Barf til katte.
Fra : L. Larsen

Dato : 13-09-09 14:58

Er der nogen herinde der har erfaring med råt kød til katte? Godt så vel
som skidt!
Jeg vil gerne vide noget om det har ændret kattens adfærd, pels,
velvære, sygdom og noget om hvordan det er at gå fra tørkost til rå kød.

Med venlig hilsen
L. Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben

Dato : 16-09-09 23:20

On 13 Sep., 15:58, L. Larsen <ravnleKA...@BAKKEhotmail.com> wrote:
> [...]
> Jeg vil gerne vide noget om det har ændret kattens adfærd, pels,
> velvære, sygdom og noget om hvordan det er at gå fra tørkost til rå kød.

Hej!

Som inkarneret Barfer har jeg forsøgt at få mine 3 katte over på denne
ultimative fodermetode. Mine hunde er blevet barfet gennem 7 år. Den
ene af katten er blevet barfkat nu, han har tidligere lidt af struvite
og tilbagevendene urinvejsproblemer og har været nød til at få
specialfoder fra dyrlægen for at holde disse ting i ave.
Han har været 100% i orden i den tid han er blevet barfet, der har
ikke været antydning af noget som helst. Hans pels har aldrig været
flottere, og tænderne mere rene.
De to sidste kan jeg bare ikke få omvendt til det rå, desværre, de har
været på tørskost for længe tror jeg, de er også noget ældre end barf
katten.
Så kan du få den til at spise det, og vil du give det en chanse, så
gør det endelig!. Rigtighundemad kommer inden længe med et koncept
specielt til Barfkatte, jeg skal på kusus i weekenden vedr. barf til
katte, og det glæder jeg mig meget til!.

Mvh. Marie - der har været væk fra denne gruppe aaaaaaaaalt for længe
kan jeg se.. (-;
www.hundeguf.nu

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-09-09 11:35

[...]

velkommen tilbage Marie, du har været savnet både her og i hundegruppen!

jeg var lige inde på din nye hjemmeside og fik så samtidig sat ansigt på
dig! - det er altid pudsigt, hvordan man nogen gange "ser" en person for sit
indre øje, det er ikke altid i overensstemmelse med virkeligheden, heller
ikke i dette tilfælde.Du er yngre, end jeg troede.

Er det mon "kong Harald", der er blevet barfkat ?

Held og lykke med barfsalget.

mvh Anelise - en ex-barfer, der overvejer at gå tilbage til det rå.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 19-09-09 12:57

"Torben" <torbenager@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

hej Marie

På "hundeinfo"s debatside fortalte en ulykkelig hundeejer om sin hund, der
var gået i sultestrejke på tørkost.
Jeg anbefalede hende barffodring og linkede til din side for yderligere
oplysninger, derved opdagede jeg, at nedadtil på menu-siden står prisen
skævt (for højt) i forhold til den øvrige tekst på linien.

Håber du har et godt kursus i kattebarf her i week enden.

mvh Anelise

Fra : Torben

Dato : 17-09-09 05:29

On 17 Sep., 12:35, "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDE...@jubii.dk> wrote:
> [...]
>
> Held og lykke med barfsalget.
>
> mvh Anelise - en ex-barfer, der overvejer at gå tilbage til det rå.

Tak, Anelise, og i lige måde! - jeg bliver jo helt rørt..

Ja selvfølgelig er det Harald, rigtige katte spiser rigtig kattemad..
GG.. Han har slet ikke haft det der ligner noget urinvejs halløj siden
skiftet, hvor før da skulle der bare "forkert" mad i få dage før der
var bingo.
Jeg har hørt andre har samme erfaringer med kastraterne. grunde skal
være at der i den rå diæt er de ting en kat har brug for, hverken mere
eller mindre, mineraler i de korrekte mængder, taurin osv. egentlig
logisk nok.
de to raggier deler desværre ikke samme begejstring.

Mvh. Marie
www.hundeguf.nu
www.agers.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-09-09 13:15

> [...]

logisk nok.
de to raggier deler desværre ikke samme begejstring.

Jeg tænkte nok, det var ham Harald

Min veninde har for et par uger siden fået to brunmaskede raggiekillinger,
en på ca. 5 mdr. og en på 13 uger - og jeg er helt solgt til disse to skønne
katte, men da jeg jo har hele 4 katte på 4-5 år, skal jeg ikke have udvidet
bestanden foreløbig- men dejlige er de, de to små.

mange hilsner, Anelise

Fra : Torben

Dato : 17-09-09 06:24

On 17 Sep., 14:15, "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDE...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> bestanden foreløbig- men dejlige er de, de to små.
>
> mange hilsner, Anelise- Skjul tekst i anførselstegn -

Nårhh.. de er uimodståelige.. og så enormt som de forandrer sig i de
første leveår, ikke bare det første men faktisk helt til de er 3-4 år.
Anthons pelsfarve har faktisk kun været som den er nu i et par år, og
han er blevet 6 år .
Jeg ender jo nok også op med en raggier endnu - på et tidspunkt..
GGG.
lige nu synes jeg at der er rigeligt at holde styr på med 98 ben
fordelt på to og firbenede i huset.. ja, prøv at regn den ud GG, og
det er uden edderkopper, fluer og andet snyd.

Mvh. Marie
www.hundeguf.nu
www.agers.dk

Fra : Torben

Dato : 20-09-09 23:08

On 19 Sep., 13:57, "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDE...@jubii.dk> wrote:
> [...]
> skævt (for højt) i forhold til den øvrige tekst på linien.
>
> Håber du har et godt kursus i kattebarf her i week enden.

Ok tak for info, det vil jeg få rettet hurtigst muligt.
Ja det var et kanon godt kursus, specielt katte delen. meget
informativt og meget tankevækkende.
Nu ved jeg hvorfor katte udvikler så meget vrøvl med nyrerne! (-;
Mvh. Marie
www.hundeguf.nu
www.agers.dk

Fra : JB

Dato : 21-09-09 09:12

[...]

Hej Marie.

Tillykke med din nye butik.

Er det fordi katte er ørkendyr og skal have vædsken fra deres byttedyr, at
de udvikler nyresygdomme på tørfoder?

Selv dyrlæger, som er inkarnerede tørfoder tilhængere, siger jo at katte
skal have vådfoder. Desværre tror mange kattejere, at katte lever bedst af
tørfoder.
Det er jo så ikke kun nyreproblemer, katte får af tørfoder. De får jo også
tandproblemer.

Hilsen
Jytte

Fra : JB

Dato : 21-09-09 09:36

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tørfoder.
> Det er jo så ikke kun nyreproblemer, katte får af tørfoder. De får jo også

Jeg glemte, hvis der er kommer ny viden, må du endelig fortælle det.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben

Dato : 22-09-09 03:33

On 21 Sep., 10:36, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> Jeg glemte, hvis der er kommer ny viden, må du endelig fortælle det.
>
> Hilsen
> Jytte- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Jeg fik masser af god viden, synes jeg selv.
vidst i, at i gennemsnit er 34% af en dyrlæges indtægter stammer fra
hunde/kattes behandlinger af tænder? tandsten mv... og en lige så stor
del er salg af foder?, hænger det sammen?
Rå kattemad, indeholder hvad en kat har behov for, taurin findes
naturligt i RÅT kød, specielt i hjerte og hjerne og æggeblomme.
(derfor er daggamle kyllinger så gode.. der er taurin i rigelige
naturlige mængder)
mange dyr optager ikke de kunstigt tilsatte ting og sager, så godt som
i naturlig form, hvad der jo egentlig er logisk nok, kroppen genkender
det ikke.
ang. tænderne, så bliver de ikke brugt som en kats tænder er beregnet
til, når den spiser tørfoder, den skal have noget at tygge i - ligesom
hundene skal have.
dernæst er en kat 100% kødspiser, hvorffor hulen er der tilsat så
meget fyld i deres foder som de alligevel ikke kan bruge til noget?

Jeg synes jeg fik megen tankevækkende information, noget som jeg
vidste, og rigtigt meget jeg ikke gjorde.

Mvh. Marie
www.hundeguf.nu
www.agers.dk