Sammenføring af voksne katte
Fra : Allan Nielsen

Dato : 01-09-09 13:22

Hej med jer!...

Vi søger lidt "hjælp" angående sammenføring af voksne katte

Vi bor på landet med god plads omkring os og havde tidligere 2 katte +
schæferhund.
Den ældste kat er en steriliseret hunkat (gårdkat) på 6 år. Den anden
er en stor hankat (norsk skovkat) på lidt over et år.
Den ældre hun kat har altid været en "pæn" dame og har været en smule
reserveret for nye katte. Men i sidste ende kommer de fint ud af det
sammen.
Den store hankat er normalt så god som dagen er lang, selvom vores
hund snuser og skubber til ham, eller når vores datter på 3 år slæber
rundt i huset med ham. Han har altid været god og legesyg.

Nu kan vi så mærke på ham, at han er kommet i "brunst" (kan være væk i
længere tid, miaver løs og er i det hele taget bare blevet VOKSEN og
STOR!).. Han er blevet en rigtig hankat, der ved hvad han vil!

For et par uger siden fik vi så en ny Norsk skovkat, en hun på ca. 2
år.

Vores ældre hun og den nye har det fint sammen, de kan nok spise
sammen osv.
MEN! Vores hankat kan absolut ikke klare hende. Eller så skal han bare
vise sin dominans fuldstændig.
Vi har flere gange prøvet at sætte dem sammen, men hankatten miaver/
brøler bare rigtig højt af hende, mens hun finder et hjørne og gemmer
sig mens hun knurrer. Han gør dog ikke hende noget
Her til aften prøvede vi så igen, hvorefter han i 5 sekunder miavede
af hende og så blev hun jagtet i et hjørne og fik smæk, så totterne
fløj rundt. Vi fik det selvfølgelig stoppet og fik dem hver for sig.
Efterfølgende kan vi tørre en stor portion af hendes tis op fra
gulvet.

Det undrer os, at de begge er så gode omkring hunden og børnene, men
de kan bare ikke fordrage hinanden..

Er der nogle der har erfaringer med noget lignende?.. Så vil vi gerne
høre lidt om det

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-09-09 20:42

In news:aee3bf95-7e47-43f6-bf39-71653bf3989d@f33g2000vbm.googlegroups.com,
Allan Nielsen <allanmaler@gmail.com> typed:
> [...]
> de kan bare ikke fordrage hinanden..
>
> Er der nogle der har erfaringer med noget lignende?.. Så vil vi gerne

Det kunne måske være en god idé at få hankatten kastreret.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Allan G

Dato : 01-09-09 20:44

"Allan Nielsen" <allanmaler@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Må jeg skrive først ?

Nej det bliver ikke pænt skrevet af mig.
Men Hankatte bør miste og blive neutrauliserede.
AvAv men sådan er det med katte i flok.

Mvh Allan

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 01-09-09 20:54

On Tue, 1 Sep 2009 12:21:30 -0700 (PDT), Allan Nielsen
<allanmaler@gmail.com> wrote:

> [...]

>fløj rundt. Vi fik det selvfølgelig stoppet og fik dem hver for sig.
>Efterfølgende kan vi tørre en stor portion af hendes tis op fra

Fjern hans boller, så går det hele sikkert i orden!!

Niels Peter

Fra : Allan Nielsen

Dato : 01-09-09 23:40

On 1 Sep., 21:54, Niels Peter Hansen <n...@bluewhite.dk> wrote:

> Fjern hans boller, så går det hele sikkert i orden!!
>
> Niels Peter

Hehe, problemet er så bare, at vi enormt gerne vil have killinger ud
af de to!...
De er begge enormt flotte katte og vi kunne godt tænke os nogle små
killinger med tiden

Jeg kunne forsåt hans reaktion, hvis det nu var en ny hankat vi slæbte
ind i huset.. Men det er jo en dejlig lille hunkat!... Som vi håbede
han ville synes om

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 02-09-09 07:47

On Tue, 1 Sep 2009 22:39:34 -0700 (PDT), Allan Nielsen
<allanmaler@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg kunne forsåt hans reaktion, hvis det nu var en ny hankat vi slæbte
>ind i huset.. Men det er jo en dejlig lille hunkat!... Som vi håbede

I så fald ville jeg vente med at sætte dem sammen, til hun kommer i
løbetid - det kommer hun nok ikke foreløbig, sådan som han kører på

Niels Peter

Fra : Kari Eiffert

Dato : 02-09-09 14:57

> [...]
>
>Jeg kunne forsåt hans reaktion, hvis det nu var en ny hankat vi slæbte
>ind i huset.. Men det er jo en dejlig lille hunkat!... Som vi håbede

Jeg tror desværre ikke det bliver så nemt. Det er nok et spørgsmål om at han
ikke vil miste den plads han har i hierakiet. En fertil hankat er højere i
hierakiet end en steriliseret hunkat. Men en fertil hunkat er højere i
hierakiet end en fertil hankat. Så han mister pladsen som leder. Nogen
finder sig i det, men det lader det godt nok ikke til at han har tænkt sig.
Nogen gange bestemmer vi ikke hvordan det hele skal ende. Og jeg tror det
her ender galt, hvis ikke en af dem kommer under kniven Desværre.

Mvh Kari