Kattegård.
Fra : L. Larsen

Dato : 03-09-09 19:51

Jeg bliver desværre nød til at bygge en kattegård til min ene kat fordi
han overfalder andre katte. Han er ca. 12 år og har aldrig været en ret
livlig kat, pånær når der er andre katte som skal jagtes. :- ( Jeg er
dog meget i tvivl om hvilken størrelse gården skal have og hvor høj den
skal være. Er der nogen herinde der har et godt bud på hvad der skal til
for at han kan have det godt nu han skal spærres inde?

Med venlig hilsen
L. Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan G

Dato : 03-09-09 20:27

"L. Larsen" <ravnleKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal være. Er der nogen herinde der har et godt bud på hvad der skal til
> for at han kan have det godt nu han skal spærres inde?

Hej L larsen
Så stor som muligt ej det var for nemt.
Men katte bærer ikke nag, ja ikke mine ivertifald de lever i nuet.
Så mon ikke han bliver glad for en indhegning når han har vænnet sig til
det.

Hvis du vil værer sikker på at han bliver inde så lav noget der er lukket i
toppen.

Jeg har selv hegnet baghaven ind, med noget skodhegn. Det koster indimmellem
en springtur fra den ene kat.
Han har bestemt at sålænge han kan mase sig gennem hegnet, ja så er det ok.
Men han klatrer ikke over hegnet. Der er nu også en strømtråd i toppen der
kan tændes.

Mvh Allan

Fra : Heidi

Dato : 03-09-09 21:54

> Jeg bliver desværre nød til at bygge en kattegård til min ene kat ..... Er
> der nogen herinde der har et godt bud på hvad der skal til
> for at han kan have det godt nu han skal spærres inde?
<klip>

Hej Larsen :)

Jeg har sat nogle hylder op på væggen i forskellige niveauer, det synes mine
to katte er fedt, de ligger så højt som muligt - måske fordi de så har det
støreste overblik.De kan godt li at hoppe fra niveau til niveau.

Og da jeg satte en gammel lænestol derud også, så var Frede overlykkelig,
han elsker at ligge i den og snue.

Kattebakke er også god at have derude, både for ens egen skyld, og mine
katte foretrækker den i gården fremfor den indenfor.

Du kan se min kattegård her (lidt af den ihvertfald)
http://hei.homepage.dk/kattegaard.html

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Benny

Dato : 04-09-09 13:51

Hej.
Alt efter størrelsen af din have så har du flere muligheder.
Du kan lave et "bur" som Heidi har fået lavet.
Hvis du har en lille have, så kan du opsætte et trådhegn af 1" hønsetrådnet
rundt om hele haven. du SKAL huske at montere et vandret stykke IND i haven
på ca. 50 cm. det er flugtsikringen. det har jeg selv gjort. min have er ca.
5x5 meter. udhænget skal være fri af hæk og andre ting, som katten kan
bruge, som startsted for hop ag andre ting, som kan bruges som "flugt"
punkt.

Held og lykke med projektet.

Ping, Pong og Benny

Fra : L. Larsen

Dato : 13-09-09 14:40

Jeg har masser af plads til at bygge en kattegård, mit problem er hvor
stor den egentlig skal være. er 20 kvm nok? Jeg tænkte 4x5meter, eller
skal den heller være lang og smal?