Det årlige dyrlægetjek
Fra : krarup.louise@gmail.~

Dato : 20-07-09 10:21

Idag var har Buster været til sundhedstjek og vaccination ved
dyrlægen.
Jeg frygter altid turen lidt, fordi Buster plejer at hade at være i
transportkassen.
Han har så fået ny transportkasse siden han sidst var ude at køre, en
ganske alm. en med gitterlåge i den ene ende. (Før havde han en af dem
hvor det er låget man tager af - han hadede den)
Han tog det meget pænt at komme ind i transportkassen i dag, og lå og
kiggede hvor vi gik.
Han brokkede sig meget lidt ift. tidligere, tror det er fordi han
bedre kan se hvor vi er og sådan.
Inde ved dyrlægen kommer han altid ud af kassen mens vi venter på at
komme ind, og så har jeg ham bare i sele.

Inde ved dyrlægen var han glad for de nus han fik, men sur over at
skulle rages på, og kigges "private" steder.
Han fik ok ved det hele, på nær vægten. Han vejer 6,53 kilo, og han
skal gerne veje 5,5,m måske lidt mindre.
Han fik også klippet kløerne på bagpoterne, det var han lidt utilfreds
med, man det gik.
Sjovt nok lægger han altid det halve af sin pels inde ved dyrlægen, så
både bordet og dyrlæges kittel var helt grå af Buster-hår
Selve vaccinen er han ligeglad med, han plejer faktisk ofte at række
ud efter sprøjten for at se nærmere på den...
(Måske det har noget at sige at han dagligt ser mig stikke mig - for
at tage insulin - så han ved det ikke er farligt)

Turen hjem tog han også i stiv pote, dog var han utilfreds med at stå
på gulvet i DSB-kiosken, de to minutter det tog for mig at købe en kop
kaffe.

Endelig hjemme gik han roligt ud af transportkassen, og fik selen af,
og så ind i stuen...

Lige nu er han bare sur over at det regner, så han sidder på bordet i
havestuen og holder øje med det hele...

Louise
- og Buster

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-07-09 19:02

In news:0ded7b9a-9d8f-453c-ae0a-4a010f0de990@r2g2000yqm.googlegroups.com,
krarup.louise@gmail.com <krarup.louise@gmail.com> typed:
> [...]
> Inde ved dyrlægen kommer han altid ud af kassen mens vi venter på at
> komme ind, og så har jeg ham bare i sele.

Vi har også altid haft transportkasser med gitterlåge for enden, men
alligevel har de vrælet hele vejen i bilen op til dyrehospitalet, selvom der
kun er 5 minutters kørsel.

> [...]
> Han fik ok ved det hele, på nær vægten. Han vejer 6,53 kilo, og han
> skal gerne veje 5,5,m måske lidt mindre.

Han er også en stor smuk fyr, så den smule overvægt betyder nok ikke noget.
Han har sikkert en kraftig knoglebygning, så det vil også spille ind - tror
jeg nok.

> [...]
> (Måske det har noget at sige at han dagligt ser mig stikke mig - for
> at tage insulin - så han ved det ikke er farligt)

At få klippet kløer bliver vist aldrig populært. Min datters kat fælder også
helt utroligt lige så snart han kommer op på dyrlægens bord, jeg tror de gør
det fordi de er lidt bange.

> Lige nu er han bare sur over at det regner, så han sidder på bordet i
> havestuen og holder øje med det hele...

Det kommer nok bare i mindre byger, så han skal nok komme ud i hans elskede
kattegård igen. Er han lige glad for den endnu, for han kan jo ikke sidde
ved havelågen og "snakke" med de forbipasserende mere som han plejede.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Louise

Dato : 21-07-09 01:16

> Han er også en stor smuk fyr, så den smule overvægt betyder nok ikke noget.
> Han har sikkert en kraftig knoglebygning, så det vil også spille ind - tror
> jeg nok.

Buster siger ligesom Garfield:
Jeg er ikke overvægtig, jeg er underhøj

> At få klippet kløer bliver vist aldrig populært. Min datters kat fælder også
> helt utroligt lige så snart han kommer op på dyrlægens bord, jeg tror de gør
> det fordi de er lidt bange.

Ja, det er helt tydeligt at katte smider pelsen når de er utrygge.
Samtidig sveder Buster meget fra poterne, der er fine aftryk på bordet
efter ham, når vi går derfra....

> [...]
> kattegård igen. Er han lige glad for den endnu, for han kan jo ikke sidde
> ved havelågen og "snakke" med de forbipasserende mere som han plejede.

Åh, han elsker sin kattegård. Det første jeg skal om morgenen er at
lukke ham derud, så han kan få luftet pelsen...
Han sidder meget derude i et hjørne, for der kan han kigge ud på den
sti der er lige uden for haven.
Han tager også nogle gevaldige diskussioner med nabomissen - en hun på
11 år - de mener hver især at den anden ikke må være der - det til
trods for at de sidder i hver sin have, når de diskuterer

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-07-09 10:06

Louise wrote:

> Buster siger ligesom Garfield:
> Jeg er ikke overvægtig, jeg er underhøj

Det vækker minder :)
En af mine klassekammerater sagde altid:
Jeg er ikke overvægtig - blot en meter for lav :)

(Det var ikke særligt sjovt for vedkommende, men heldigvis tog han det med
humor).

> Ja, det er helt tydeligt at katte smider pelsen når de er utrygge.
> Samtidig sveder Buster meget fra poterne, der er fine aftryk på bordet
> efter ham, når vi går derfra....

Smider pelsen ??.
Vores Twix smider *så* meget pels, så jeg ikke fatter hvorfor han ikke er
skaldet.

Men - pels - jo, Twix har en dejlig og blød pels, men den *fylder*, - og
*fyldet* fylder meget når han smider den.

Vi er ikke allergiske overfor katte, eller hårene, og accepterer at der er
hår på selv en ost i køleskabet - hvordan de ellers kunne være landet der.
(han går ikke i køleskabet)

Stig Johansen

Fra : Kate

Dato : 21-07-09 18:58

"krarup.louise@gmail.com" <krarup.louise@gmail.com> wrote in
:

> Idag var har Buster været til sundhedstjek og vaccination ved
> dyrlægen.
> Jeg frygter altid turen lidt, fordi Buster plejer at hade at være
> i transportkassen.

Transportkassen er også dybt hadet her. Lante er rimeligt nem at få ind
i den hvis bare han ikke lugter lunten før jeg har fat i ham og så
fortæller han hvor ond jeg er hele vejen op til dyrlægen, og ofte også
på vej ind ad døren deroppe

> Inde ved dyrlægen kommer han altid ud af kassen mens vi venter på
> at komme ind, og så har jeg ham bare i sele.

Jeg har et mas med at få kattene ind i kassen herhjemme og ligeså stort
mas med at få dem ud oppe hos dyrlægen

> [...]
> han skal gerne veje 5,5,m måske lidt mindre.
> Han fik også klippet kløerne på bagpoterne, det var han lidt

Det er sjovt, jeg kan klippe alle klør på mine uden brok. Jeg er
begyndt at gøre det når Lante skal til dyrlægen, for han er så træt af
at komme der, efter alt hans hudbøvl, at han river efter både dyrlægen
og mig. Normalt er han den mest venlige og tålmodige kat, men dyrlægen
kan han ikke li' mere.

> [...]
> (Måske det har noget at sige at han dagligt ser mig stikke mig -
> for at tage insulin - så han ved det ikke er farligt)

Mowgli lægger også så meget pels at man kunne samle en kat mere, når
han er hos dyrlægen. At blive stukket generer ham overhovedet ikke.

> [...]
> købe en kop kaffe.
>
> Endelig hjemme gik han roligt ud af transportkassen, og fik selen

Hæhæ, mine kommer så afsted i bil, men vel hjemme styrter de også ud af
transportkassen. Og sjovt nok, når jeg kun har en med mig så kommer den
anden som regel og hilser på den hjemvendte

> Lige nu er han bare sur over at det regner, så han sidder på
> bordet i havestuen og holder øje med det hele...

Du ved jo også godt at regnvejr er direkte tarveligt og iøvrigt din
skyld ;-D

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Louise

Dato : 22-07-09 07:00

On 21 Jul., 19:58, Kate <dough...@oliwer.invalid> wrote:
> [...]
> på vej ind ad døren deroppe

> Jeg har et mas med at få kattene ind i kassen herhjemme og ligeså stort

Jeg gør det at jeg tager transportkassen og Buster med ud i entreen,
og lukker døren ind til stuen, for så "har jeg ham"
Ude i entreen er der ingen steder han kan gemme sig...

> [...]
> at komme der, efter alt hans hudbøvl, at han river efter både dyrlægen
> og mig. Normalt er han den mest venlige og tålmodige kat, men dyrlægen

Det er første gang jeg har fået klippet klør på Buster.

Louise

Fra : Louise

Dato : 22-07-09 07:07

On 22 Jul., 15:00, Louise <krarup.lou...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Ude i entreen er der ingen steder han kan gemme sig...

> Det er første gang jeg har fået klippet klør på Buster.
Hov - fik sendt før jeg var færdig med at skrive....

Som sagt, det er første gang jeg har fået klippet klør på Buster.
Jeg ville ikke gøre det selv. Jeg ved Buster synes det er ubehageligt,
derfor skal andre gøre det. Tillid er vigtigt ved Buster, og efter 3½
år arbejder vi stadig på det.
Han er tillidsfuld, det er slet ikke det, men han kan slet ikke have
at blive holdt, så det vil jeg ikke byde ham. Derfor ønsker jeg det er
en anden der klipper klør etc.

--
Louise

Fra : Kate

Dato : 22-07-09 15:26

Louise <krarup.louise@gmail.com> wrote in
m:

> [...]
> have at blive holdt, så det vil jeg ikke byde ham. Derfor ønsker
> jeg det er en anden der klipper klør etc.

Det forstår jeg godt. Sådan har jeg det med Lantes sår når hans udslæt
er i slemt udbrud, men desværre også derfor han nu hader dyrlægen,
fordi hun jo tager lidt hårdere fat end jeg nænner. Men som jeg siger
til dyrlægen, hellere han hader hende end mig

--
Kate

gerne ældre.