SummaSummarum er solgt til Visma
Fra : Ukendt

Dato : 02-09-09 21:07

Fra pålidelig kilde forlyder det at SummaSummarum er solgt til Visma

mvh
Karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-09-09 21:41

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse

> Fra pålidelig kilde forlyder det at SummaSummarum er solgt til Visma

Hmm, spændende at se om de kan/vil fotsætte samme strategi som Steen, hvor
programmet er billigt, de løbende opdateringer gratis og meget få
begrænsninger i programmet. Det er netop det der har gjort Summarum så
populært blandt små virksomheder.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-09 11:47

> Fra pålidelig kilde forlyder det at SummaSummarum er solgt til Visma

Så er det bekræftet.
Visma har dannet et nyt firma Visma Avendo, som har Stone's Software
inklusiv SummaSummarum.
Hvad der sker fremover er endnu ikke til at sige. Steen Hjelmstrand er meget
fåmælt.

mvh
Karsten Madsen
SummaSummarum Cert. forhandler.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 04-09-09 14:08

> Så er det bekræftet.
> Visma har dannet et nyt firma Visma Avendo, som har Stone's Software
> inklusiv SummaSummarum.

Visma har i forvejen selv et økonomiprogram netop med navnet Visma Avendo,
som henvender sig til mindre virksomheder. Prisen er en del højere end
SummaSummarum, og dertil skal lægges et beløb til månedlig abonnement. Se
evt. http://nettbutikk.vismaavendo.no/

Puha, jeg frygter hvad det får af konsekvenser. Visma har næppe tænkt sig at
vidrefører 2 konkurerende produkter

Der er også lidt information her
http://anettesand.dk/2009/summasummarum-solgt-til-visma/

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-09 14:53

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt. http://nettbutikk.vismaavendo.no/
>
> Puha, jeg frygter hvad det får af konsekvenser. Visma har næppe tænkt sig

Der er selvfølgelig den mulighed, at Visma ønsker at køre begge programmer
med differentierede priser og dermed både have de kunder, der vælger den
"lidt billigere" Summa Summarum og de kunder / indtægter, der vælger den
"lidt dyrere" Visma

Men jeg er også mesttilbøjelig til at bakke op om din teori.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-09-09 08:15

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse

> Fra pålidelig kilde forlyder det at SummaSummarum er solgt til Visma

Svenske pressemeddelelse fra Visma

http://www.vismaspcs.se/statisk/pressrelease/2009/pressrelease090910.htm

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-09 09:27

> Svenske pressemeddelelse fra Visma
>
> http://www.vismaspcs.se/statisk/pressrelease/2009/pressrelease090910.htm
Åh gud... er Visma svensk - så tror jeg at jeg begýnder at leve med den
version jeg har fornuværende - langt ud i fremtiden men begynder søgningen
efter noget alternativt -

Er der nogen her i gruppen der er skiftet fra Summas... til nogen andet -
med stor succes ? Og i givet fald hvilket ?

mvh
www.scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-09 14:52

> [...]
> Er der nogen her i gruppen der er skiftet fra Summas... til nogen andet -
> med stor succes ? Og i givet fald hvilket ?

Jeg har (som forhandler) indtil videre droppet SummaSummarum og har kastet
mig over Aesiras. Jeg vil ikke sige mere her, for så bliver det bare en
Aesiras salgstale.

Lidt fakta dog : Aesiras baserer sig på Microsoft SQL (Express), Crystal
Reports. Samt XML og XLST i webdelen.
Superlativerne holder jeg mig fra i denne gruppe.

/karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-09-09 22:57

> Jeg har (som forhandler) indtil videre droppet SummaSummarum og har kastet
> mig over Aesiras.

Du har være *meget* hurtig til at droppe salget af SummaSummarum, har du
insider viden der bør gøre mig utryg som ellers tilfreds bruger af
SummaSummarum?

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-09 17:21

> Du har være *meget* hurtig til at droppe salget af SummaSummarum, har du
> insider viden der bør gøre mig utryg som ellers tilfreds bruger af
> SummaSummarum?

Jeg havde kastet mig over Aesiras i forvejen, da det slår Summa med flere
hestehoveder. Og da salget af SummaSummarum til Visma kom som lyn fra en
klar himmel og vi cert. forhandlere måtte ud at presse Steen (og hans kone)
for at få noget at vide overhovedet.

Vi har ingen officiel udmeldelse fået anden end "der sker noget om to
måneder" (sic!). Denne udmeldelse kan jeg ikke bygge min forretning videre
på. Derfor er alt sat på Aesiras.

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-09 20:09

> Jeg havde kastet mig over Aesiras i forvejen, da det slår Summa med flere
> hestehoveder.

Hej Karsten.

Af ren nysgerrighed kan du så ikke uddybe ovestående. Mange tak.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-09 20:30

> Af ren nysgerrighed kan du så ikke uddybe ovestående. Mange tak.

Aesiras er flerbruger system, SummaSummarum er enkeltbrugersystem
Aesiras er bygget på Microsoft SQL server med stored procedures og dermed
open source. SummaSummarum er bygget i Delphi og bruger textfiler som
database
Aesiras har egen webdel baseret på XML og XLST. SummaSummarum har ingen
webinterface.
Du kan udveksle data direkte med Aesiras database (MS SQL), I SummaSummarum
skal du bruge import, dog kan du læse enkelte tekst data ud.

/karsten

Fra : an

Dato : 12-09-09 22:19

Karsten Madsen wrote:

> Aesiras er flerbruger system, SummaSummarum er enkeltbrugersystem
> Aesiras er bygget på Microsoft SQL server med stored procedures og dermed
> open source.
> /karsten

Open source? Hvordan? Jeg er nemlig interesseret i at når jeg skifter,
skal det være til open source, i hvert fald dataene, så jeg undgår
wendor-lockin.

Det at det bygger på noget MS giver mig betænkeligheder, ubegrundet?

Venlig hilsen,

A_N

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-09 14:36

> Open source? Hvordan? Jeg er nemlig interesseret i at når jeg skifter,
> skal det være til open source, i hvert fald dataene, så jeg undgår
> wendor-lockin.
Hent Microsoft SQL Server Management Studio Express på
http://www.microsoft.com/downloadS/details.aspx?familyid=C243A5AE-4BD1-4E3D-94B8-5A0F62BF7796&displaylang=en
(Hint : Databasen er i SQL2005)

> Det at det bygger på noget MS giver mig betænkeligheder, ubegrundet?

Det har jeg ikke nogen mening om.

/karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-09-09 23:46

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse

> Jeg havde kastet mig over Aesiras i forvejen, da det slår Summa med flere
> hestehoveder.

Der er dæleme også stor forskel på prisen. På din side om Aesiras skriver du
"PRISER FRA kr. 6000,-".
Summarum koster kr. 725,- i den billigste udgave og Kr. 2680,- for den
dyreste.

Mon ikke du vil erfare at det er 2 vidt forskellige kundesegmenter
programmerne henvender sig til.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-09 14:39

> [...]
> dyreste.
> Mon ikke du vil erfare at det er 2 vidt forskellige kundesegmenter

Jeg skriver også "?ESIR?S er seneste og bedste skud på stammen af regnskaber
med ?ESIR?S er seneste og bedste skud på stammen af regnskaber med direkte
webhandelintegration"
Bemærk udtrykket : "direkte webhandelintegration", det mener jeg ikke at
have set hos SummaSummarum - så er det i hvert fald gået hen over mit hoved.

I øvrigt er det ikke min biks der er til diskussion her... Så for mit
vedkommende så lukker jeg min del af tråden her.

/karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-09-09 16:26

> [...]
> Bemærk udtrykket : "direkte webhandelintegration", det mener jeg ikke at
> have set hos SummaSummarum - så er det i hvert fald gået hen over mit

Det var netop min pointe, at det er 2 vidt forskellige produkter til vidt
forskellige priser. Så vidt jeg kan bedømme henvender de sig også til 2
forskellige kundesegmenter.

> I øvrigt er det ikke min biks der er til diskussion her... Så for mit
> vedkommende så lukker jeg min del af tråden her.

Det var heller ikke min intention at diskutere din "biks", kun at kommentere
Aesiras som alternativ til Summarum.
Beklager, hvis du har opfattet det anderledes

Fra : an

Dato : 12-09-09 14:31

scanboat.com / Per Krabbe wrote:

> [...]
>
> Er der nogen her i gruppen der er skiftet fra Summas... til nogen andet
> - med stor succes ? Og i givet fald hvilket ?

Er FriFinans måske et alternativ i fremtiden? se på

http://www.frifinans.org

FriFinans er open source og dansk, udviklingen ser do ikke ud til at gå
særlig hurtigt.

Venlig hilsen,
A_N

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-09 17:24

> Er FriFinans måske et alternativ i fremtiden? se på
> http://www.frifinans.org
> FriFinans er open source og dansk, udviklingen ser do ikke ud til at gå
> særlig hurtigt.

Uden at lyde som en reklamesøjle. Aesiras kommer med en Aesiras Express i
leje til 99,- om måneden, min 3 måneder. Altså nyt regnskab for 300,-. Eller
køb for 1998,-. Express kan det samme som SummaSummarum - - - i store træk

(Undskyld reklamen)

/karsten

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 12-09-09 22:15

> [...]
> leje til 99,- om måneden, min 3 måneder. Altså nyt regnskab for 300,-.
> Eller køb for 1998,-. Express kan det samme som SummaSummarum - - - i

Reklame? Du har da blot gjort opmærksom på et alternativ, og vi har da
aldrig set dig sprede dig om sig med superlativer ud over hvad produkterne
kunne holde - og i øvrigt altid saglig vejledning (service) til brugere af
de produkter, du reopræsenterer (repræsenterede), så måtte vi fortsat se
dine råd og dåd i regnskabsmæssige sammenhænge som hidtil uanset hvilken
software, vi ellers (stadig hårdnakket) anvender.
Karsten H.(7870)
Jeg vil med rette gerne lære mere,
men på en måde så jeg kan det kapere. (mig selv)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-11-09 20:47

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse
> Fra pålidelig kilde forlyder det at SummaSummarum er solgt til Visma

Er der nogen, der ved hvad der egentlig sker med Summarum?

Nu er det over 2 mdr. siden vi ad omveje fandt ud af at Summarum var solgt
til Visma.
Som kunde har jeg stadig ikke hørt et ord om dette salget, hverken fra
Stoneware eller Visma. Ingen nyhedsbreve, end ikke en et eneste ord om
salget på www.summarum.dk
En lidt underlig måde at behandle sine mangeårige loyale kunder på, efter
min mening.

Det bekymre mig at der slet ikke er kommet nye opdateringer af Summarum
siden juni. Så lang tid plejer der ikke at gå mellem der frigives
opdateringer med små forbedringer og rettelser af små-fejl.