Aprilia SR50 Ditech LC DD
Fra : Kurt lund

Dato : 01-08-09 21:52

Hej

Kan det være rigtigt at der på denne scooter engang imellem viser den fejl
at den røde lampe til insprøjtning tjek lyser, og så skal man bare resette
den og så er det ok?
Jeg mener at når den lyser må der jo være en grund til det evt en fejl i
indsprøjtningen eller hvordan erdet med det?

Jeg spørger fordi et værksted siger det sker ofte at den fejl kommer og så
resetter man den bare.

Mvh
Kurt

Fra : ScooterGrisen

Dato : 25-08-09 10:27

Prøv og check : http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/download/uploadede_filer/ditechdiagnostics.pdf
og download den inden jeg sletter den hvis du kan bruge den.

der står noget om at lampen blinker et vist antal gange og hvis du
tæller hvor mange gange den blinker så kan du finde ud af hvilken fejl
der skulle være.

Det kunne også tænkes at lampen lyser for at indikere at scooteren
trænger til service.
Altså der kan være at den er programmeret til at vise ved 1000 km og
ved 3000 km sådan at folk ved hvordan den trænger til at få et service
check.

Det lyder jo åndsvagt at scooteren er lavet sådan at den viser at der
er fejl også skal den bare resettes uden at rette fejlen...
Men der findes jo så mange åndsvage ting så det kan da godt være
rigtigt.

Det kan være at den er meget fintfølende og det ikke er en stor fejl.
Men lige meget hvad så ville jeg finde ud af hvad det er for en fejl
den fortæller om.

Du kan bruge en gameboy og et apirilia ditech interface. Det
tilslutter du scooteren også kan man se diverse ting.
Jeg ved ikke hvor meget man kan se i scooterens instrumentpanel.