Når katten fælder, hvad bruger i?
Fra : Brian H

Dato : 25-07-09 17:52

Vi har en "Flea Rid - delicate touch" kam med en slags rullebørster :
http://www.petedge.com/assets/product_images/styles/alternate_large/ZT77726_ALT1.JPG
Den er ok, bruger også en alm kam, men jeg kan altid "hive" hår af katten
ved bare at 'kramme' hårene.
Der må da findes et redskab som tager noget mere ved...
Jeg har set handsker og diverse andre redskaber, men hvad dur?

Hvad bruger i?

Fra : Allan G

Dato : 25-07-09 18:35

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der må da findes et redskab som tager noget mere ved...
> Jeg har set handsker og diverse andre redskaber, men hvad dur?

Hej Brian
Det kommer vist meget ud på hvordan kattens pels ser ud.

Mine er semilanghårede, dvs. med yderpels og underuld.

Jeg bruger også en rullekam, men til underulden er en korttandet loppekam
perfekt.
Den skal bruges med måde, ellers skal kattene nok sige fra
Men med små langsomme korte strøg kan man fjerne rigtigt meget underuld.

Mvh Allan

Fra : oz3bto

Dato : 25-07-09 18:45

> [...]
> Der må da findes et redskab som tager noget mere ved...
> Jeg har set handsker og diverse andre redskaber, men hvad dur?

Den vi bruger hedder hvist en karte .. Har en masse små tynde let bøjet
stål"pinde" som sidder meget tæt

Fra : Allan G

Dato : 25-07-09 19:17

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse

> Den vi bruger hedder hvist en karte .. Har en masse små tynde let bøjet
> stål"pinde" som sidder meget tæt

Karter har jeg helt droppet, de virker ikke på mine kattes pels.
Men igen der er stor forskel på pels.

Nej man må købe sig fattig til man finder noget der virker.

Mvh Allan

Fra : oz3bto

Dato : 26-07-09 06:01

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men igen der er stor forskel på pels.
>
> Nej man må købe sig fattig til man finder noget der virker.

Nu er det jo forholdsvis kort hårede vi har

Men kunne forestille mig at den vi bruger til hunden vil være rigtig god til
langhårede katte
Ved ikke hvad den hedder men det er trixie der laver dem og de fåes i
forskellige størrelser

Fra : Brian H

Dato : 25-07-09 19:02

"Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Der må da findes et redskab som tager noget mere ved...
> Jeg har set handsker og diverse andre redskaber, men hvad dur?

Vores kat er en stor huskat, inden underuld. Han er ikke langhåret som en
Norsk Skovkat, men synes alligevel det er mere end en alm huskat :)

Fra : Kari Eiffert

Dato : 25-07-09 21:32

Jeg kan kun anbefale en furminator. Se evt her: www.furminator.com

Vi havde en bunke pels på størrelse katte efter den første børstning og det
tog ingen tid. Kender efterhånden mange der har den. Den er dyr, men absolut
pengene værd

Mvh Kari