? Summa og Windows mail -
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-09 10:10

? har været fremme før men er ikke løst derfor igen....

I summasum... har man mulighed for at sende mails direkte fra kartoteket fx.
hvis man vil sende en faktura en rykker eller....

Jeg kan bare ikke få Summasum... til at spille sammen med min Vista. Jeg har
endda opgraderet for en hel masse penge så jeg har en version der burde have
alle tillæg......Og det er bare rigtig træls ikke at kunne udnytte den
feature der tilsyneladende er i Summasum... Jeg bruger Vers. 3 Enterprise
udgave -

Jeg får meldingen "MAPI services are not available on this system" - hvad
får I?

Er der nogen af jer brugere af Summasum... der har fået det til at fungere
med fx. Vista og hvis I ved hvordan - så meget gerne et par tips -

På forhånd tak -

regards / mvh
scanboat.com a/s - Per Krabbe

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-08-09 17:20

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:4a7bef67$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg får meldingen "MAPI services are not available on this system" - hvad
> får I?

Så har du nok ikke noget MAPI kompatibelt mail-program installeret på din
PC.
Lidt information om hvilket mail-program du bruger ville hjælpe en del.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-09 08:10

> Så har du nok ikke noget MAPI kompatibelt mail-program installeret på din
> PC.
> Lidt information om hvilket mail-program du bruger ville hjælpe en del.

Beklager det opfattede jeg som selvfølgeligt når jeg skrev Vista -
sorry!

men naturligvis er det vigtigt -

Jeg bruger Windows Mail -

mvh
per

Fra : Allan Soerensen

Dato : 08-08-09 19:51

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev i en
meddelelse news:4a7d24d8$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Beklager det opfattede jeg som selvfølgeligt når jeg skrev Vista -
> sorry!

Det er bestemt ingen selvfølgelig. Vista leveres med forskellige
mail-programmer alt efter hvilken version du har købt, lige som du selv
kunne vælge at installere et helt andet mail-prorgam.

> men naturligvis er det vigtigt -
>
> Jeg bruger Windows Mail -

Der har du givet vis årsagen. Windows Mail understøtter kun "simpel MAPI ".
Dit problem vil kunne løses med f.eks. Microsoft Outlook som understøtter
MAPI.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-09 08:21

> [...]
> ".
> Dit problem vil kunne løses med f.eks. Microsoft Outlook som understøtter

Perfekt - jeg prøver at installere Outlook og ser om det ikke hjælper på
problemet - !

per

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-09 10:00

> [...]
> Er der nogen af jer brugere af Summasum... der har fået det til at fungere
> med fx. Vista og hvis I ved hvordan - så meget gerne et par tips -

Prøv at kigge her :
http://www.winhelponline.com/articles/220/1/Windows-Mail-missing-from-the-default-programs-listing.html.
Måske vil det hjælpe, alternativt er Microsoft Outlook

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-09 10:41

> [...]
> Måske vil det hjælpe, alternativt er Microsoft Outlook

Det hjalp - men jeg får en advarsel ved hver enkelt mail jeg sender -
hvordan pokker fjerner man den ?

per

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-09 15:03

> Det hjalp - men jeg får en advarsel ved hver enkelt mail jeg sender -
> hvordan pokker fjerner man den ?

Det kan du minus og not.

/karsten
-- Skift til Aesiras og brug egen smtp i stedet

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-09 16:46

> Det kan du minus og not.
>
> /karsten
> -- Skift til Aesiras og brug egen smtp i stedet
Du har jo nok ret - men...... det er sa... irriterende når der skal sendes
ud til mange

per

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-09 10:01

> Jeg får meldingen "MAPI services are not available on this system" - hvad
> får I?

Læs evt denne tråd
http://www.eggheadcafe.com/conversation.aspx?messageid=31728449&threadid=31728312