Opfølgning på Mini.
Fra : Tove Krieger

Dato : 20-07-09 15:16

Hej kattevenner.

Jeg lovede jo at fortælle hvordan det er gået med Mini.

Hun har det helt godt nu, men måtte have Metacam i 3 uger førend hun holdt
op med at halte. Gudskelov at benet ikke blev bidt i stykker, det havde
været frygteligt.

Hun halter kun en ganske lille smule nu, og det er mest når hun har sovet og
rejser sig op.

Genboen er en helt anden sag. Hun tager stadig sin hund ud uden snor på, så
jeg har opgivet og holder Mini inde i kattegården. Det er faktisk synd, for
hun nød virkelig den lille runde hun kunne tage i haven om formiddagen, men
jeg tør ikke risikere at hun bliver overfaldet igen. Jeg vil ikke spille
yderligere hasard med hendes helbred.

Jeg skrev et langt indlæg i hundegruppen idag for at se om nogen havde
eventuelle gode råd. Jeg synes ikke at jeg vil spørge i juragruppen, men da
genboen havde revet mit iøvrigt høflige brev i stykker og smidt det i vores
postkasse sammen med en også iturevet kopi af regningen, regner jeg ikke med
at kunne gøre mere. De er så langt ude at man ikke kan gøre noget udover et
"tæskehold" selvfølgelig, men jeg vil nu ikke ned på deres plan. De skal nok
blive stillet til ansvar på ét eller andet tidspunkt. Det er jeg overbevist
om.

Mange tak for jeres sympati for lille Mini, men hun er snart ved at være
"fit for fight" igen - heldigvis.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Louise

Dato : 20-07-09 10:31

On 20 Jul., 16:15, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:
> [...]
> om.
>
> Mange tak for jeres sympati for lille Mini, men hun er snart ved at være

Hvor er det rart at høre at Mini er ved at være frisk igen...
Men hvor bliver jeg harm når jeg hører hvordan jeres genbo opfører
sig...

--
Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-07-09 18:50

In news:96d2a0d7-0a56-4a6b-99e9-c8802bcdaae3@t13g2000yqt.googlegroups.com,
Louise <krarup.louise@gmail.com> typed:

> Hvor er det rart at høre at Mini er ved at være frisk igen...

Det er også dejligt, for jeg var godt nok noget betænkelig efter det skete,
men heldigvis gik det ikke så galt som det kunne have gået.

> Men hvor bliver jeg harm når jeg hører hvordan jeres genbo opfører
> sig...

Det er jeg også Louise, men det hjælper desværre så lidt, for der er
tilsyneladende intet at gøre ved sådanne tåber, jeg håber bare at de selv må
komme ud for noget lignende, så kan de måske se det - og dog - jeg tror det
ikke.

Fra : Ragna

Dato : 20-07-09 18:58

Hvor er det en frustrerende situation, og hvor jeg dog føler med dig.
(Jeg har sendt dig en mail via kattehjemmesiden)

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : Kate

Dato : 21-07-09 18:51

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> [...]
>
> Hun har det helt godt nu, men måtte have Metacam i 3 uger førend
> hun holdt op med at halte. Gudskelov at benet ikke blev bidt i

Det er godt Mini har det bedre. Heldigt at det ikke blev mere
alvorligt. Sidste uge blev en kat bidt ihjel af en hund i Horsens. Æv,
hvor bliver man træt af at folk skal have hunde de ikke har styr på ;-(

> Genboen er en helt anden sag.

Det lader til at der bliver flere og flere egoister, desværre. Hvordan
skal man kunne passe på sine dyr når man ikke engang have helle i sin
egen have........... Og man kan åbenbart heller ikke forvente hjælp fra
politiet. De kommer *måske* hvis din genbos L....hund får bidt et barn.

> Mange tak for jeres sympati for lille Mini, men hun er snart ved
> at være "fit for fight" igen - heldigvis.

Dejligt at hun er sig selv igen, det lille pus.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-07-09 11:41

In news:Xns9C4FC9F9D2CEBdoughnutoliwerinvali@130.225.247.90,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:
> [...]
> egen have........... Og man kan åbenbart heller ikke forvente hjælp
> fra politiet. De kommer *måske* hvis din genbos L....hund får bidt et

Tjah, det kunne da være de gør, men man skal nu ikke være for optimistisk.

> Dejligt at hun er sig selv igen, det lille pus.

Jeg skulle hilse fra Mini og sige mange tak, hun halter kun en lille smule
nu og mest når hun har ligget og sovet og derpå rejser sig, så jeg håber på
at det efterhånden fortager sig.

Fra : Allan F

Dato : 22-07-09 12:27

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De skal nok blive stillet til ansvar på ét eller andet tidspunkt. Det er

Har du anmeldt sagen til dit eget forsikringsselskab? De må kunne hjælpe dig
med at finde din modparts forsikringsselskab og lovpligtige
ansvarsforsikring. Jeg har haft et par tilsvarende sager med biler, og der
var min egen forsikring meget hjælpsom.

Allan F

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-07-09 14:02

In news:6b834$4a66f789$55da9a39$26311@news.galnet.dk,
Allan F <A_Folmer@post5.tele.dk> typed:
> [...]

> ansvarsforsikring. Jeg har haft et par tilsvarende sager med biler,
> og der var min egen forsikring meget hjælpsom.

Det kunne da godt være at man skulle prøve. Jeg har haft GF-forsikring i
mange år, og de plejer at være vældigt flinke hvis man ringer. Jeg havde
ellers opgivet efter at hun havde revet mit høflige brev i stykker, og smidt
det i vores postkasse. Hun kunne godt trænge til et par over nakken.

Fra : Ladyinred

Dato : 24-07-09 07:33

Hej Tove.....

Jeg ser først dit indlæg nu for vi bor i vores lille kolonihave hele
sommeren og der har vi ikke internetforbindelse....

Sikke da en frygtelig oplevelse med din Mini...... jeg bliver dybt
frustreret når jeg læser om sådan oplevelse og hvor 'kolde' og egoistiske
mennesker kan være som jeg mener din genbo er... der er desværre nogen der
ikke kan se ud over deres egen næsetip og det går tit desværre ud over andre

Hvor er jeg dog glad Mini har det bedre men hvor er det dog synd hun ikke
kan gå sin lille runde i fred og ro uden risiko for overfald af din genbos
hund. Jeg forstår dig 100%, jeg ville heller ikke turde lukke hende ud og
udsætte hende for lignende oplevelser...

Jeg ønsker en fortsat god bedring med lille Mini.

Missemøz fra mine2 skovtrolde og min lille 'bimse' til lille Mini og en
varm sommerhilsen til dig fra
Birgit

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-07-09 10:59

In news:4a6955ab$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Ladyinred <Ladyiinred@gmail.com> typed:
> Hej Tove.....
>
> Jeg ser først dit indlæg nu for vi bor i vores lille kolonihave hele
> sommeren og der har vi ikke internetforbindelse....

Hej Birgit.

Bortset fra den manglende internetforbindelse, er det dejligt at I har et
lille hyggeligt fristed. Håber at I må få godt vejr resten af sæsonen.

> [...]
> egoistiske mennesker kan være som jeg mener din genbo er... der er
> desværre nogen der ikke kan se ud over deres egen næsetip og det går

Ja desværre, men de tåber er det nok for sent at lave om på.

> [...]
> din genbos hund. Jeg forstår dig 100%, jeg ville heller ikke turde
> lukke hende ud og udsætte hende for lignende oplevelser..

Hun savner sin lille runde ganske forfærdeligt. Selvom hun har en meget stor
kattegård (20 kvm), så sidder hun p.t. på sin lille mås, og stirrer
længselsfuldt ud på hendes havebassin, som hun plejer at drikke af, og den
dejlige store kornmark lige uden for baghaven som hun plejer at fange mus i,
men vi tør simpelthen ikke risikere flere angreb fra den hund, det elsker vi
hende for meget til.

> Jeg ønsker en fortsat god bedring med lille Mini.

Mange tak, hun halter kun en ganske lille smule nu, så det værste er vist
ved at være ovre.

> Missemøz fra mine2 skovtrolde og min lille 'bimse' til lille Mini og
> en varm sommerhilsen til dig fra
> Birgit

Mange missemøzzer og varme sommerhilsener til jer også herfra.