Er jeg helt tosset?
Fra : Kim2000

Dato : 10-08-09 22:19

Ja, det er muligt, men jeg har svært ved at forstå at venner og bekendte er
enige om at jeg er tæt på dyremishandling og tæt på et lag tæsk fordi jeg
siger åbent at missen fik 5 killinger, og at jeg vil sælge dem fra de er 12
uger - og nu kommer så pointen, men er de ikke solgt når de er 16-20 uger,
ja så bliver de altså aflivet. Da vi har 2 i forvejen (og hund, ænder, mus,
fisk og kaniner).

De mener at jeg med den indstilling burde have aflivet dem da de blev født -
og så meget for dyrevelfærd, når den ene siger at han hurtigt kunne smide
dem ned i asfalten og "så er du af med dem".

Det skulle åbenbart være mere humant..... Så undrer jeg mig.

mvh
Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-08-09 10:37

In news:4a808ed1$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Kim2000 <kim2000@surfer.dk> typed:
> [...]
> kunne smide dem ned i asfalten og "så er du af med dem".
>
> Det skulle åbenbart være mere humant..... Så undrer jeg mig.

Jeg synes nu heller ikke, at de burde aflives fordi de ikke er solgt efter
12 uger. Det burde de have været straks efter fødslen hvis du allerede
dengang vidste hvordan det evt. kunne gå m.h.t. afsætningsmulighederne.

Der er mange måder man kan afsætte de små på. Blandt andet igennem
www.vildkat.dk som formidler mange katte. Det koster så en smule ulejlighed
og lidt penge, men det er du jo nok ikke indstillet på kan jeg forstå. Det
bedste havde jo nok været hvis du havde fået neutraliseret din hunkat inden
det gik "galt".

Jeg kunne ikke selv tænke mig at få små killinger aflivet fordi de er
uønskede. Jeg ser sådan på det, at når man har påtaget sig ansvaret for dyr,
har man også en forpligtelse til at sørge for at de ikke formerer sig, hvis
man ikke er indstillet på at tage konsekvenserne. Sådan er vi alle jo så
forskellige.

Håber på det bedste for de små.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kim2000

Dato : 11-08-09 13:16

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg synes nu heller ikke, at de burde aflives fordi de ikke er solgt efter
> 12 uger. Det burde de have været straks efter fødslen hvis du allerede

jeg skrev jeg jo også 24 uger....

Fra : Brian H

Dato : 11-08-09 14:35

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> jeg skrev jeg jo også 24 uger....

Nej...

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-08-09 15:46

In news:4a816119$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Kim2000 <kim2000@surfer.dk> typed:

> jeg skrev jeg jo også 24 uger....

Du skrev altså 16-20 uger, men det skal ikke skille os ad. Mit standpunkt er
stadig det samme uanset killingernes alder.

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-08-09 16:09

In news:4a818441$0$309$14726298@news.sunsite.dk,
Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> typed:
> In news:4a816119$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Kim2000 <kim2000@surfer.dk> typed:

> Du skrev altså 16-20 uger, men det skal ikke skille os ad. Mit
> standpunkt er stadig det samme uanset killingernes alder.

Udover at have gjort dig bekendt med mit standpunkt, vil jeg da lige spørge
hvorfor du skriver "sælge" dem. Har du evt. overvejet bare at afhænde dem
uden andet end en symbolsk betaling. Dyr skal ikke handles helt gratis synes
jeg, da man risikerer at de kommer til de forkerte mennesker. Jeg er sikker
på, at der er mange der gerne vil have en lille tortie-killing. Jeg har jo
selv en snart 9-årig af slagsen, og de er altså så smukke med de forskellige
farver.

Den person der har foreslået at smide dem ned i asfalten skulle have en
omgang tæsk. Hvad er det dog for et synspunkt at lufte ? Han må da ikke være
rigtig klog.

Du tog et ansvar da du skaffede dig mor-katten, så jeg synes at du skal
prøve at leve op til det ansvar. Jeg vil tro at størsteparten af gruppens
medlemmer vil være enig med mig.

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-08-09 16:26

Tove Krieger wrote:

> Dyr skal ikke handles helt gratis synes jeg

Hov , hov - Vi fik da vores Twix ganske gratis (udover kastrering,
øremærkning m.v.).

Men i øvrigt er jeg enig i dine synspunkter.

Stig Johansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-08-09 16:39

In news:4a818e0b$0$309$14726298@news.sunsite.dk,
Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> typed:

> Hov , hov - Vi fik da vores Twix ganske gratis (udover kastrering,
> øremærkning m.v.).

Vi fik skam også lille Mini helt gratis, da vore naboer heller ikke kunne
finde ud af, at få deres hunkat steriliseret. Det resulterede i flere kuld,
og da de var træt af killinger fik deres to piger lige pludselig "allergi",
hvorpå hele den lille familie blev aflivet. Heldigvis nåede vi da at redde
Mini. Hun gik med hendes mor og søskende for lud og koldt vand uden for i en
carport i 10 graders kulde, så der røg det gode naboskab - men de er
heldigvis også flyttet.

Jeg tror ikke at nogen kat i hele kongeriget har det bedre end jeres Twix
(og selvfølgelig vores Mini). Det er ihvertfald to heldige katte.

> Men i øvrigt er jeg enig i dine synspunkter.

Mon ikke mange er det ?

Fra : Kate

Dato : 11-08-09 18:26

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> Vi fik skam også lille Mini helt gratis, da vore naboer heller
> ikke kunne

hihihi, jeg har også fået de fleste af mine katte gratis. Lante købte
jeg for et symbolsk beløb af en opdrætter som 2-årig. Mowgli købe jeg
ligeledes for et symbolsk beløb gennem denne gruppe, men dybest set er
jeg enig i at dyr skal koste penge. Heldigvis er vi da stadig en hel
del som ikke tager betaling som udtryk for hvor meget et dyr er værd.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-08-09 17:29

Tove Krieger wrote:

> Vi fik skam også lille Mini helt gratis, da vore naboer heller ikke kunne
> finde ud af, at få deres hunkat steriliseret.

Hvorfor hedder en kat Mini? - og hvor kom hun fra?

The storyteller:
Vores gamle nabo, som nu er flyttet over på den anden side af vejen, har
haft kat i mange år.
Den sidste (Line) måtte aflives pga, vistnok noget kræft.

De havde valgt, ikke at have(få) flere katte, da det gør lidt ondt når de
forsvinder.

Bagboen har en (tortie), der tilsyneladende ikke er steriliseret, og valgte
at lægge 4 killinger hos naboen.

4 blev til 2, og jeg har ikke hele historien, men for nogle uger siden lød
der noget piveri fra loftet hos min 'gamle nabo'.

Det viste sig, at moderen havde flyttet killingerne op på deres loft, uvist
hvordan, og der lå 'Mini' tilbage, og den hvor den anden blev af, er uvist.

Rød var den, den lille satan, så på en eller anden måde nedsmeltede hjertet
på 'den gamle nabo'.

I første omgang var den for lille til at blive passet, så moderen fik lov
til at komme ind og patte.

De har taget hende til sig, og nu er den omkring 11-12 uger, men hvorfor
'Mini'.

Jo - barnebarnet var på besøg, og sagde: 'Det er da en mini-kat', og derfor
hedder den 'Mini'.

Jeg så hende for første gang i fredags, og sikken en 'skidespræller'.
Hun var i snor, men alligevel kunne hun hoppe op i blommetræet, hoppe efter
de dér flyvende ting, og håndklæderne på tørresnoren skulle da også have
lidt 'høvl'.

Nåh ja, mine fødder og træsko skulle da også have 'bank' :)

Stig Johansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-09 18:38

In news:4a844001$0$301$14726298@news.sunsite.dk,

> Jo - barnebarnet var på besøg, og sagde: 'Det er da en mini-kat', og
> derfor hedder den 'Mini'.

Smart barnebarn du har. Hun har nemlig helt ret. Første gang jeg så Mini var
hun ikke mange uger gammel, og hun søgte hele tiden ind til os for at få
lidt varme i vores udestue. Det var bidende koldt udenfor.

Hun var simpelthen så lille, at hun blev døbt Minimis (det hedder hun i
dyrehospitalets kartotek). Det bliver bare forkortet til Mini i daglig
tale..........derfor.

Dyrehospitalet har faktisk flere "klienter" der hedder Mini, så navnet er
ikke så usædvanligt endda.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 13-08-09 20:04

> [...]
> tale..........derfor.
>
> Dyrehospitalet har faktisk flere "klienter" der hedder Mini, så navnet er

hej Tove

det er lidt sjovt med kattenavne, min første kat Rikke hed aldrig andet end
Rikkemis eller miss Rikke, så kom Misse, det gav jo lige som sig selv, den
næste var Mia, kaldet Miamis, den smukke trefarvede Rasmis (RAS efter
Roskilde Amts Sygehus, hvor jeg fandt hende), Gråmis, der var mørkegrå og
hvid.
Nu har jeg så Bølle (eller Bøllemissen, Bølledrengen, eller mors egen
Bølledreng), smukke lille Lulu eller Lullemis, Lulletøs, eller hvad hun
lyder _hver_ gang : honoLULU (sidste halvdel nærmest sunget ud) og til sidst
tortietøserne Mille eller lille-Mille-mis og Stribe eller Stribemissen - som
jo slet ikke er stribet, men har en enkelt sort stribe på næsen.

Der har tidligere været en spørgeundersøgelse om de navne, vi har givet til
vores hunde, mon ikke der også en dag kommer en om vores kattes navne

venlig hilsen, Anelise.

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-09 21:23

In news:4a846399$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> [...]
> Der har tidligere været en spørgeundersøgelse om de navne, vi har
> givet til vores hunde, mon ikke der også en dag kommer en om vores

Hej Anelise.

Ja, det kunne da være meget sjovt at høre alle de forskellige og nogle gange
aparte navne, som jeg selv også har brugt i tidens løb. Mini er den eneste
hunkat i rækken. De andre har været hanner.

Min allerførste kat (sort med lidt hvidt på brystet) blev kaldt Jivser
(spørg ikke hvorfor), de to næste hed Pjevser som også var sort med lidt
hvidt og hvide poter og Nuser som var en grå tabby. Så kom Mivser som var
hvid med gråstribet "kalot" og ryg, og så endelig lille Mini som jo er en
dejlig tortiepige.

Hvad man dog kan finde på af skøre navne. Det bliver så til 5 katte
ialt i løbet af 31 år, og de har alle været højt elsket af min mand og jeg.
Mini bliver 9 år om et par måneder, så jeg håber på at hun har mange flere
gode år tilbage.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 14-08-09 08:56

> [...]
> ialt i løbet af 31 år, og de har alle været højt elsket af min mand og
> jeg. Mini bliver 9 år om et par måneder, så jeg håber på at hun har mange

hej igen Tove

jeg er sikker på, at Mini bliver gammel med det gode beskyttede liv, hun har
hos jer med kattegård.
Mine nuværende fire katte kommer også kun ud i kattegården, men førhen boede
jeg i landlige omgivelser lidt udenfor Holbæk, og da var mine katte
ude-indekatte, dog altid inde om natten. Jeg har cyklet mange ture ad de
lokale veje, raslende med foderbægeret og kaldende kattens navn, når jeg
syntes, at den havde været væk i for mange timer, så det er meget mere
afstressende for mig med en kattegård, men formentlig ikke så spændende for
kattene.
Jeg ville gerne kunne lukke dem ud i min lille indhegnede have, men
andelsboligforeningen tillader kun hegn og hække i max. 1,30 meters højde,
og så højt kan de sagtens klatre eller springe.

mvh Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-09 09:41

In news:4a851894$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:
> hej igen Tove
>
> jeg er sikker på, at Mini bliver gammel med det gode beskyttede liv,
> hun har hos jer med kattegård.

Hej igen Anelise.

Det håber jeg da også på.

> [...]
> andelsboligforeningen tillader kun hegn og hække i max. 1,30 meters
> højde, og så højt kan de sagtens klatre eller springe.

En kattegård er er rigtig dejlig ting at have, og kattene kommer jo trods
alt ud i den friske luft.

Nu var Mini så vant til at kunne komme ud i haven en times tid om dagen, men
det blev der jo sat en brat stopper for, da genboens hund bed hende i benet.
Ikke nok med det, så benægter genboen at hunden har været inde i vores have
Utroligt så stupide nogle mennesker kan være. Min mand overværede det,
og hun stod på den anden side af vejen og piftede og galede efter hunden,
som tidligere ofte rendte rundt i vores have fordi den ikke er i snor.

Jeg tror at Mini savner marken uden for baghaven og havebassinet, men hun
plager ikke om at komme ud. Hun ligger bare og stirrer længselsfuldt derud,
så jeg har lidt ondt af hende.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 14-08-09 10:52

> [...]
>
> Jeg tror at Mini savner marken uden for baghaven og havebassinet, men hun
> plager ikke om at komme ud. Hun ligger bare og stirrer længselsfuldt

ja, jeg læste din tidligere tråd om overfaldet på Mini - de genboer er vist
udenfor enhver terapeutisk rækkevidde (
Jeg er glad for, at jeg ikke har børn/børnebørn, der bliver "undervist" af
sådan en skør person.

Jeg håber, Mini snart kommer over overfaldet uden mén.

mvh Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-09 11:37

In news:4a8533b9$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:
> hej igen Tove
>
> ja, jeg læste din tidligere tråd om overfaldet på Mini - de genboer
> er vist udenfor enhver terapeutisk rækkevidde (

Også i den grad. Hendes sidste jubelnummer vil blive for langt til at
beskrive her. Du ville korse dig hvis du hørte om det. Den kone er
skingrende sindssyg, men jeg nærer stadig håb om, at de bliver nødt til at
flytte. De har efterhånden så mange fjender her, så hvis jeg var hende ville
jeg helt sikkert været flyttet for flere år siden. Det eneste vi ønsker, er
fred og ro og lov til at passe os selv, vi prøver at ignorere hende, men det
må vi åbenbart heller ikke. Godt at vore andre naboer er normale og søde
mennesker.

> Jeg er glad for, at jeg ikke har børn/børnebørn, der bliver
> "undervist" af sådan en skør person.

Også jeg. Hun er så dum og indskrænket at det ligefrem gør ondt.

> Jeg håber, Mini snart kommer over overfaldet uden mén.

Der er altså en anelse endnu med benet. Når hun ligger ned strækker hun
venstrebenet helt ud, og hvis man bøjer det kan hun godt give et lille piv,
så det er vist ikke helt ovre endnu. Bliver det ved må vi op på
dyrehospitalet igen, så de kan kigge på det. Hun halter godt nok ikke mere,
så jeg vil tro at det nok skal fortage sig helt med tiden. Det lille pjok,
det her havde hun altså ikke fortjent.

Fra : Michel

Dato : 16-08-09 14:42

Hej Tove,

> [...]
> ønsker, er fred og ro og lov til at passe os selv, vi prøver at ignorere
> hende, men det må vi åbenbart heller ikke. Godt at vore andre naboer er

Som jeg også skrev i hundegruppen:

Anmeld dem til politiet for "overfaldet" på Mini. Næste gang slår hendes
utilpassede hund måske en kat eller en hund ihjel. Eller skambider et barn
eller for den sags skyld en voksen. Det skal de tage alvorligt! Og hvis
andre af de normale naboer har været ude for tilsvarende, så bed dem om at
anmelde det også. Om hunden skal aflives, eller om iditoerne bliver tvunget
til at flytte, er svært at sige, men situationen er da uholdbar. En
"nabokrig" er altid ubehagelig, men gør noget alligevel!

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel

Dato : 16-08-09 14:49

Hej igen,

Et hurtigt PS!

> Anmeld dem til politiet for "overfaldet" på Mini.

Ja, jeg ved godt, det sikkert ikke bliver nemt for det er jo påstand mod
påstand, og den rablende vil jo givetvis hævde, at hendes hund aldrig har
været inde i jeres have, men hun og hendes løse hund skal efter min bedste
overbevisning ikke have lov til at terrorisere jer. Er der ikke en
grundejerforening, der måske kan hjælpe med at få fjernet hende eller i det
mindste hunden?

Mvh
Michel

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-08-09 16:24

In news:4a880e53$2$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Michel <nosp@mthanks.dk> typed:
> [...]
> Er der ikke en grundejerforening, der måske kan hjælpe med at få
> fjernet hende eller i det mindste hunden?

Hej Michel.

Jeg anmeldte det også, men der blev ikke skrevet rapport. Jeg fik kun at
vide af vagthavende, at hendes forsikring var forpligtet til at betale
dyrlægeregningen.

Og ganske rigtigt, hun hævdede senere over for trediemand, at hendes hund
aldrig har været i vores have. Det har den skam været tit uden at vi har
klaget over det, det var først da den bed Mini at vi reagerede som vi
gjorde. Min mand så at den gjorde det, alt imens hun stod og galede og
piftede på hunden, men det bliver som du også nævner påstand mod påstand, så
hun er nok heller ikke bleg for at mene, at Mini må have bidt sig selv i
benet for sjov.

Grundejerforeningens bestyrelse sidder på deres flade, og foretager sig
intet for at hjælpe grundejerne, så det kan vi lige så godt opgive. De
blander sig principielt aldrig i nabostridigheder, og jeg ved helt ærligt
snart ikke hvad vi har dem til. Jeg sad selv i bestyrelsen i 13 år som
kasserer, og dengang fik vi da lavet noget, men de tider er forbi forlængst.

Jeg vil lige for retfærdighedens skyld bemærke at det er *ikke* en bidsk
dræberhund, men en ganske almindelig sort labrador. Den er nok ikke vant til
katte, så naturen er simpelthen gået over optugtelsen og uden snor er der jo
ikke kontrol over den. Det ville dog ikke undre mig, hvis den en dag bed
hendes 12-årige uvorne knægt. Den knurrer tit ad ham fordi han elsker at
drille den, men på et tidspunkt får hunden vel nok af hans drillerier, det
må man da håbe.

Fra : Kate

Dato : 17-08-09 13:39

> . Den knurrer tit ad ham fordi han elsker at
> drille den, men på et tidspunkt får hunden vel nok af hans
> drillerier, det må man da håbe.

Desværre bliver hunde så nok aflivet fordi den er utilregnelig. Det er
lige præcis nogle mennesker som dem der gør at der snart lovgives om
alt. Det er eddersynd for hunden, for den kan jo ikke gøre for at den
ikke bliver opdraget og trænet. Øv, hvor er det bart en sur situation i
er havnet midt i.
Så trods alt hellere mine højtråbende naboer, det skader heldigvis kun
ørerne

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-08-09 14:42

In news:Xns9C6A94F1B4249doughnutoliwerinvali@130.225.247.90,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> Desværre bliver hunde så nok aflivet fordi den er utilregnelig.

Jamen kære Kate. Det er da ikke hunden der er utilregnelig, den skal bare
finde sig i at blive drillet. De skulle hellere give ungen en ordentlig
overhaling, så han kan lære at omgås andre - både hunde og mennesker.

> [...]
> i er havnet midt i.
> Så trods alt hellere mine højtråbende naboer, det skader heldigvis kun

Jeg har egentlig også den største medlidenhed med hunden, den ved jo ikke
bedre når opdragelsen halter.

Og ja, jeg ville også meget hellere have højtråbende naboer end al den
terror vi bliver udsat for, både fra dem, deres uvorne unge og hans
kammerater, men det får forhåbentlig også en ende en dag.

Fra : Kate

Dato : 17-08-09 20:38

> Jamen kære Kate. Det er da ikke hunden der er utilregnelig, den
> skal bare finde sig i at blive drillet.

Jamen, det er det jeg mener. Den dag den får nok og bider lorteungen,
så er det hunden der får skylden, ikke ungen.....sådan går det desværre
ofte og hunden er jo totalt uden skyld, den er jo bare hund.

Da jeg i sin tid havde Oliwer, kat, var der også folk der mente at den
skulle aflives. Ganske rigtigt var han meget sær, men hvis man
overholdt nogle få regler gjorde han ikke noget. En enkelt af mine
daværende venner kunne ikke få ind i sit hoved at når jeg bad hende
holde sig fra katten, så betød det "Hold dig fra katten" og da hun så
blev revet så var katten psyko, jeg blev ganske arrig og fortalte hende
på godt dansk at hun jo bare kunne høre efter.....Det er den slags
mennesker som bare aldrig skal have dyr, for de forstår ikke at læse
dyret. Det jeg vil sige er at katten, uanset hans særheder, stadig bare
var en kat.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-09 21:26

In news:4a844f58$0$302$14726298@news.sunsite.dk,
Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> typed:
> In news:4a844001$0$301$14726298@news.sunsite.dk,
>
> Dyrehospitalet har faktisk flere "klienter" der hedder Mini, så
> navnet er ikke så usædvanligt endda.

Hej igen Stig.

Jeg glemte helt at spørge dig om din Twix's navn mon skyldes en forkærlighed
for de her 2-pak knasende "guffer" som smager så dejligt. ?

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-08-09 05:36

Tove Krieger wrote:

> Jeg glemte helt at spørge dig om din Twix's navn mon skyldes en
> forkærlighed
> for de her 2-pak knasende "guffer" som smager så dejligt. ?

Det er jeg sikker på.
Men det var nu knægten, der fandt på at kalde ham Twix.

Vi sad og snakkede om hvad han skulle hedde, og vi syntes ikke rigtig vi
kunne finde på noget - indtil knægten sagde: "Hvad med at kalde ham Twix?"

Det lød egentlig meget godt, og det skulle ikke undre mig om han netop
spiste en Twix på det tidspunkt.

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-08-09 05:40

Stig Johansen wrote:

> Vi sad og snakkede om hvad han skulle hedde, og vi syntes ikke rigtig vi
> kunne finde på noget

Så lige der blev snakket navne.
Vores første kat hed bare 'mis' - hvor opfindsomt :)
Den næste hed Lulu, og nummer 3 hed Benni.
Nummer 4 er Twix, som vi har nu.

Stig Johansen

Fra : Kate

Dato : 14-08-09 07:34

Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com> wrote in

> Så lige der blev snakket navne.
> Vores første kat hed bare 'mis' - hvor opfindsomt :)
> Den næste hed Lulu, og nummer 3 hed Benni.
> Nummer 4 er Twix, som vi har nu.

Det er lidt sjovt. Da jeg fik min første kanin, et par efter jeg var
flyttet hjemmefra, vidste jeg bare den ikke skulle hedde et af de
sædvanlige kaninnavne såsom Stampe eller Ninus, derfor lagde jeg et
arbejde i at finde et navn til hende. Dette gik igen til alle mine
kaniner og sidenhen katte.

Året før jeg flyttede hjemmefra anskaffede min mor en kat, jeg ville
have den skulle hedde Frederik, men min mor bestemte den skulle hedde
Pusser.
Da jeg flere år senere endeligt fik min førse kat huskede min mor mig
på navnet, så katten endte med at hedde Freddie.
Siden kan Johan og Sofie, så Ludvig, derneæst Oliwer. Freddie blev
desværre ikke særligt gammel pga sygdom. Ludvig blev min sidste udekat,
fordi han forsvandt sporløst. Oliwer valgte dyrlægen at atave med W
fordi det åbenbart var modenavn til katte på det tidspunkt.
Jeg havde en Doughnut indtil sidste år ved denne tid og nu har jeg
Lante og Mowgli
Jeg håndhæver 2 ting i mit navnevalg, ikke at bruge det samme navn 2
gange og de må ikke hedde mis
At de så har alverdens kælenavne er en anden ting.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : /Jensen

Dato : 11-08-09 19:37

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> ... og nu kommer så pointen, men er de ikke solgt når de er 16-20 uger, ja
> så bliver de altså aflivet...

Selvfølgelig skal man leve op til sit ansvar og gøre sit yderste for, at
killingerne skal få et godt hjem - og så sørge for at få katten
neutraliseret, så det ikke sker igen. Der bliver født alt for mange
kattekillinger, og det er ikke OK at få killinger, måske fordi børnene synes
det kunne være sjovt, for så at aflive dem. Jeg siger ikke, at det er
tilfældet hos jer - der kan være 1000 gode grunde til at I er endt i denne
situation.

Når det så er sagt, så mener jeg principielt ikke et dyrs liv har værdi i
sig selv (!). Det er forbeholdt mennesker. Hvis du ikke kan komme af med
killingerne, og I ikke selv kan have dem, jamen så skal de da bare aflives.
Det er på ingen måde dyrplageri og bør ikke give dig dårlig samvittighed.
Hvis det derimod sker igen...

/Jensen

Fra : Kim2000

Dato : 11-08-09 19:42

"/Jensen" <usenetSLET@catch21.eu> skrev i en meddelelse

> [...]
> aflives. Det er på ingen måde dyrplageri og bør ikke give dig dårlig
> samvittighed. Hvis det derimod sker igen...

Hun har i hvert fald fået p-piller, men de har enten ikke virket eller hun
har kastet dem op. Nu skal hun steriliseres da vi ikke gider det bøvl med at
dels komme af med dem, dels ikke gider bøvlet når de pisser og skider
indendørs indtil de er renlige - for slet ikke at tale om det larm og roderi
de får lavet.

Fra : Heidi

Dato : 14-08-09 21:38

Hej

Du kunne prøve at høre på internaterne, godt nok koster det et mindre beløb
at indlevere en killing til nyt hjem, men de skal først gennem dyrlægetjek
mv, så det er vel ok, de tager "private" kilinger hvis de ikke har nogle på
ders internater (ihvertfald de internater jeg kender til)

Hvor i landet bor du?

Ellers forsøg da på vildkat.dk - dyrenettet.dk dba.dk guloggratis.dk og husk
at tage nogle gode billeder :)

Godt at høre du får morkatten steriliseret nu, så er du fri for at tænke
mere over om der kommer flere småfolk

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Kim2000

Dato : 15-08-09 16:54

"Heidi" <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> husk at tage nogle gode billeder :)
>
> Godt at høre du får morkatten steriliseret nu, så er du fri for at tænke

Selvfølgelig har jeg tænkt mig at kæmpe for at komme af med dem ellers ville
det jo være helt gakgak. Jeg bor i Jammerbugten, og det er på landet, så der
er godt nok mange kattekillinger. Alene i de tre klasser jeg har på skolen
kunne jeg tælle mindst 45-50 killinger ifølge ungerne.

Fra : Ragna

Dato : 15-08-09 18:20

Kim 2000 skrev:
> [...]
>så der er godt nok mange kattekillinger. Alene i de tre klasser jeg har på
>skolen kunne jeg tælle mindst 45-50 killinger ifølge ungerne.

Hej Kim!

Måske kunne du (mis)bruge din stilling til at agitere for, at folk fik
neutraliseret deres katte, f. eks. ved at fortælle dem, hvad du har
besluttet angående din?

Ja, jeg ved godt, at det kan virke håbløst, men bare nogle få lytter til dig
og får det gjort, har du sikret deres katte et bedre liv.

Da vi fandt vores Piv, der var blevet agterudsejlet af sin mor på en
musejagt lidt fra deres gård - og derfor befandt sig på vores vej, hvor vi
fandt ham hylende under en hæk - agiterede jeg for, at bondemanden skulle
lade kattemoderen neutralisere (uden egentlig at tro på sagen).
Derfor blev jeg meget glædeligt overrasket over at høre fra vores søde
dyrlæge ved Pivs vaccination, at hun netop havde steriliseret kattemoderen
for et par dage siden.

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : Michel

Dato : 16-08-09 14:03

Hej Kim,

> [...]
> er 12 uger - og nu kommer så pointen, men er de ikke solgt når de er 16-20
> uger, ja så bliver de altså aflivet. Da vi har 2 i forvejen (og hund,

Det synes jeg ikke, du er - altså tosset. Jeg holder utroligt meget af
katte, men der bliver nogle gange "produceret" for mange af dem, og så kan
løsningen jo desværre være at de må lade livet, selv om det er trist. Men
hellere det end at de skal leve et forpjusket liv, fordi nogle blot smider
dem ud til lud og koldt vand.

> De mener at jeg med den indstilling burde have aflivet dem da de blev
> født - og så meget for dyrevelfærd, når den ene siger at han hurtigt kunne
> smide dem ned i asfalten og "så er du af med dem".

Den slags gør man bare ikke, så det er da en mærkelig ven du har. Jeg ved
godt, det koster en bondegård at få aflivet et dyr, og at der sikkert også
er dem, der stadig drukner uønskede killinger og hvalpe, selv om jeg væmmes
ved det. Men man kan da anstændigvis få aflivet et overtalligt dyr - eller
fem - hos en dyrelæge.

Men jeg håber, dine killinger får en nyt hjem inden det når så langt.

Mange hilsner
Michel

Fra : Kim2000

Dato : 16-08-09 15:54

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er dem, der stadig drukner uønskede killinger og hvalpe, selv om jeg
> væmmes ved det. Men man kan da anstændigvis få aflivet et overtalligt

Jeg kan fortælle dig at jeg bor på landet og det er standarden man kommer at
med killinger på. Når jeg taler om at sterilisere katten så kigger man
underligt på mig, men nu har jeg da fået et tilbud på at ordne mine to og
naboens for samlet 1800 kroner, det er godt nok noget dyrt, men dejligt at
slippe for problemer senere hen. Den første kat kostede 1500, så det er jo
en fin rabat.

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-08-09 16:06

In news:4a881d7e$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> noget dyrt, men dejligt at slippe for problemer senere hen. Den
> første kat kostede 1500, så det er jo en fin rabat.

Det tilbud er endda yderst fordelagtigt. Det er vist for godt til at afstå
fra.

Fra : Kim2000

Dato : 16-08-09 16:44

> In news:4a881d7e$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Kim2000 <kim2000@surfer.dk> typed:

> Det tilbud er endda yderst fordelagtigt. Det er vist for godt til at afstå
> fra.

Ja, da han fortalte at det der kostede var at gøre klar til operation var
jeg hurtig til at spørge om de efterfølgende katte så var gratis, det er de
ikke med, det er tæt på. Han opfordrede mig til at spørge rundt omkring i
byen, det ville ikke blive meget dyrere hvis det var otte katte, men der er
jo så otte til at dele regningen

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-08-09 19:10

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> [...]
> smide dem ned i asfalten og "så er du af med dem".
>
> Det skulle åbenbart være mere humant..... Så undrer jeg mig.

åh ja al den blødsødenhed.
for det første var det synd for kattemoren at tage dem fra hende så tidligt.
for det andet tja så er aflivning langt mere humant end de grimme billeder
der pupper op i mit hovede, så dine venner trænger til lidt hår på brystet.

Mvh. Brian