Hvad Hedder jeres katte og hvorfor
Fra : Allan G

Dato : 06-09-09 00:15

Ja min første kat var rød og hed Simba
En lille han huskat på 2 kg
Der boede jeg i et anex og det var børnene i hovedhuset der navngav ham.
Så kom Fluffy, det var mig der gav ham navnet.
En gammel typet MCO han, der var grå
Så fik jeg Luffe også MCO og igen mig der fandt navnet han var sortsmoke.
Så Boris MCO han der var rød, Og igen var det mig der gav ham navnet.
Så Kosmos det hed han da jeg hentede ham , Og igen igen MCO han
Og så Rocke, ja han hed The Rock, så der kom lige et e`i enden.
Og igen en MCO hankastrat

Hvad med jeres katte og navne ?

Mvh Allan

Fra : Heidi

Dato : 06-09-09 08:01

> Hvad med jeres katte og navne ?
>
> Mvh Allan

Min Frede/Freddie hed oprindelig Frederik, fordi han var en fræk lille
killing, det var vist sønnike der bestemte det (for over 10 år siden)

Miver hedder vist bare dét fordi hun virkelig kan brokke sig med miv-lyde.
Det navn kom vist bare af sig selv :)

Så er der Bajse, tilløberkatten, sort som natten. Min nabo gav den navnet
fordi hun kendte nogle der for mange år siden havde et barn i pleje med
alkoholiske forældre, så kaldte de barnet Bajse :o
Og så kom katten til at hedde dét. Den har så fået tillægsnavnet Lejse fordi
min kollegas altid kalder sin datter Freja for Frejse-Lejse. Så Bajse hedder
Bajse-Lejse.

Naoboens kat hedder Minnie, fordi den var super lille da hun fandt den i en
kælder.

Pt. har jeg så plejekillingerne Eja, Wilma og Ville/Winnie - Eja ved jeg
ikke hvor det kom fra, de to andre fordi de var ret vilde da de blev
fanget. -Nu er de superkære og skal på internat i næste uge for at få en
familie.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-09-09 10:31

Da jeg var barn havde vi en kat der hed Whisky. En helt sort huskat med en
hvis plet på brystet. Aner ikke hvor for hun hed det.
Så fik vi sjus. En kæmpe sort og hvid huskat. Vi købte hende på internat
hvor hun hed dushess, men vi synes ikke vi kunne udtale det uden at spytte
på folk Så det blev altså sjus.
Så fik vi en lille rød/hvid hunkat. Hun var samme farve som en
appelsinsodavand, så hun kom til at hedde Fanta
Så købte vi en lille gråstribet hunkat på internat. En rigtigt lille strigle
de kaldte Rasmine. Og det kunne ikke passe bedre! Vi er 100 % sikker på at
hun blev slået hvor hun kom fra Men masser af tålmodighed har givet en
superskøn, men meget bestemt dame med hendes egne meninger. Hende efterlod
jeg hjemme ved forældrene. Det ser SÅ sjovt ud, når min søn på to år vil
nusse hende. Han er bare så sød og god ved dyr. Og hun gør ham ingenting.
Ligger bare og ser helt stiv og meget sur ud. Hihi Nå det er jo en helt
anden historie.
Så fik jeg Yatzy og Zulu. De er NFO'er og navngivet, da vi købte dem. Yatzy
var et perfekt navn, for vi spillede masser Yatzy på det tidspunkt. Zulu hed
Zulaima, men det navn synes vi ikke rigtigt om, så det blev ændret en smule.
Så kom Alf (rød MCO) til flokken. Skrækkeligt navn, synes jeg. Men altså.
Han var et år gammel på det tidspunkt og reagerede på navnet. Han døde jo
deværre i marts sidste år en uge efter hans 6 års fødselsdag. Aaaaaalt for
tidligt.
Og det bliver så de sidste katte vi får i et godt stykke tid. Vi har
forhåbentligt tøserne længe endnu, men når de engang skal over regnbuebroen,
så holder vi kattepause

Mvh Kari

Fra : Kate

Dato : 06-09-09 10:48

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> wrote in

> Hvad med jeres katte og navne ?

Lad mig se....

Freddie var den første. Han skulle egentligt have heddet Frederik, men
det blev for langt, derfor Freddie. Navnet Frederik blev senere brugt
til en kanin Freddie blev desværre kun ca ½ år gammel, aflivet pga
sygdom.

Johan og Sofie, søskendepar. Navnene kom bare til mig på vej hjem med
dem i bilen. Sofie har jeg altid opfattet som et kattenavn, har kendt
mange der hed det og Johan passede bare godt til Sofie. Derfor
Sofie blev aflivet 13 år gammel i 2003 og Johan blev 15 år gammel og
var virkeligt gammel og træt da han fik fred i 2005.

Ludvig, ham fik jeg af en nabo da jeg skulle flytte fra mit
kollegiværelse til min først lejlighed. Jeg havde selv et navn til ham,
men hun kaldte ham Ludvig og det syntes jeg var så godt at jeg beholdt
det. Han forsvandt desværre sporløst efter et par måneder, så var det
slut med udekatte.

Oliwer, han var bare en Oliwer. At det blev stavet med w var min
dyrlæges skyld. Da jeg fortate hende hvad katten hed sukkede hun og
sagde en til Det var åbenbart et modenavn for katte i starten af
1990'erne. Han blev desværre kun 8½ år gammel, fik kræft i maven. Tabet
af ham har været det værste...Elsker alle mine dyr, men ham her gjorde
et ekstra indtryk.

Så kom Lante, første racekat, Somali. Han hedder Atlantis på sin
stamtavle. Boede hos sin opdrætter til han var 2 år, hvor jeg købte
ham. Kunne ikke kalde Atlantis.....Det ku' jeg bare ikke, så han fik
forkortelsen Lante og det, plus alle kælenavnene, hedder han så nu.

Mowgli. Han er gennem denne NG, og han havde fået et andet navn, men
jeg måtte vride mine hjernevindinger for at finde et godt navn til ham
og pludseligt var det der bare og det passer bare så godt til ham

Doughnut. Abysinnier. Flyttede ind 3 år gammel efter mine forældres
skilsmisse. Dejlig tøs, men hun kunne ikke med andre katte. Efter 5 år
her fik hun et nyt hjem som 8 årig hos et ungt par som enekat. Det var
det helt rigtge for hende. Navnet kunne jeg på intet tidspunkt lide,
men kunne heller ikke finde ud af at give hende et andet, fordi hun
havde heddet det så længe. Så det blev.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ragna

Dato : 06-09-09 17:25

I min barndom på landet havde vi en del katte, som jeg gav mere eller mindre
fantasifulde navne. Vi havde både en Pussi, en Trolli, en Erik og en Wulfi.
Den første kat i vores ægteskab kom af uransagelige årsager til at hedde
Snoe. Hun var en lille, sort huskat, der det meste af sit liv kun vejede 2½
kg, og som blev over 15 år.
Efter hende kom Spinni, en kærlig og flot blågrå og hvid hankat, der fik sit
navn på grund af sin kraftige spinde-lyd.
Da han var omkring otte måneder fik han selskab af Sussi, hvis mor var en
perser, der selv havde fundet sig en upassende mage, åbenbart også med et
langhårsgén, for Sussi havde den flotteste, lange pels og det yndigste
ansigt. Det var slageren om "Smilende Sussi", der inspirerede os til navnet.
Et af Sussis kælenavne var Fufu, så da vi fandt en bortløben killing i
forhavens buske efter at Spinni var død som 14-årig og Sussi som 17-årig, og
vi fik lov at beholde den lille hunkilling efter at have fundet frem til
ejeren, skulle hun selvfølgelig hedde Fufu.
"Hun" viste sig kort efter at være en han, så det er kun mig, der kalder ham
Fufu eller Futte, mens hans "far" insisterer på at kalde ham Tigermis.
Efter 5 år som alenekat fik Fufu en kulsort lillebror, atter fundet under en
hæk, ynkeligt pibende, så selvfølgelig måtte han få navnet Piv.
Året efter gentog historien sig, dog med den variation, at hittekillingen
befandt sig et par meter oppe i en berberrisbusk foran vores have. Hun
præsenterede sig med det samme som Miv, og det siger hun stadig engang
imellem, når hun ikke er helt tilfreds med at blive taget op.

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-09-09 10:42

Allan G wrote:

> Hvad med jeres katte og navne ?

Jeg tror jeg har været inde på det før, men...
Vores første kat hed 'mis', hmm. ja, hjernedødt, men det var ca 25 år siden.
Nummer 2 hed Lulu, som knægten døbte.

Det var hans kat, og den lå altid og sov/spandt oppe hos ham.
Hvorfor hun skulle hedde Lulu ved jeg ikke noget om - måske havde han et
idol/kæreste med samme navn.

Den 3. hed Benni, og igen var det hans valg, og jeg ved ikke hvorfor det
skulle være Benni - bortset fra det var en han, så man kunne ikke kalde ham
et pigenavn.

Nummer 4 i rækken er Twix, og vi havde sådan set bestemt, at efter Benni's
død ville vi ikke have flere katte.

Det gør lidt ondt når man mister de 'kræ'.

Men så ville tilfældet, at konen, og måske også jeg, altid havde ønsket os
en rød kat.

Så var det, at der dukkede den her lille røde killing op, med nøddebrune
øjne, det kunne vi ikke stå for :)

Ham måtte vi simpelthen have.

Men hvad skal han hedde?
Michael, sønnen, var meget glad for Twix jfr:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Twix&picnumber=11240

Billedet er ikke så godt, og afspejler ikke de rigtige farver, men hvis man
tænker på gyldne farver, og nøddebrune øjne, så er det årsagen.

Stig Johansen

Fra : Brian H

Dato : 07-09-09 12:07

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad med jeres katte og navne ?

Først hed han "3D" fordi det åbenbart(?) ikke ses ofte at en hankat har 3
farver.
Så hed han "Wuffer" fordi han hentede pinde som en hund.
Så hed han "Miawkat" fordi han pludseligt, efter 1år "stilhed" begyndte at
miaw'e igen.
Så hed han Prutzen fordi han pruttede
Hans fulde navn er nu "3D Wuffer Miawkat Prutzen", lige som andre store
personligheder har mange navne, så skal han da også have det ;)

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-09-09 12:38

In news:4aa4e956$0$280$14726298@news.sunsite.dk,
Brian H <brian@something.com> typed:
> [...]
> Hans fulde navn er nu "3D Wuffer Miawkat Prutzen", lige som andre
> store personligheder har mange navne, så skal han da også have det ;)

LOL Det var dog den bedste begrundelse jeg længe har hørt, og sikke
"skønne" navne.

Og nej en hankat har yderst sjældent tre farver. Min lille Mini har også tre
farver (tortie eller skildpadde kaldes det også), men det er jo også en
hunkat. Hun er den sidste i rækken af katte vi har/har haft og navnet
stammer fra ,at hun var en lillebitte pjevs på ca. 8 uger da hun første gang
sneg sig ind i vores udestue og gemte sig i stolehynderne, fordi det var
frostvejr uden for. Hendes mor og søskende tilhørte naboen, som bare lod dem
gå for lud og koldt vand.

Ellers har vores tidligere katte heddet.: Jivser-Binne-Julle-Pjevser-Nuser
og Mivser. Det var allesammen hankatte undtagen Binne, som var en lille sort
hunkat tilhørende min datter (Binne blev næsten 20 år).

Navnene har jeg ingen forklaring på, det hed de altså bare.

Her er et billede af lille dejlige trefarvede Mini.:

http://picasaweb.google.dk/lh/photo/1twJ4lQTUUyu1vnTWmWrTg?authkey=Gv1sRgCMmXu9ajjbbAmQE&feat=directlink

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Heidi

Dato : 10-09-09 20:56

Hej Tove, kanon godt billede!!!

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-09-09 21:42

In news:4aa959b1$0$291$14726298@news.sunsite.dk,
Heidi <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com> typed:
> Hej Tove, kanon godt billede!!!

Mange tak Heidi. Det skal jeg fortælle min svigersøn, det er ham der har
taget det, og mange flere af hende.

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-09-09 13:37

Tove Krieger wrote:

> Mange tak Heidi. Det skal jeg fortælle min svigersøn, det er ham der har
> taget det, og mange flere af hende.

Kan du så ikke snakke med svigersønnen om at lægge billedet op på et lidt
mere standardiseret sted?

Dit link viser kun snudeskaftet af din dejlige kat, hvorimod jeg skulle
starte min Windows maskine for at få det fulde udbytte (syn).

Flot billede - da jeg fik setdet - men lad os refrase din signatur:
"Beware of people who dislike cats"
til:
"Beware of people who don't know about (web)standards"

Stig Johansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-09-09 22:55

In news:4aaa452e$0$283$14726298@news.sunsite.dk,
Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> typed:

> [...]
> "Beware of people who dislike cats"
> til:
> "Beware of people who don't know about (web)standards"

Hej Stig.

Hvis der er en fejl med billedet er det ikke min svigersøns skyld. Jeg har
selv lagt det over på Picasa's webalbum. Billedet bliver på min skærm vist
som det skal, men jeg har så godt nok heller ikke den helt store forstand på
at beskære eller resize. Windows resizeprogram som jeg var utroligt glad for
kan desværre ikke bruges i Vista.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med web standard, for de to sidste
billeder du har sendt af Twix (den dejlige mis) er alt for store til min
skærm, så jeg skal sidde og flytte med både den lodrette og vandrette
"skyder" (eller hvad de nu hedder) for at se hele billedet. Du må nok lige
forklare mig hvordan man gør det rigtigt, så jeg kan rette det.

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-09-09 01:59

Tove Krieger wrote:

> Hvis der er en fejl med billedet er det ikke min svigersøns skyld. Jeg har
> selv lagt det over på Picasa's webalbum.

Nej, der er ikke fejl på billedet, men Picasa's webalbum er tilsyneladende
indrettet sådan, at billedet står lidt for langt til højre.

Det betyder at jeg kun kan se snuden, og hen til ca. ½ af øjet.
Resten er væk.

Men der er IKKE nogen scrollbar ("skyder"), så jeg har ikke mulighed for at
se resten af billedet - deraf min 'brok'.

Jeg er vant til, at alle 'websnedkere' efterhånden tror man bruger en
specifik kombination af browser og operativsystem, så derfor har jeg min
anden maskine klar til at se de ting jeg vil se, men ikke kan på denne her.

I øvrigt var min kommentar egentlig bare et skjult hint om at lægge
billederne op på www.dk-fritid-dyr-kat.dk

> [...]
> skærm, så jeg skal sidde og flytte med både den lodrette og vandrette
> "skyder" (eller hvad de nu hedder) for at se hele billedet.

Hov, det må jeg prøve at huske.
Jeg tænker ikke så meget på størrelser, når jeg klipper billederne til.
Jeg plejer vist bare at klippe det relevante ud, og resize til 50%.
Afhængig af hvor meget Twix fylder i billedet, så varierer størrelsen en del
(som du også har bemærket).

> Du må nok lige
> forklare mig hvordan man gør det rigtigt, så jeg kan rette det.

Du gør det rigtigt, men Google gør det forkert, og det er der ikke noget at
gøre ved.

Men med hensyn til de store billeder, så tror jeg de fleste browsere har en
zoom funktion.

I min Firefox er det hhv ctrl- og ctrl+
Altså holde ctrl tasten nede og taste + eller -.

Funktionerne ligger også under et menupunkt.
View hedder det på min engelske version.

Jeg har ikke en nyere Internet Explorer, men jeg mener at have hørt, at den
også har fået en zoom funktion.

Stig Johansen

Fra : Kate

Dato : 12-09-09 09:50

Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> wrote in

> Jeg har ikke en nyere Internet Explorer, men jeg mener at have
> hørt, at den også har fået en zoom funktion.

Jeg bruger IE7 og ja, når et billede er for stort til skærmen mindsker
den det selv til noget der passer. Vil man så se billedet i hele dets
størrrelse kan man det. Vidst nok bare ved at klikke på det, vidst nok=
jeg bruger det nærmest aldrig.

Iøvrigt ser jeg Mini helt som jeg skal, så IE kan godt vise billedet
rigtigt.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-09-09 10:23

> [...]
>
> Nej, der er ikke fejl på billedet, men Picasa's webalbum er
> tilsyneladende indrettet sådan, at billedet står lidt for langt til

Så må jeg nok lægge billeder ind fra kattegruppens hjemmeside i stedet for.
Den har jeg haft et album i de sidste 3 år, og jeg ved ikke lige hvorfor jeg
brugte Picasa. Der er nu ikke nogen der har bemærket til mig før, at
billederne ikke bliver vist rigtigt. Jeg prøver lige at lægge et andet
billede ind fra hjemmesiden. Det er Mini's øje hvor hun åbenbart ser på mig,
for der er et spejbillede af mig i øjet. Det lavede min svigersøn nærmest
som et kuriosum.:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1395&folder=1334&limit_start=0&limit_user=15

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-09-09 10:51

Tove Krieger wrote:

> Der er nu ikke nogen der har bemærket til mig
> før, at billederne ikke bliver vist rigtigt.

Du skal ikke tage det for mere end det er.

Det er nok mere afspejlet af, vi genne mange år har haft nogle debatter ovre
i .webdesigngrupperne.

Efter, gud ved ikke hvor, mange år fik vi stablet et møde sammen i Odense
sidste lørdag.

Det var en fed oplevelse at møde mennesker, som man kun har kendt af navn,
og indlæg, gennem ca. 15 år.

Men som sagt, så gik vores diskussioner på webdesign, standarder, og _meget_
andet.

Mit 'brok' var bare nogle tanker der flød over i forhold til tilstanden på
internettet - intet andet.

Jeg fortryder lidt jeg skrev indlægget, men nogle gange tænker jeg ikke lige
over hvilken gruppe jeg skriver i ;)

> [...]
> på mig, for der er et spejbillede af mig i øjet. Det lavede min svigersøn

Det link giver mig en oversigt over dit album, og ikke et specifikt billde,
men dette her ligner:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=tabby&picnumber=9113

FFS for et flot farvespil hun har

Stig Johansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-09-09 11:21

In news:4aab6fbb$0$290$14726298@news.sunsite.dk,
Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> typed:

> Du skal ikke tage det for mere end det er.

Nej, det gjorde jeg nu heller ikke

> Det er nok mere afspejlet af, vi genne mange år har haft nogle
> debatter ovre i .webdesigngrupperne.

Det er helt sikkert også et interessant emne. Hvis jeg havde været lidt
yngre ville det også være en interessant gruppe for mig, men jeg nyder blot
andres arbejde, med al den fantasirigdom der bliver lagt for dagen.

> Det link giver mig en oversigt over dit album, og ikke et specifikt
> [...]

Tak for det. Jeg synes også selv, at hun er en køn lille dame.

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-09-09 12:42

Brian H wrote:

> Så hed han Prutzen fordi han pruttede
> Hans fulde navn er nu "3D Wuffer Miawkat Prutzen", lige som andre store
> personligheder har mange navne, så skal han da også have det ;)

He-he, Twix prutter også, så det kan være han skal hedde:
Twix Von Prutzen Hörmer

Stig Johansen

Fra : Kate

Dato : 07-09-09 19:57

> He-he, Twix prutter også, så det kan være han skal hedde:
> Twix Von Prutzen Hörmer

Jeg sidder og bliver helt glad for at Mowgli bare snorker

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 07-09-09 14:44

Sikke dog mange skønne historier der følger med et katte navn

Hæhe jeg spurte fordi jeg kom i tanke om da min dyrlæge spurte om Rocke
udtaltes *Roche* nej sagde jeg, Det udtales rokke
Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 07-09-09 19:59

> Sikke dog mange skønne historier der følger med et katte navn
>
> Hæhe jeg spurte fordi jeg kom i tanke om da min dyrlæge spurte om
> Rocke udtaltes *Roche* nej sagde jeg, Det udtales rokke

Normalt når jeg første gang fortæller hvad min ene kat hedder ser folk
helt tom ud i øjnene. Mowgli kan man forholde sig til, det er et navn
man kender, men Lante...meget få spørger hvorfor han hedder sådan

--
Kate

gerne ældre.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 07-09-09 20:58

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med jeres katte og navne ?
>
> Mvh Allan

Da jeg var barn, havde vi hjemme to katte, en huskat ved navn Snif og en
siameser ved navn Musch-musch, et navn han faktisk lød.
Som voksen har jeg haft Rikke, Rikkemis eller miss Rikke, gråstribet med
hvid mave og hvide poter, hun blev næsten 19 år. Så fulgte Misse, gråstribet
med rødlig mave, Mia sortstribet med en hvid blis på brystet, RASmis, der
lige som Toves Mini var trefarvet, og som jeg fandt på RAS (Roskilde Amts
Sygehus), Gråmis, der var koksgrå og hvid.
Mine nuværende katte er Bølle, rundstrikket med sorte striber, han lever op
til sit navn, som han iøvrigt (også) fik, fordi vi nu bor på Langeland, med
de mange bynavne, der ender på -bølle.
Lulu, som vistnok er norsk skovkat eller ditto-blanding - hun ligner bare en
Lulu, en lille feminin yndig kat, der minder om Duchess fra Disney filmen,
hende der bliver forelsket i bissen Tom O´Malley.
Og endelig de to tortietøser Mille eller lille-Mille-mis, Millenavnet havde
hun allerede, da jeg hentede dem på gården, og hendes søster, der på gården
gik under navnet Winifred (!) - blev af mig omdøbt til Stribe, fordi hun
har en sort stribe på næsen og på oversiden af halen..

mvh Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-09-09 08:57

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gården gik under navnet Winifred (!) - blev af mig omdøbt til Stribe,
> fordi hun har en sort stribe på næsen og på oversiden af halen..

her kan I se mine katte - og forresten også mine labber (hunde)

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1482&limit_start=0&limit_user=15

mvh Anelise

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-09-09 02:58

Vores tidligere hunkat hed Grisen. Vores naboer syntes ikke at man kunne
kalde en kat det .-).
Men der er selvfølgelig en historie bag, da min kone altid har kunnet tænke
sig en gris - en
lanbrugsgris bare som kæledyr, med en sølepøl, og hvad der ellers hører til.
Da det ikke
har kunnet lade sig gøre, så kom katten til at hedde Grisen. På den måde fik
min kone sin
gris .

Mvh.

Karsten