, og den bliver tøet op i mikroovnen, hun kan bedst
li' dem rå.

> PS: jeg beklager hvis billederne er for store, men det må jeg lære på
> et tidspunkt.

Billederne er *meget* fine, og de kommer ind på min computer i den rette
størrelse i modsætning til nogle af de billeder du tidligere har sendt, de
var godt nok store.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Stig Johansen

Dato : 20-09-09 13:04

Tove Krieger wrote:

> Hvorfor køber du det i pakker. Det må da være ekstremt dyrt. Hvis du har
> en Aldi i nærheden, kan du hos dem købe et helt kilo løsfrosne sejfileter
> for ca. 42.- kr.

Det tror jeg vi har snakket om.
Vi giver nogleogtyve for en 400g pakke ved vores lokale COOP, så det er ikke
voldsomt dyrere, men hvis jeg (vi) skal i Aldi, så skal vi starte
dytbassen, som nemt kan bruge mere i benzin.

Vi har ikke så stor en fryser, og på sine 'gode dage', så 'hakker' han sådan
en pakke (400g) ned om dagen (+ tørfoder, insekter, tusindben, edderkopper,
og hvad han ellers kan finde).

Jo, han er lidt af en 'ædemaskine', men i forhold til knægten, der er
flyttet hjemmefra, er det småting.

Stig Johansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-09-09 18:40

In news:4ab61a59$0$282$14726298@news.sunsite.dk,
Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> typed:

> [...]
> er ikke voldsomt dyrere, men hvis jeg (vi) skal i Aldi, så skal vi
> starte dytbassen, som nemt kan bruge mere i benzin.

Okay, benzinen koster jo efterhånden også en formue. Jeg skal køre 10 km.
hver vej for at komme i Aldi. Vi bor jo på landet.

> Vi har ikke så stor en fryser, og på sine 'gode dage', så 'hakker'
> han sådan en pakke (400g) ned om dagen (+ tørfoder, insekter,
> tusindben, edderkopper, og hvad han ellers kan finde).

Er 400 gram om dagen ikke lige i overkanten ?

> Jo, han er lidt af en 'ædemaskine', men i forhold til knægten, der er
> flyttet hjemmefra, er det småting.

Ja, det her du helt sikkert ret i. Min datters yngste søn er også lige
flyttet hjemmefra, og det er da noget der kan mærkes. Selv deres
skraldespand er blevet stor nok til to mennesker, og den bliver endda kun
tømt hver anden uge.

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-09-09 14:16

Tove Krieger wrote:

> In news:4ab61a59$0$282$14726298@news.sunsite.dk,
> Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> typed:
>
> Er 400 gram om dagen ikke lige i overkanten ?

Jo, Tove, men jeg prøvede at skrive 'på sine gode dage', og det er ikke ment
som 'hver dag'.

'gode dage' skal på ingen måde opfattes som sygdom eller lignende, for han
er lidt af en 'skidespræller'.

Han er meget aktiv (i hvert fald her når det er lunt), og fiser rundt og
jagter alskens ting.

Vi bor lige ud til en offentlig sti, og der sidder han og vogter sit
'territorioum' - eller også sidder han og lurer bag hækken.

Hvis der kommer en hund (iført menneske), kan han godt finde på at hoppe ud
og skræmme hunden.

Han gør ikke noget, men nogle gange kan jeg godt fnise over 'mennesket'
siger til hunden:
Kom så vuffebasse, det er bare den skide røde kat ;)

Han elsker at skræmme mennesker og hunde, der kommer forbi :)

Det er ikke ondt, og jeg har aldrig hørt en hund gø, blot stukket af :)

Nåh, men til de 400g, så er han absolut ikke overvægtig.

Naboen synes han ligner en bodybuilder, da han (set ovenfra) har lidt brede
skuldre, og en smal røv.

Sætter han sig ned, så ligner han nærmest en oksefrø, da han har lidt store
lår.

Så nogle gange er han lang og tynd, og nogle gange er han kort og tyk, men
de har en eller anden tendens til at være transformers, så om han er tyk
eller tynd afhænger af et billede, der nærmest skal tages på 1/1000
sekund :)

Glemte lige at skrive, at det ikke er hver dag han inhalerer de 400g, nogle
dage er det ikke ret meget, og andre dage er det 'voldsomt' meget.

Det er sket nogle dage, at han stort set ikke har spist, og der tror jeg at
han enten har fjantet med tøser (selvom han er kastreret), eller har spist
hos naboen(Mille's mad).

Stig Johansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-09-09 14:25

In news:4ab77ccc$0$280$14726298@news.sunsite.dk,
Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> typed:

> Jo, Tove, men jeg prøvede at skrive 'på sine gode dage', og det er
> ikke ment som 'hver dag'.

Ok, så er jeg da mere rolig. Det lød bare så voldsomt, især da jeg "kun"
giver Mini en enkelt sejfilet hver anden dag. Resten af tiden får hun
Prescription Diet Tørfoder.

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-09-09 23:48

Tove Krieger wrote:

> Ok, så er jeg da mere rolig. Det lød bare så voldsomt, især da jeg "kun"
> giver Mini en enkelt sejfilet hver anden dag.

He - Twix har ikke faste spisetider, det er når *han* er sulten.
Så får han en lille tallerkenfuld.

Han skal nok gøre opmærksom på at nu er *han* sulten, om det så er kl. halv
fire om natten, så vækker man da bare 'de gamle', så man kan få noget at
spise.

Nogle dage får han mad 5-6 gange, andre dage kun 3-4 gange.

Jeg holder ikke regnskab med mængderne, men synes bare vi altid koger
fisk :)

Stig Johansen

Fra : Ladyinred

Dato : 20-09-09 16:11

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> x&picnumber=11246
>
> PS: jeg beklager hvis billederne er for store, men det må jeg lære på et

Ja han er bare dejlig og du god til at få rigtig gode billeder i linsen af
jeres Twix dine 'sjove' tekster over billederne
Mvh.
Birgit