Vespa TE2 scooter/knallert, hvilket dæktry~
Fra : Henning Kampmann

Dato : 13-09-09 16:22

Hej.

Min datter har anskaffet sig en sådan knallert, med desværre har
hun ikke fået en instruktionsbog med i handelen. Mit spørgsmål er
derfor: Hvad er det anbefalede dæktryk for en sådan knallert?

Jeg kan høre - det er umuligt at overhøre - at lydpotten er stået
af. Kan man selv skifte den, eller er det en 'tricky' operation?

Anbefalinger modtages meget gerne!

TIA

Henning

Fra : ScooterGrisen

Dato : 15-09-09 07:39

Prøv og check rundt omkring på scooter for eksempel under styret om
der ikke er klistermærker med diverse info om olie og eventuelt
dæktryk.
Eller hvis der er et handske rum eller under sædet.

Ifølge: http://www.modernvespa.com/forum/topic22180
skal det være 1,6 bar på forhjul og 2,0 på baghjul.

I de scooter manualer jeg har læst ligger dæktrykket for det meste
altid mellem:
1,50 til 1,75 bar for forhjulet.
1,75 til 2,00 bar for baghjulet.

I manualerne opgives gerne 2 forskellige tryk for baghjulet som kommer
an på om der sidder 1 eller 2 personer på scooter eller vægten på
personen.

Så jeg ville sige 1,6 bar for forhjulet og 1,8 bar for baghjulet det
passer sikkert meget godt.

Jeg har en Haynes bog hvor jeg vil tro der står noget om det så jeg
kan lige skrive hvad der står i den når jeg har kigget.

Fra : spuky@catline.dk

Dato : 18-09-09 18:09

Hej.

Mange tak.