Ny kilerem = sløv scooter
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-09 23:20

For en 10 dage siden sprang min kilerem på min gamle afdroslede PGO
HOT50 og den gjorde det så grundigt, at alt hvad der hed vario og
lignende sad fast ;)

Jeg er ikke en ørn med en skruenøgle, og kender en knægt som har skruet
i scootere i længere tid, så jeg spurgte ham om han gad hjælpe. Det gad
han godt og jeg smed nogle penge til ham, så han kunne rende ned i den
nærmeste Thansen efter en kilerem. Han købte en kevlar kilerem som
åbenbart var lidt bredere end den som normalt sad der, men han sagde det
umiddelbart kun ville give lidt sløvere optræk, men tilgengæld ville den
være lidt kvikkere på toppen.

Det har dog vist sig, at være en sandhed med modifikationer, for den er
såmænd kvik nok i optrækket, men tilgengæld når den en tophastighed på
omkring 35 km i timen, afdroslet og med gashåndtaget i bund. Min scooter
var netop afdroslet for, at undgå at ligge med fuld gas og køre 35.
Er der nogen som har et forslag til hvor pokker det er gået galt? Jeg
siger jo det må være remmen da det er den eneste ændring, men knægten
nægter alt ;) Jeg må jo se om der er nogen måde jeg kan få det ændret
igen, for jeg orker simpelthen ikke 35 med fuld gas og jeg bruger
scooteren til, at køre til og fra arbejde.

/Steinb.

Fra : Henning Lund

Dato : 13-09-09 06:32

"S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> skrev:
> [...]
> bredere end den som normalt sad der, men han sagde det
> umiddelbart kun ville give lidt sløvere optræk, men tilgengæld

Køb altid originale remme, de passer og ikke som det juks som
bla. Thansen sælger, mange gange har uoriginale remme heller ikke
den rette længde.

Henning Lund
http://www.tjae.dk/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-09 09:04

Henning Lund skrev:

> Køb altid originale remme, de passer og ikke som det juks som bla.
> Thansen sælger, mange gange har uoriginale remme heller ikke den rette
> længde.

Ja den som er montere virker ihvertfald ikke specielt godt efter min
overbevisning. Spørgsmålet er så bare, hvor hulen får man en original.
Jeg tjekker de forskellige butikker på nettet, og der er et pænt hidsigt
udvalg. Hos det website jeg lurer på nu er der 8 forskellige,
umiddelbart kendte navne indenfor reservedels verden til scootere men
jeg kan ikke lige gennemskue hvilken jeg skal købe.

Fra : Henning Lund

Dato : 13-09-09 09:13

> [...]

> lurer på nu er der 8 forskellige, umiddelbart kendte navne
> indenfor reservedels verden til scootere men jeg kan ikke lige

Gå til en aut. forhandler så ved du det er den rette du får når
du beder om en original rem.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-09 09:54

Henning Lund skrev:

> Gå til en aut. forhandler så ved du det er den rette du får når du beder
> om en original rem.

Sandsynligvis, men den jeg kørte med før var ikke original. Den kørte
den sådan set ok med, jeg er bare ikke genial til at finde rundt i de
reservedele (men det fremgår vist).

Fra : Rexman

Dato : 13-09-09 11:13

"S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> wrote in

> Sandsynligvis, men den jeg kørte med før var ikke original. Den kørte
> den sådan set ok med, jeg er bare ikke genial til at finde rundt i de
> reservedele (men det fremgår vist).

Kontakt http://www.scooterland.dk/ eller gå ind på www.pgo.dk og find
nærmeste forhandler.

Tsvansens remme er for lange, for brede og minder mere om elastikker. Duer
ikke.

Rexman

Fra : Henning Lund

Dato : 13-09-09 11:15

> [...]

> Den kørte den sådan set ok med, jeg er bare ikke genial til at
> finde rundt i de reservedele (men det fremgår vist).

Hvorfor så bruge tid på at finde noget der alligevel ikke passer
når du kan smide et par hundrede kr. for en original hos en PGO
forhandler, og så kan du køre 20.000 ---> km igen

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-09 19:34

Henning Lund skrev:

> Hvorfor så bruge tid på at finde noget der alligevel ikke passer når du
> kan smide et par hundrede kr. for en original hos en PGO forhandler, og
> så kan du køre 20.000 ---> km igen

Men nu kendte jeg ikke lige nogen PGO forhandlere ;)

Fra : Henning Lund

Dato : 14-09-09 05:10

"S. Sørensen" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> skrev:

> Men nu kendte jeg ikke lige nogen PGO forhandlere ;)

Prøv at skriv PGO forhandler i en søgemaskine Hvis det så går
helt galt, jamen så er der denne
http://www.c-reinhardt.dk/content/dk/search_dealers - -
Internettet er en forunderlig ting.

Fra : ScooterGrisen

Dato : 15-09-09 07:43

Jeg ville også få købt mit en rigtig størrelse kilerem. Og se hvordan
den køre med den rigtige rem.