Så var misser forbi dyrelægen.
Fra : Klaus G.

Dato : 16-09-09 21:02

Hej.

Ja, Strit har været ved dyrelægen i dag. Han har, hvis man læser tilbage i
gruppen, altid været ret tynd/mager. Men nu er det simpelthen blevet for
meget. 2.8kg da jeg vejede ham i weekenden på en køkkenvægt. Da han blev
kastreret og var 6mdr gammel vejede han 2.4kg og var nogenlunde "normal",
men nu er han altså 1½år :(

Nå, men den flinke dyrelæge får kigget på misser. Mærket, trykket, lyttet på
hjertet(?), taget temperaturen, kigget på medbragt afførring osv.. Men hun
kan ikke se der er noget galt med bette Strit. Hun kunne dog nemt se han var
meget tynd... Nå men jeg fik noget ormekur med hjem og han blev vacineret.
510kr. for hele besøget. Det var billigt sys jeg.

Så nu får han en ormekur og så "håber" jeg at han har haft orm og det var
det der var skyld i det. For han har fået killingefoder(Iams) de sidste
4mdr, fordi vi har fået en killing. Ikke engang det har fået ham til at tage
på. Jeg mistænker ham dog lidt for at være super kræsen...hm! Han tigger
nemlig hele tiden efter mad og det selvom han har rigeligt i sin madskål og
rent vand... Men han kan vel for faen ikke være så kræsen at han kun er hud
og ben!?

Han kan fint fange mus, fugle, frøer osv,, så han er jo ikke helt slap og
udkørt af sygdom eller andre lede ting. Så han virker ikke til at lide
overlast, men 2.8kg er fandme for lidt! Hans mor var 100% maincoon og faren
noget alm huskat. Så han burde jo være en "stor kat", men nej.

Men jeg skal lige have spurgt dyrelægen hvad det var for noget foder de gav
derude, for det var han altså helt tosset med! :) Endda så meget, at han
ikke ænsede vacinestikket, men bare skulle guffe i sig ;) Lidt dumt jeg ikke
lige tænkte på det, når nu jeg var derude...

Andre der har prøvet der lille kisser bliver tynd, hvad var problemet?

--
Klaus G.

Fra : Kate

Dato : 17-09-09 20:03

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in

> Han kan fint fange mus, fugle, frøer osv,, så han er jo ikke helt
> slap og udkørt af sygdom eller andre lede ting.

Hvis han fanger mus og sådan noget er det nok sandsynligt at han kan
ha' orm, men dog burde dyrlægen kunne se det på afføringsprøven, skulle
jeg mene.

Godt nok lyder 2,8 kg ikke af meget, specielt ikke med main coon i
generne, men der er jo nogle dyr og mennesker, som bare er små og
tynde.

Godt at dyrlægen ikke fandt noget alarmerende på Strit

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-09 09:24

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en

> Andre der har prøvet der lille kisser bliver tynd, hvad >var problemet?

Jeps- her bliver de altid lidt slankere om sommeren, men vores Filur røg ned
på 4,8 kg. for et par år siden og der var han også for tynd. Han skal helst
veje lige over de 6 kg.
Her var problemet altså også orm- der var åbenbart gået lidt for lang tid
siden den sidste ormekur. Nu er de jo udekatte her, så de får altså en
ormekur hver 3-4. måned.