Heldig fødsel
Fra : Kim2000

Dato : 30-07-09 21:14

Egentlig havde jeg sagt at kattens killinger skulle aflives ved fødsel og
hun skulle steriliseres, da hun åbenbart ikke reagerer godt nok på p-piller.
Men så kom killingerne, 5 styks, og jubi for dem. 3 styks der alle er
3-farvede, så bliver det skisme nok alligevel muligt at komme af med dem.

Hunden har iøvrigt besluttet sig til at holde vagt ved katten og tage en tur
i kurven med ungerne, når Fia (altså katten) er ude og spise

mvh
Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-09 22:01

In news:4a71ff97$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Kim2000 <kim2000@surfer.dk> typed:
> [...]
> Hunden har iøvrigt besluttet sig til at holde vagt ved katten og tage
> en tur i kurven med ungerne, når Fia (altså katten) er ude og spise

Hej Kim.

Tillykke med de små, og så tre små tortie hunmisser som min Mini. Hvor er du
dog heldig.

En god idé hvis du får hende steriliseret hurtigst muligt. P-piller er af
det onde, med alle de bivirkninger de kan have. Hormoner er ikke sundt
hverken for kvinder eller hunmisser.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kim2000

Dato : 02-08-09 10:18

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En god idé hvis du får hende steriliseret hurtigst muligt. P-piller er af
> det onde, med alle de bivirkninger de kan have. Hormoner er ikke sundt

Hvornår kan jeg sterilisere hende når hun har killinger? Skal killingerne
være ude af døren før der kan sættes en prop i? Hunden er iøvrigt meget glad
for dem og de bevogtes med liv og sjæl.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 02-08-09 10:55

> [...]
> være ude af døren før der kan sættes en prop i? Hunden er iøvrigt meget
> glad for dem og de bevogtes med liv og sjæl.

Hej Kim

allerførst tillykke med killingerne, jeg er ligesom Tove helt fjollet med de
tortiefarvede, især hvis de også har hvide områder i pelsen, men da jeg
allerede har fire katte, her i blandt to tortiesøstre, skal jeg ikke have
flere.

Ang. spørgsmålet om sterilisation efter fødslen, står der noget om det i
følgende link, ca. halvvejs nede:

http://www.netdyredoktor.dk/sw39200.asp

Jeg vil også anbefale neutralisation frem for P-piller, der dels er en meget
usikker metode (kastes op af katten), dels har en masse uheldige
bivirkninger, bl.a. øget kræftforekomst i livmoder og mælkekirtler.

mvh Anelise