Bogføring af faktura der også indeh
Fra : an

Dato : 09-08-09 17:56

Hej,

Jeg har udskrevet en faktura, der omfatter vedligehold af nogle
computere 12 måneder frem i tiden, dvs. frem til 1. aug 2010.

Fakturaen er dateret 1. august 2009 og bliver også betalt fuldt ud nu i
2009.

Skal hele omsætningen bogføres i året 2009, eller skal der periodiseres,
således at 5 måneder bogføres i år og 7 måneder i 2010?

Venlig hilsen,

A-N

Fra : Nico de Jong

Dato : 10-08-09 07:51

> [...]
> 2009.
>
> Skal hele omsætningen bogføres i året 2009, eller skal der periodiseres,

Der skal periodiseres, men momsen skal betales samlet.

Nico

Fra : an

Dato : 10-08-09 09:32

Nico de Jong wrote:
> Der skal periodiseres, men momsen skal betales samlet.
>
> Nico

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen,
A-N