Satans lopper
Fra : Kim2000

Dato : 26-08-09 19:49

Hunmissen er behandlet med loppekur og der er ikke een eneste på hende, men
det er der på killingerne (3 uger), tør man behandle dem? (Tør man lade
være?).

Iøvrigt så finder vovse sig ikke i når de vælter ud af kurven, ind i munden
med den og op i kurven med den igen.

mvh
Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-09 20:20

In news:4a9583b7$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Kim2000 <kim2000@surfer.dk> typed:
> [...]
>
> Iøvrigt så finder vovse sig ikke i når de vælter ud af kurven, ind i
> munden med den og op i kurven med den igen.

Jeg bruger Advantage vet. til Mini, og der står på indlægssedlen at diende
killinger under 8 uger *ikke* må behandles, men jeg ved så ikke om det
gælder alle loppemidler. Jeg stoppede med Frontline Combo for flere år
siden, da dyrlægen frarådede det middel på grund af resistens hos lopperne.
Midlet kan selvfølgelig være blevet mere effektivt siden.

Jeg er dog næsten sikker på, at hvis dine killinger kun er 3 uger, så må de
ikke behandles overhovedet. Prøv at ringe til din dyrlæge og spørg.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-08-09 12:17

Tove Krieger wrote:
> [...]
> Jeg er dog næsten sikker på, at hvis dine killinger kun er 3 uger, så
> må de ikke behandles overhovedet. Prøv at ringe til din dyrlæge og

Du kan anvende Frontline Vet spray fra de er få dage gamle.

1/4 liter sprayflaske koster omkring 200,-

--
/Frank

Fra : HSLK

Dato : 27-08-09 12:11

Kim2000:
> [...]
> være?).
>
> Iøvrigt så finder vovse sig ikke i når de vælter ud af kurven, ind i munden

Hejsa

Du kan købe frontline vet i en lille pumpe flakse det må bruges til
helt små killinger.

du pupmer den mænge du må bruge ned i en kop tager et stykke vat og
dypper i koppen og så gnider du vattotten mod killingens pels, det
virker meget hurtigt.

Knus Henriette.

Fra : Allan F

Dato : 27-08-09 12:14

"HSLK" <bankehytten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i koppen og så gnider du vattotten mod killingens pels, det virker meget

Det har jeg prøvet til mine - for det første er det isopropylbaseret og
stinker så kattene og jeg blev ret uvenner, for det anden havde det absollut
ingen som helst effekt.

Allan F

Fra : HSLK

Dato : 27-08-09 12:29

Hejsa

> [...]
> stinker så kattene og jeg blev ret uvenner, for det anden havde det absollut

Det har virket både på de killinger jeg har brugt det på og hvalpen
uden problmer.

Knus Henriette.

Fra : Allan F

Dato : 27-08-09 15:04

> Hejsa

> Det har virket både på de killinger jeg har brugt det på og hvalpen uden
> problmer.
>
> Knus Henriette.

Jeg gav mine 2 en ordenlig omgang (24 pumpeslag til hver) 3 gange med 14
dages mellemrum. De havde masser af lopper efter måneden var slut. Så rendte
jeg til dyrlægen, og fik noget 'Advocate' - og et par timer efter de havde
fået det, kunne jeg se lopperne dø på maven af kattene. Og det er nu 3 uger
siden og jeg har kun set en enkelt loppe siden.

Allan F

Fra : HSLK

Dato : 28-08-09 06:55

Hejsa

> [...]
> fået det, kunne jeg se lopperne dø på maven af kattene. Og det er nu 3 uger
> siden og jeg har kun set en enkelt loppe siden.

Såvidt jeg husker må man ikke anvende Advocate før killingerne er 9
uger.

Jeg ved ikke hvordan du har på ført det jeg brugte en vattot, jeg har
ingen ideer om hvorfor det ikke virkede for dig for her har det altid
virket.

Knus Henriette.

Fra : Allan F

Dato : 28-08-09 09:33

> [...]
>
> Jeg ved ikke hvordan du har på ført det jeg brugte en vattot, jeg har
> ingen ideer om hvorfor det ikke virkede for dig for her har det altid

Først prøvede jeg at spraye det på og gnide det ind, derefter pumpede jeg
noget ud i en plastickop og gned det ind i pelsen - sådan som der stod på
brugsvejledningen.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-08-09 18:02

Allan F wrote:
> "HSLK" <bankehytten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Jeg tror i taler om forskellige produkter. Frontline Vet kan anvendes fra
killingerne er 2 dage gamle.

> Først prøvede jeg at spraye det på og gnide det ind, derefter pumpede
> jeg noget ud i en plastickop og gned det ind i pelsen - sådan som der
> stod på brugsvejledningen.

Jeg plejer at bruge operationshandsker og spraye i dem.

--
/Frank