? Summasum - nu med pdf integreret -
Fra : Ukendt

Dato : 07-09-09 14:00

Jeg er med på en beta-tester af Summasum med pdf integreret.

Jeg kunne godt tænke mig at justere den tekst den automatisk smider med ud i
mailen.

Er der nogen af jer (fx. Karsten eller Allan) !!OGSÅ gerne andre - der ved
hvor man kan komme ind i systemet og rette den tekst der smides med - ?

per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-09-09 18:16

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:4aa503f0$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> hvor man kan komme ind i systemet og rette den tekst der smides med - ?

Jeg melder pas. Jeg er blot almindelig bruger af SummaSumarum og har ingen
kendskab til hvad der beta-testes i øjeblikket.
Hvis der er noget du mener skal rettes, bør du vel melde det tilbage til
Stones Software A/S, ellers er der jo ikke meget formål med en beta-test.

Af ren nysgerrighed, hvad er der ellers af nyheder i den beta-udgave du
sidder med? Jeg er lidt spændt på hvad fremtiden bringer nu hvor
SummaSummarum er solgt til Visma.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-09 20:19

> [...]
>
> Af ren nysgerrighed, hvad er der ellers af nyheder i den beta-udgave du
> sidder med? Jeg er lidt spændt på hvad fremtiden bringer nu hvor

Jeg har meldt tilbage - naturligvis. Men det er nok for nyt til at forvente
en reaktion fra Sum... - derfor -? det kunne jo være at der sad/sidder en
"nørd" der elsker at se hvad der ligge bag -

Her hvad der stod i mailen om beta:
<mulighed for at danne et PDF-dokument af tilbud/ordrer/fakturaer og
debitorkontoudtog samt påmindelser/rykkere og sende dem pr. e-mail som et
vedhæftet dokument.
Senere kan man naturligvis forestille sig, at PDF-faciliteten også bliver
bredt ud til fx rapporter o.a.<

per

Fra : Petersen Michael

Dato : 08-09-09 05:49

scanboat.com / Per Krabbe <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> wrote:

> Her hvad der stod i mailen om beta:
> <mulighed for at danne et PDF-dokument af tilbud/ordrer/fakturaer og
> debitorkontoudtog samt påmindelser/rykkere og sende dem pr. e-mail
> som et vedhæftet dokument.

Det kan man da også nu - print som pdf..
Er det ikke at opfinde den dybetallerken en gang til?
Eller har jeg blot ikke set lyset?

Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-09 07:04

> Det kan man da også nu - print som pdf..
> Er det ikke at opfinde den dybetallerken en gang til?
> [...]

Det er nu muligt at vælge >send som pdf og så tager den auto kundens
emailadresse fra kartoteket og vedhæfter en pdf af fx. faktura og skriver
selv Subj (fx)Faktura og en "kort tekst" i mailen.

Det mener jeg ikke at have oplevet at man har kunnet -

Hvad siger du Michael?

per krabbe

Fra : Petersen Michael

Dato : 08-09-09 15:20

> [...]

> skriver selv Subj (fx)Faktura og en "kort tekst" i mailen.
>
> Det mener jeg ikke at have oplevet at man har kunnet -

Det lyder rigtigt - en en ny feature..
Der er sikkert nogen, som tænker - hvordan har jeg kunnet leve uden..

Jeg er ikke en af dem *B*

Jeg har brugt summa siden år 2004, og har opgraderet et par gange gennem
årene, og hver gang er der et eller andet, som jeg skal rette til
efterfølgende..
printer margen, brugerfelter, eller noget 3. Jeg gidder ikke.. Det skal bare
virke, og se ordentligt ud, når jeg skriver kasseklade, og spytter faktura
ud..

Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-09 16:44

> [...]
> efterfølgende.. printer margen, brugerfelter, eller noget 3. Jeg gidder
> ikke.. Det skal bare virke, og se ordentligt ud, når jeg skriver

Fint for dig men nu var tråden ikke lige startet for at finde ud af hvad der
er nok for dig -

For alle interesserede kan jeg så oplyse at featuren er rigtig god hvis man
har fx flere debitorer - så genererer man blot deres fakturaer og
efterfølgende - markerer dem og vælger send pr email - og! endnu smartere
hvis man har nogen der ikke husker at betale til tiden - så vælger man bare
dem sammen og sender en Reminder /Rykker etc. altsammen i et "hug" -

Jeg søger så forsat en der ved hvor i koden - selve teksten til de her auto
mails ligger - så man kunne gøre teksten lidt mere informativ -

per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 08-09-09 10:45

"Petersen Michael" <petersen_michael@den gyldne måge mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:4aa5e245$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kan man da også nu - print som pdf..
> Er det ikke at opfinde den dybetallerken en gang til?
> Eller har jeg blot ikke set lyset?

Du har vist ikke "set lyset"

I dag kan du *kun* printe til PDF, hvis du har købt og installeret en PDF
printerdriver.
Ønsker du i dag at sende f.eks. en faktura som PDF via mail, skal du
efterfølgende manuelt sende den som attachment.

Fra : Petersen Michael

Dato : 08-09-09 15:22

Allan Soerensen <nospame@nospame.nospame> wrote:

> [...]

> Ønsker du i dag at sende f.eks. en faktura som PDF via mail, skal du
> efterfølgende manuelt sende den som attachment.

Right, jeg skal selv hægte den på mailen - file attach..

Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-09 21:21

Nope. Hvis du bruger eDoc's pdfprinter, kan du fyre en kommando af i
fakturaen som så tager din faktura under armen og smider den som attachment
i mailen.

Koden kan se således ud:
%%FilePath:C:\Documents and Settings\Karsten
Madsen\Dokumenter\fakturaer\[#Bilagsnavn][#Fakturanummer].pdf%%
%%DestEnablePostAction:True%%
%%Title:SummaSummarum%%
%%EmailEnable:True%%
%%EmailSendMethod:0%%
%%EmailTo:[#Faktura brugerfelt 3]%%
%%EmailSubject:Faktura [#Fakturanummer] d. [#Bilagsdato]%%
%%EmailContent:Yo dude!%%
%%EmailContent:& %%
%%EmailContent:&Hermed faktura [#Fakturanummer] af [#Bilagsdato].
%%EmailContent:& %%
%%EmailContent:&Med venlig hilsen%%

/karsten

Fra : an

Dato : 08-09-09 17:25

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> Ønsker du i dag at sende f.eks. en faktura som PDF via mail, skal du
> efterfølgende manuelt sende den som attachment.

*Købe* en PDF printerdriver? Dem downloader man da gratis, fx "PDF Creator"

mvh. A_N

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-09-09 10:42

"an" <na@na.com> skrev i en meddelelse

> *Købe* en PDF printerdriver? Dem downloader man da gratis, fx "PDF
> Creator"

Jeps, men så kan du ikke lave det smarte stunt Karsten beskriver, hvor
Summarum automatisk sender en mail med PDF-fakturaen vedhæftet.

Iøvrigt syntes jeg ikke nogen af de gratis PDF printerdriver jeg har prøvet
har virket ordentligt, men det er også ved at være et par år siden, så det
kan have ændret sig.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-09-09 07:49

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> wrote in message

> I dag kan du *kun* printe til PDF, hvis du har købt og installeret en PDF
> printerdriver.

Der er masser af gratis PDF-printere i dag:

Bullzip, cutePDF, pdf995, primoPDF etc.

Fra : John V.

Dato : 09-09-09 16:59

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> wrote in message

> Der er masser af gratis PDF-printere i dag:
>
> Bullzip, cutePDF, pdf995, primoPDF etc.

Jeg har kun prøvet cute-PDF, er nogle af de andre bedre?

--
Med Venlig Hilsen

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-09-09 23:00

"John V." <taform@c.dk> wrote in message

> Jeg har kun prøvet cute-PDF, er nogle af de andre bedre?

pdf995 virkede fint, men efter jeg skiftede til 64-bit blev jeg nødt til at
skifte til bullzip. Meget fleksibel og den laver mere kompakte output end
pdf995.

Fra : John V.

Dato : 17-09-09 00:09

takker

john

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-09 21:58

> [...]
> hvor man kan komme ind i systemet og rette den tekst der smides med - ?

Efter salget af Stone's Software til Visma er jeg meget afventende.
Så pt. desværre ikke megen hjælp at hente fra min side

/karsten